2014-04-04, 11:49
Medlem
Jag och min pojkvän har nu bråkat till och från i ett halv år. Vi bråkar om allt och inget. Jag älskar verkligen han och vill inte att det ska ta slut. Men i onsdags så började vi bråka rejält och gjorde typ slut. Vi bad varandra dra åt helvete. Jag vill verkligen inte att det ska ta slut mellan oss. Men nu ska jag komma till saken varför jag skriver in här. Jag har mått så dåligt så jag har inte kunna äta sen onsdags kväll. Åt en banan igår till frukost och en halv banan i morse till frukost. Men jag är så illamående hela tiden så kan inte äta, kan inte koncentrera mig. Jag vet att jag skulle behöva äta men det går verkligen inte, vill bara spy då… någon som vet hur jag kan göra för att kunna äta något?
Senast redigerad av jahoo134 2014-04-04 kl. 12:09. Anledning: den nya rubriken passar bättre in
Citera
2014-04-04, 12:09
Medlem
Prova Postafen
Citera
2014-04-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Prova Postafen

vad är det? en medicin?
Citera
2014-04-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jahoo134
vad är det? en medicin?
Ja, det är en receptfri medicin som används mot illamående och kräkningar.

Fast om ditt illamående beror på att du t.ex. ätit dåligt så är den bästa metoden nog faktiskt att just äta. Det blir lite som en ond cirkel när man inte äter. Man mår illa för att man inte äter och därför äter man inte.
Citera
2014-04-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ja, det är en receptfri medicin som används mot illamående och kräkningar.

Fast om ditt illamående beror på att du t.ex. ätit dåligt så är den bästa metoden nog faktiskt att just äta. Det blir lite som en ond cirkel när man inte äter. Man mår illa för att man inte äter och därför äter man inte.

Jag är både illamående för att jag inte äter och för att allt är så jobbigt. Det började med att jag var så ledsen så jag spydde vad illamående hela tiden, och då kan man ju inte äta. Så nu är det både för att jag inte har ätit någon på 2 dagar och för att jag mår skit. Men måste snart äta något för annars så kommer jag svimma. För jag tränar även fast jag inte äter.
Citera
2014-04-04, 12:19
Medlem
Dricker inte heller något, drack 2 glass vatten igår och idag så har jag inte druckit något alls.
Citera
2014-04-04, 12:22
Medlem
Citat:
Dricker inte heller något, drack 2 glass vatten igår och idag så har jag inte druckit något alls.
Drick, ät och träna inte förrän du fått i dig lite gott.

Om du inte dricker så kan jag säga dig att du har en sjuhelvetes huvudvärk att se fram emot också. Så drick. Sen ät. Sen träna. I den ordningen.

Att fysiskt anstränga sig när man inte äter eller dricker kan nog vara det absolut sämsta man kan göra.
Citera
2014-04-04, 12:22
Bannlyst
Släpp din pojkvän och gå vidare.
Citera
2014-04-04, 12:26
Medlem
Citat:
Drick, ät och träna inte förrän du fått i dig lite gott.

Om du inte dricker så kan jag säga dig att du har en sjuhelvetes huvudvärk att se fram emot också. Så drick. Sen ät. Sen träna. I den ordningen.

Att fysiskt anstränga sig när man inte äter eller dricker kan nog vara det absolut sämsta man kan göra.

Har redan en väldans huvudvärk, fick hjärnskanning i lördags och är fortfarande inte bra ifrån det. ska försöka att dricka lite, ska också försöka få i mig kosttillskott för att få i mig lite vitaminer iaf.
Citera
2014-04-04, 12:34
Medlem
Citat:
Har redan en väldans huvudvärk, fick hjärnskanning i lördags och är fortfarande inte bra ifrån det. ska försöka att dricka lite, ska också försöka få i mig kosttillskott för att få i mig lite vitaminer iaf.
Bra tänkt. Även mineraler (särskilt salt) gör susen ska du se, fast det lär du få i dig när du äter.

You'll be fine in no time
Citera
2014-04-04, 16:29
Medlem
jag testade nyss att äta lite grillad kyckling, det gick inte. 3 tuggor sedan kunde jag inte äta mer. dessutom så har min mage gjort jätte ont hela dagen, kan det bero på att jag inte äter?
Citera
2014-04-04, 16:58
Medlem
Citat:
jag testade nyss att äta lite grillad kyckling, det gick inte. 3 tuggor sedan kunde jag inte äta mer. dessutom så har min mage gjort jätte ont hela dagen, kan det bero på att jag inte äter?
Jupps. Sväng förbi apoteket och köp postafen så kommer illamåendet gå över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in