2014-04-03, 22:04
Medlem
Går det att hitta tillbaka till att bli "normalt" trött och somna? Nån som har erfarenhet av hur lång tid det tar? Jag blir så mycket lyckligare de kvällar jag hoppar över quetiapin men det går inte att sova då.
Citera
2014-04-03, 22:40
Medlem
[quote=klmnopq]Går det att hitta tillbaka till att bli
Citera
2014-04-03, 22:41
Bannlyst
Kika in melatonin.
Citera
2014-04-03, 22:47
Medlem
Idaistheshits avatar
Jag slutade med seroquel för ett par månader sedan. Låg då på 600 mg, som jag trappade ut under ett par veckor.

Jag märkte ingen skillnad på sömnen, jag sover alltid dåligt. Sover lika dåligt nu som när jag åt seroquel. Men jag mådde skit rent psykiskt i ca 2 månader efter jag slutat helt. Nu känner jag mig som en "ny människa" mina tankar är mer klara och jag känner mig inte lika dimmig i huvudet.
Så även om det var lite jobbigt att sluta är det helt klart värt det.
Citera
2014-04-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Kika in melatonin.

Blir man inte seg av Circadin? Kan ju alltid fråga min läkare men det finns risk att den medicinen krockar med några andra mediciner.
Citera
2014-04-04, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaistheshit
Jag slutade med seroquel för ett par månader sedan. Låg då på 600 mg, som jag trappade ut under ett par veckor.

Jag märkte ingen skillnad på sömnen, jag sover alltid dåligt. Sover lika dåligt nu som när jag åt seroquel. Men jag mådde skit rent psykiskt i ca 2 månader efter jag slutat helt. Nu känner jag mig som en "ny människa" mina tankar är mer klara och jag känner mig inte lika dimmig i huvudet.
Så även om det var lite jobbigt att sluta är det helt klart värt det.

Usch, två månader låter inte kul. Har inte min läkare med på att sluta, han är rädd att jag kanske får antidepressiv effekt plus det där med sömnen då. Han är rädd att jag blir mer deprimerad och/eller hypomanisk om jag inte sover. Jag sover om jag tar quetiapin plus en insomningstablett eller sömntablett. Men det är ju inte så kul att alltid behöva lägga sig tidigt och även vara seg på morgonen.
Citera
2014-04-07, 07:23
Medlem
Ja, du kan lugnt sluta. Du måste bara lära dig bli naturligt trött vilket inte är samma sak riktigt. Men du lär dig snabbt om du försöker
Citera
2014-04-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SovereignStar
Ja, du kan lugnt sluta. Du måste bara lära dig bli naturligt trött vilket inte är samma sak riktigt. Men du lär dig snabbt om du försöker

Har bara det där lilla problemet att läkaren inte blir glad när jag slutar med nån medicin utan att vi är överens... Men jag ska försöka prata med honom.
Citera
2014-04-09, 22:24
Medlem
slutade nyligen cold turkey 400mg seroquel pga. viktuppgång, ersatte med lamotrigin (och stessolid under upptrappning av lamotriginet).

Efter att ha slutat med seroquel kan jag bara säga BYE BYE till sömn! vaknar 4-5 varje morgon oavsett när jag somnar.
Citera
2014-04-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gold
slutade nyligen cold turkey 400mg seroquel pga. viktuppgång, ersatte med lamotrigin (och stessolid under upptrappning av lamotriginet).

Efter att ha slutat med seroquel kan jag bara säga BYE BYE till sömn! vaknar 4-5 varje morgon oavsett när jag somnar.

Jag har slutat cold turkey några gånger förut, det går verkligen inte att sova då. Jag har lamotrigin och abilify också som basmediciner. Börjar bli ordentligt nyfiken på hur det skulle kännas att sluta. Har flunitrazepam också nu, kanske den kan rädda sömnen? Jag blir nyfiken, får väl se om jag kan låta bli att pröva.
Citera
2014-04-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Blir man inte seg av Circadin? Kan ju alltid fråga min läkare men det finns risk att den medicinen krockar med några andra mediciner.

Circadin är i sig ingen medicin utan melatonin, ett hormon som kroppen själv producerar. Har ätit denna under ett par månader med gott resultat, ingen hangover. Jag blev trött och kunde somna. Den enda nackdelen jag tyckte är att de inte går under högkostnadsskyddet så det blev ca 400 kr/mån. Så,om du kan få prova circadin och har råd så tycker jag att du ska prova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in