2005-08-12, 00:59
Medlem
Hunk Goldens avatar
vi kylde spriten i frysen , streema den sedan hllde i cola eller pron, citron, apelsin .. vad som fanns hemma... ehh vldigt starka drinkar blivo det... mnga unga damer vaknade inte hemma efter dessa partys m sodastream fryst dunk.... men vilka minnen........
Citera
2005-08-12, 01:30
Medlem
Grrvs avatar
Sjlv kpte jag min sodastreamer fr att kolsyra vanligt vatten - ngot som den gr med bravur!
Tonic Water fungerar ocks tillfredsstllande medan jag stller mig ngot frgande till de flesta andra smaker i sortimentet.
Citera
2005-08-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Var kan man inhandla en sdan, billigare, maskin?

http://www.cbfvendor.se/ r leverantr, men var maskinen kps, det vet jag inte...

Jag kpte min p www.pgw.se, klicka p hembryggning sen vatten & lsk.
Citera
2005-08-26, 16:23
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Synd bara att den r s jvla ful. Aldrig att jag kper en sn innan den kommer i rostfritt!

Rostfritt?

S -02!
Citera
2005-08-26, 16:25
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Stora frgan r vl om maskinen kan producera dugligt grogg-virke? D kommer saken i ett helt annat lge. Annars s minns jag bara nn hemsk krusbrslsk som fldade ut ur apparaten i mitten p 80-talet

Sedan nr vi var lite ldre och "mogna" tonringar kommer jag ihg att vi p fyllan frskte kolsyra brnnvin. Det gick sdr...men lite bubbel-snaps tror jag vi fick till

http://www.sodastream.se/drinkar.php
Citera
2005-08-26, 16:31
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Skaffade en fr ett tag sen, ett rent sentimentaldrag.
Gick runt och rapade konstant i tv veckor, sen tog tjusningen slut.

Den har sttt orrd sen i vras.

Och som nn annan redan nmnt,
det r inte kul att alla smaker stats med fejksocker.
Jag fr jtteont i magen av snt.
Citera
2005-08-26, 17:02
Medlem
Knarkads avatar
Plockade fram min Sodastreamer hr om dagen (modell -98 eller ntt snt) och tur nog passade de nya kolsyretuberna i den gamla modellen. 40:- prjsa jag fr byte vid Hemkp.

Jag glmde dock kpa Sodastreamer saft, men jag hade sn dr Fun Light med smak av Vilda br.. och whoa, smakade precis som Fanta vilda br.
Citera
2005-08-26, 19:20
Medlem
Dennos avatar
Jag kr bara kolsyrat vatten. Men det funkar det ocks!
Citera
2005-08-28, 14:05
Medlem
Racerbyces avatar
Frldrarna hade en sn nr jag var liten p 80-talet, minns inte vilka smaker jag gillade bst men jag har fr mig att krusbr var en av mina favoriter, kanske beroende p den grna frgen? Farsan gjorde ofta bara rent kolsyrat vatten t sig sjlv, det var vl bara jag som anvnde essenserna.

Har fr vrigt sett exakt likadana essenser i ngon lokal butik fr inte s lnge sedan, inte de nya som fanns p den dr sajten utan exakt likadana flaskor som p 80-talet, med krusbr och andra smaker. Undrar om flaskorna r frn 80-talet eller om de fortsatte att tillverka dem?
Citera
2005-08-28, 18:15
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Frldrarna hade en sn nr jag var liten p 80-talet, minns inte vilka smaker jag gillade bst men jag har fr mig att krusbr var en av mina favoriter, kanske beroende p den grna frgen? Farsan gjorde ofta bara rent kolsyrat vatten t sig sjlv, det var vl bara jag som anvnde essenserna.

Har fr vrigt sett exakt likadana essenser i ngon lokal butik fr inte s lnge sedan, inte de nya som fanns p den dr sajten utan exakt likadana flaskor som p 80-talet, med krusbr och andra smaker. Undrar om flaskorna r frn 80-talet eller om de fortsatte att tillverka dem?

Med tanke p allt socker som r i dom hller dom nog hur lnge somhelst!
Citera
2005-09-06, 22:46
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkad
Plockade fram min Sodastreamer hr om dagen (modell -98 eller ntt snt) och tur nog passade de nya kolsyretuberna i den gamla modellen. 40:- prjsa jag fr byte vid Hemkp.

Jag glmde dock kpa Sodastreamer saft, men jag hade sn dr Fun Light med smak av Vilda br.. och whoa, smakade precis som Fanta vilda br.
Jag var p vrat lokala Hemkp dom bytte inte in tuben fick snllt g till siba o betala 89:-.
Citera
2013-06-17, 16:23
Medlem
Pasiphaes avatar
r det ngon som vet var kan kan kpa de mindre Sodastream-flaskorna? Allts typ 0,5 liters. Nr bara jag vill dricka s mste jag gra en hel liter och det orkar jag inte alltid dricka upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in