Fredag och sol vad mer kan man begära? Livsnjutare som man är smög jag iväg från jobbet redan vid 10 och gick ner till den lokala krogen och började helgen redigt med några öl och jäger. På vägen hem finns det en slags fritidspark där kommunen har getter, höns, kaniner mm. Jag gick in och möttes av en miljard ungar som direkt börjar prata med mig. Helt plötsligt skriker en unge att jag är en hora. Jag blev helt paff hörde jag rätt? Jag frågar ungjävlen vad fan han sa. Du är en hora hör jag igen. Jag blir fly förbannad och vet inte vad jag ska ta mig till. Ska jag lappa till ungen? käfta tillbaks? Rätt som det är slås jag av tanken att jag ska sno geten som han och hans kompisar står och klappar. Sagt och gjort går jag fram och tar tag i getens halsband och rycker den från ungarna. Det blir ett jävla liv och några ungar säger att dom ska hämta sina fröknar så jag börjar sakta gå därifrån med ett stadigt grepp i sitt halsband. Helt plötsligt kommer en kärring springandes mot mig och skriker att jag ska släppa geten. Hennes röst är bland det vidrigaste jag har hört och jag blir så rädd av den så jag springer ut genom grinden från området mot min lägenhet fortfarande med geten med mig.
Nu sitter jag i min lägenhet med en get instängd i badrummet djupt ångerfull och vet inte vad jag ska göra. Jag har fyllt badkaren med vatten och slängt in några brödskivor till den. Jag är nyinflyttad och vill absolut inte att grannarna ska få reda på något. Nu börjar många grannar dessutom komma hem så jag kan inte ta ut geten igen. Det skulle ändå inte fungera att gå tillbaks och säga hejhej jag snodde en get av er här får ni tillbaks den. Vad ska jag göra med den nu?
Nu sitter jag i min lägenhet med en get instängd i badrummet djupt ångerfull och vet inte vad jag ska göra. Jag har fyllt badkaren med vatten och slängt in några brödskivor till den. Jag är nyinflyttad och vill absolut inte att grannarna ska få reda på något. Nu börjar många grannar dessutom komma hem så jag kan inte ta ut geten igen. Det skulle ändå inte fungera att gå tillbaks och säga hejhej jag snodde en get av er här får ni tillbaks den. Vad ska jag göra med den nu?