Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-03, 15:36
Medlem
Skulle vilja requesta en gissningsvis enkel förändring.
Att flytta inställnings-ikonen (mejseln & skiftnyckeln) från höger hörn till vänster hörn.

Är webbläsarfönstret för litet försvinner nämligen den ikonen, och den menyn är inte skrollbar. Så enda sättet att komma åt inställningarna är att förstora fönstret.

Kanske inte så störande för många, men för en annan som ofta multitaskar och ofta kör webbläsarn på ena halvan och något annat på andra halvan av skärmen är det överraskande störande.
Inställningar känns viktigare än några forumkategorierna, speciellt eftersom intsällningar inte går att nå från någon annan plats, medan forumkategorierna går att nå från huvudsidan.
Citera
2014-04-03, 15:59
Medlem
epost72s avatar
Fast som toppmenyn är konstruerad så spelar det i sammanhanget ingen roll vilken sida ikonen är på.
Gör man fönstret mindre än typ 1000 pixlar så ballar toppmenyn ur helt och alternativen far runt som kulan på ett flipperspel.
Citera
2014-04-03, 17:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det är dessvärre som epost72 säger.

Jag har länge haft problem med toppmenyn, nu finns det visserligen vissa tema som har en mindre teckenstorlek i topmmeny vilket gör det lite bättre, men jag skulle vilja se ett val där man kan välja antingen mellan stor eller liten toppmeny eller kunna ställan in teckenstorleken för toppmenyn manuellt.
Citera
2014-04-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast som toppmenyn är konstruerad så spelar det i sammanhanget ingen roll vilken sida ikonen är på.
Gör man fönstret mindre än typ 1000 pixlar så ballar toppmenyn ur helt och alternativen far runt som kulan på ett flipperspel.
Fungerar fint för mig i Chrome.

Firefox not so much. Men om du använder FF och testar välja DATA (vilket hade varit Inställningars motsvarighet om den bytte plats) så är det ganska enkelt att få upp menyn även om det inte är direkt vackert.

Inget du har lust att lägga till i flashscript förresten?
Citera
2014-04-04, 11:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Fungerar fint för mig i Chrome.

Firefox not so much. Men om du använder FF och testar välja DATA (vilket hade varit Inställningars motsvarighet om den bytte plats) så är det ganska enkelt att få upp menyn även om det inte är direkt vackert.

Inget du har lust att lägga till i flashscript förresten?
Hur det funkar i Chrome är rätt ointressant...
Jag tänker inte byta läsare.
FB bör funka buggfritt med de tre stora läsarna.
Citera
2014-04-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Hur det funkar i Chrome är rätt ointressant...
Jag tänker inte byta läsare.
FB bör funka buggfritt med de tre stora läsarna.
Var ju du som började snacka om att den inte fungerar, inte jag. Så vill du inte diskutera ointressanta är det smartast att inte ta upp ointressanta saker.

Om du vill byta läsare eller inte är däremot helt jävla ointressant till tråden. Kan inte skita i något mer än just det. Avvik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in