2014-04-02, 15:40
Bannlyst
Hej, vart kan jag se hur mycket jag har tjänat?
Jag har blivit erbjuden ett jobb men måste veta hur mycket jag har tjänat pga csn.
Citera
2014-04-02, 15:46
Medlem
Hajafintens avatar
Du kollar dina lönespecar och adderar summan.
Citera
2014-04-02, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Du kollar dina lönespecar och adderar summan.

Kan slängt några (nej det var inte smart) Kan man inte kolla på Skatteverkets hemsida eller något? Staten har ju koll på en, kan man inte ta del av detta?
Citera
2014-04-02, 16:09
Medlem
Mattelols avatar
Precis som ovan talare sade... Om det gäller inkomståret 2013 så är det enklast att kolla din inkomstdeklaration på Skatteverkets hemsida.

Edit: Det CSN vill ha är dessutom en uppskattning, det behöver inte stämma på kronan.
Citera
2014-04-02, 16:16
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungen500
Kan slängt några (nej det var inte smart) Kan man inte kolla på Skatteverkets hemsida eller något? Staten har ju koll på en, kan man inte ta del av detta?

Hos SKV kan du se vad du tjänade under 2013 och några år bakåt. Men du kan såklart bara se det för hela året. Inte per månad som CSN gissningsvis efterfrågar.
Citera
2014-04-02, 16:17
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Precis som ovan talare sade... Om det gäller inkomståret 2013 så är det enklast att kolla din inkomstdeklaration på Skatteverkets hemsida.

Edit: Det CSN vill ha är dessutom en uppskattning, det behöver inte stämma på kronan.
Rätt tänkt, men de har ju ett eftersläp på ett år, och på beskrivningen i trådstarten fick i alla fall jag intrycket att det gäller innevarande år.
Har man haft samma arbetsgivare så finns det en chans att det på varje lönespec står iskrivet totalt erhållen lön sedan årsskiftet, så det räcker att man hittar den senaste lönespecen i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in