• 1
  • 2
2014-04-04, 14:15
Medlem
Fredag och sol vad mer kan man begära? Livsnjutare som man är smög jag iväg från jobbet redan vid 10 och gick ner till den lokala krogen och började helgen redigt med några öl och jäger. På vägen hem finns det en slags fritidspark där kommunen har getter, höns, kaniner mm. Jag gick in och möttes av en miljard ungar som direkt börjar prata med mig. Helt plötsligt skriker en unge att jag är en hora. Jag blev helt paff hörde jag rätt? Jag frågar ungjävlen vad fan han sa. Du är en hora hör jag igen. Jag blir fly förbannad och vet inte vad jag ska ta mig till. Ska jag lappa till ungen? käfta tillbaks? Rätt som det är slås jag av tanken att jag ska sno geten som han och hans kompisar står och klappar. Sagt och gjort går jag fram och tar tag i getens halsband och rycker den från ungarna. Det blir ett jävla liv och några ungar säger att dom ska hämta sina fröknar så jag börjar sakta gå därifrån med ett stadigt grepp i sitt halsband. Helt plötsligt kommer en kärring springandes mot mig och skriker att jag ska släppa geten. Hennes röst är bland det vidrigaste jag har hört och jag blir så rädd av den så jag springer ut genom grinden från området mot min lägenhet fortfarande med geten med mig.

Nu sitter jag i min lägenhet med en get instängd i badrummet djupt ångerfull och vet inte vad jag ska göra. Jag har fyllt badkaren med vatten och slängt in några brödskivor till den. Jag är nyinflyttad och vill absolut inte att grannarna ska få reda på något. Nu börjar många grannar dessutom komma hem så jag kan inte ta ut geten igen. Det skulle ändå inte fungera att gå tillbaks och säga hejhej jag snodde en get av er här får ni tillbaks den. Vad ska jag göra med den nu?
2014-04-04, 14:21
Medlem
Perriss avatar
Tusen tack för att du fick mig att gapskratta! Det behövdes fan i mig idag.

Det bästa är ju såklart att trava tillbaka med getjäveln och skämmas lite så ska det säkert ordna sig!
2014-04-04, 14:27
Medlem
Matärgotts avatar
Haha jag började garva!

Men som sagt, bildbevis!

Gå tillbaka med geten bara och gör en pudel av det.
2014-04-04, 14:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doxor
Fredag och sol vad mer kan man begära? Livsnjutare som man är smög jag iväg från jobbet redan vid 10 och gick ner till den lokala krogen och började helgen redigt med några öl och jäger. På vägen hem finns det en slags fritidspark där kommunen har getter, höns, kaniner mm. Jag gick in och möttes av en miljard ungar som direkt börjar prata med mig. Helt plötsligt skriker en unge att jag är en hora. Jag blev helt paff hörde jag rätt? Jag frågar ungjävlen vad fan han sa. Du är en hora hör jag igen. Jag blir fly förbannad och vet inte vad jag ska ta mig till. Ska jag lappa till ungen? käfta tillbaks? Rätt som det är slås jag av tanken att jag ska sno geten som han och hans kompisar står och klappar. Sagt och gjort går jag fram och tar tag i getens halsband och rycker den från ungarna. Det blir ett jävla liv och några ungar säger att dom ska hämta sina fröknar så jag börjar sakta gå därifrån med ett stadigt grepp i sitt halsband. Helt plötsligt kommer en kärring springandes mot mig och skriker att jag ska släppa geten. Hennes röst är bland det vidrigaste jag har hört och jag blir så rädd av den så jag springer ut genom grinden från området mot min lägenhet fortfarande med geten med mig.

Nu sitter jag i min lägenhet med en get instängd i badrummet djupt ångerfull och vet inte vad jag ska göra. Jag har fyllt badkaren med vatten och slängt in några brödskivor till den. Jag är nyinflyttad och vill absolut inte att grannarna ska få reda på något. Nu börjar många grannar dessutom komma hem så jag kan inte ta ut geten igen. Det skulle ändå inte fungera att gå tillbaks och säga hejhej jag snodde en get av er här får ni tillbaks den. Vad ska jag göra med den nu?
Du kan ju hyra ut den till folk som ska fest?

(FB) hyra en get?

Verkar rätt schysst faktiskt.
2014-04-04, 14:31
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Tyvärr, men här krävs det ett bildbevis.

Gå tillbaka med den stackars geten nu.

Om någon frågar vad du håller på med säger du bara: "Jag såg en neger som försökte sno den här geten så jag stoppade honom och nu måste jag bära tillbaka den".

Lätt som en plätt.
2014-04-04, 14:32
Medlem
Bjurras avatar
köp kattsand och lär geten kissa och bajsa i kattlådan innan det blir tråkigheter.

sen tycker jag geten förtjänar fredagsmys. låt den hoppa upp i soffan och så fixar du en påse morötter och en bra rulle.
2014-04-04, 14:34
Medlem
Ta kontakt med de som har hand om getterna, berätta vad som hänt och säg att geten är hemma hos dig och att du vill att de kommer och hämtar geten.

Givetvis får du ta alla kostnader som detta innebär.
Bannlyst
Inhandla en munkavle/korg och börja mjölka skiten. Du kan fan göra getost utavdetta!

Så småningom när verksamheten växer kan du troligem köpa flera munkorgar och flytta med de till källan och starta ett jävla aktiebolag! Flera olika getostar också!

Kör på!

Förutsatt att det är en hona förstås. Kollat?
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Ge tillbaka geten för fan :-D Du TS är min nya favvo.
Medlem
gubbroras avatar
Jag tycker att du ska ordna en grillfest på gården för dina grannar. Be några ta med grillkol be några bygga en ställning led ner geten levande och fråga om någon vet hur man slaktar sen kan ni ha en mysig kväll och du lär känna dina nya grannar och blir poppis i kvarteret
Medlem
trickydicks avatar
En get är inte lätt att sköta, jag rekommenderar att du tränar i en getsimulator

http://www.goat-simulator.com
2014-04-04, 14:36
Medlem
Gipsbords avatar
Behåll geten, en livskompanjon som du kan sitta på krogen med.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in