2014-04-03, 13:38
Medlem
95 procent av alla mina vänner är så politiskt korrekta att det står mig upp i halsen, och jag vill bara kräkas på mitt facebookflöde.

Yppar man ett endaste kritiskt ord mot vår ansvarslösa invandringspolitik eller ifrågasätter feminismens rabiata naiva verklighetsfrånvända sk.kamp så utmynnar det i ett kommentarsfält med 300 inlägg där alla på ett aggressivt sätt vill tvinga mig att tycka som de gör. OCH DÅ ÄR JAG OERHÖRT snäll och försiktig i min argumentation.

Vi har oerhört många roliga minnen från förr, resor, utekvällar osv, innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt. Och det faktum att vi fortfarande har kul när vi ses gör det svårt att ens tänka detta, men borde jag sluta umgås med dessa?

Alla har rätt till sin åsikt, så att säga upp bekantskapen är oerhört fyllt med dubbelmoral, och det vore som att ge dem öppet mål... men jag mår psykiskt dåligt över detta. Det är som att se sina vänner bli glupskt uppätna av monstret PK.

What to do?
Citera
2014-04-03, 13:42
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Ta upp det med vännerna. Gör en deal. Inga politiska diskussioner. Agree to disagree :-)
Citera
2014-04-03, 13:42
Medlem
Är inte mycket du kan göra än att inte diskutera dessa ämnen med dina vänner. Jag uttalar mig aldrig bland vänner eller på arbetsplatser.
Citera
2014-04-03, 13:44
Medlem
Jag förstår ditt problem, jag har själv försökt att diskutera saker som jag tycker är fel,
spelar ingen roll vad det handlar om, man måste få prata och diskutera.
Dom är inte längre mina vänner varken på ansiktsbladet eller i verkliga livet

Men jag tror nog att du försöker övertyga dina vänner att ditt sätt att tänka är rätt,
och deras sätt är fel?
Citera
2014-04-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UsamaBinNorrland
Ta upp det med vännerna. Gör en deal. Inga politiska diskussioner. Agree to disagree :-)
Hela livet är ju mer eller mindre en politisk debatt, så det kan bli svårt.
Citera
2014-04-03, 13:46
Medlem
Sveapådekens avatar
Stå på dig men gör det på ett diplomatiskt och sakligt vis. De ev vänner som inte kan tolerera andra åsikter är tveksamma vänner.

Jag kan nästan garantera dig att många av dessa innerst inne har andra åsikter
Citera
2014-04-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken

Precis vad jag råkat ut för, när jag pratar själv med någon så kan personen hålla med och själv komma med uttalanden, men officiellt så säger dom raka motsatsen, och det gör mig förbannad.
Citera
2014-04-03, 13:49
Medlem
Nu när valet närmar sig så kommer man väll få se dom klassiska medelandena som man såg mycket av under valåret 2010. "Ta bort mig som vän om du tänker rösta på sverigedemokraterna"
Citera
2014-04-03, 13:50
Medlem
Ja exakt, det sjuka är att man verkligen inte kan agree to disagree.

Jag är dessutom den enda personen med sambo som har rötter utomlands, (vars invandrade pappa röstar SD.)
Jag har en grym polare på jobbet från Iran.
Mina Pkvänner från förr umgås såklart helvitt, bor i helvita områden osv.

Det sjuka är att jag personligen känner att det nästan är värt att skriva rakt ut på facebook att det blir SD2014 och ser vilka vänner som inte tar bort mig som vän där. De som accepterar våra olikheter är riktiga vänner, även om det bara blir 4-5 kvar av ursprungliga 600...
Citera
2014-04-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Nu när valet närmar sig så kommer man väll få se dom klassiska medelandena som man såg mycket av under valåret 2010. "Ta bort mig som vän om du tänker rösta på sverigedemokraterna"

De får skylla sig själva nu innan valet om de skriver så, jag ska nog ta bort mig då. Inte för att jag inte accepterar deras åsikter utan deras sätt att framföra dem.
Citera
2014-04-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveapådeken
Stå på dig men gör det på ett diplomatiskt och sakligt vis. De ev vänner som inte kan tolerera andra åsikter är tveksamma vänner.

Helvetet skulle frysa innan de skulle erkänna i så fall iofs. hehe
Citera
2014-04-03, 13:57
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
95 procent av alla mina vänner är så politiskt korrekta att det står mig upp i halsen, och jag vill bara kräkas på mitt facebookflöde.

Yppar man ett endaste kritiskt ord mot vår ansvarslösa invandringspolitik eller ifrågasätter feminismens rabiata naiva verklighetsfrånvända sk.kamp så utmynnar det i ett kommentarsfält med 300 inlägg där alla på ett aggressivt sätt vill tvinga mig att tycka som de gör. OCH DÅ ÄR JAG OERHÖRT snäll och försiktig i min argumentation.

Vi har oerhört många roliga minnen från förr, resor, utekvällar osv, innan politisk korrekthet började utvecklas på riktigt. Och det faktum att vi fortfarande har kul när vi ses gör det svårt att ens tänka detta, men borde jag sluta umgås med dessa?

Alla har rätt till sin åsikt, så att säga upp bekantskapen är oerhört fyllt med dubbelmoral, och det vore som att ge dem öppet mål... men jag mår psykiskt dåligt över detta. Det är som att se sina vänner bli glupskt uppätna av monstret PK.

What to do?

Problemet känns igen. Vet inte vad man kan göra åt det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här