Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-02, 20:45
Bannlyst
Mitt konto #MrSkargard är hackat och någon är inne och postar på det.

Kan någon moderator eller dylikt banna kontot så kan jag fortsätta använda mitt nya istället?
Senast redigerad av MrSkarsgard 2014-04-02 kl. 20:50.
Citera
2014-04-02, 20:58
Medlem
ChristianXs avatar
Nej, vi bannar inga konton för att någon annan ber om det. På vilket sätt skulle det kontot vara hackat menar du? Jag skulle snarare gissa på att någon har kommit över ditt lösenord på något sätt och att det inte har med FB att göra.
Citera
2014-04-02, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nej, vi bannar inga konton för att någon annan ber om det. På vilket sätt skulle det kontot vara hackat menar du? Jag skulle snarare gissa på att någon har kommit över ditt lösenord på något sätt och att det inte har med FB att göra.

Det är en attack riktad mot mig. Man har hackat min dator, och kommit åt kontot på den vägen, varför inte bara stänga av mitt första konto?

Det är Tv3 och Robert Archelberg som ligger bakom, jag har postat för känslig info om detta pack.

Banna bara kontot, Archelberg tar jag hand om, bara ni stänger av kontot.
Senast redigerad av MrSkarsgard 2014-04-02 kl. 21:03.
Citera
2014-04-02, 21:05
Medlem
epost72s avatar
Inse hur lätt det skulle vara att få någon annans konto avstängt om man bara helt enkelt påstår att det blivit kapat.
Oavsett så är man ansvarig för säkerheten med lösenord och vad som sker med ens konto.
Citera
2014-04-02, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inse hur lätt det skulle vara att få någon annans konto avstängt om man bara helt enkelt påstår att det blivit kapat.
Oavsett så är man ansvarig för säkerheten med lösenord och vad som sker med ens konto.

Har ju tydligen gått bra förut? (FB) Varför är Lobengula avstängd?
Citera
2014-04-02, 21:31
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkarsgard
Har ju tydligen gått bra förut? (FB) Varför är Lobengula avstängd?

Kanske kanske beror på att användaren är moderator?
Citera
2014-04-02, 21:38
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det skulle dessutom kunna vara någon random som skapat det nya kontot för att få han avstängd... Så jävla dumt.
Citera
2014-04-02, 21:42
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Det skedde även med ikh/mskillt trots att denne inte var moderator då det skedde.
Han fick dessutom tillbaka sitt "hackade" konto och avstängningen av detta upphörde.

Däremot kan jag ju hålla med om att det vore lite väl vag "rättssäkerhet" om nån kunde skapa ett konto som hette Cognitive Bissident och påstå att hens tidigare konto var "hackat" och därför ska stängas av.
Citera
2014-04-02, 21:54
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk

Jag vill minnas att Lobengula inte var moderator vid det tillfället.
Citera
2014-04-02, 22:04
Moderator
^Eazs avatar
Du är ansvarig för att dina användaruppgifter hålls säkra, det är inte Flashbacks fel om dessa läcker ut.
Citera
2014-04-02, 22:26
Medlem
MrSkargards avatar
Nej, mitt konto är inte hackat vilket flera betrodda användare, varav en tidigare var moderator här, kan intyga. Så banna idioten som startat denna tråden nu.
Citera
2014-04-02, 22:28
Medlem
Det är 100% ditt fel om du inte kan hålla koll på din datorsäkerhet och dina lösenord. Flashback har inget som helst ansvar att hjälpa dig i detta.

Skyll dig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in