2014-04-02, 11:17
Medlem
expectWhats avatar
Hej. Låt mig börja med att säga att jag är 21 år vilket är viktigt för er att veta om jag ska få rätt sorts hjälp.

Har ett drogberoende sen fem år tillbaka, och för en vecka sen så var jag så hög att min mamma slängde ut mig. Eftersom jag är 21 så är varken mamma eller pappa skyldiga att försörja mig.
Jag får försörjningsstöd varje månad. När jag blev utkastad så åkte jag till en kompis och har nu bott där en vecka.

Fick idag reda på att jag får utbetalad 3800 istället för 4800, men har inte fått någon giltig förklaring varför.
Men nu har jag i alla fall kommit till den punkten då jag valt att jag vill lägga in mig på behandlingshem, det är enda sättet för mig att få komma tillbaka till antingen mamma eller pappa.

Jag bara undrar, vad har jag att vänta mig och hur blir det med pengar under tiden jag är där? Och vet någon som som händer efter? Så fort jag kommer ut kommer jag ju såklart söka jobb som fan för att få rätt på mitt liv.

Och vet någon hur det funkar med behandlingshem, är det lång väntetid eller kan man läggas in direkt? För jag själv vill in dit så fort det bara går.

Jag ursäktar om texten är lite kluddig är bara så jävla trött på det mesta nu och jag vet att lösningen finns så jag vänder mig hit. Min handläggare är iväg tills i övermorgon och behandlingshemmen svarar inte när jag ringer. Var ska jag vända mig? Står inte ut att bo här längre för det drar ner mig mer och mer för varje dag.

Tackar för kommande svar och ursäktar att texten är lite kluddig. mvh
Citera
2014-04-02, 17:13
Avslutad
Du ska ju inte till behandlingshem för att du ska kunna få flytta hem till mamma och pappa igen. Du ska ju dit för att du vill bli drogfri, oberoende, självständig och kunna klara dig själv. Som vilken annan vuxen människa som helst.

Jävla handläggare, förresten. Som inte finns till hands när dem behövs.
Och behandlingshem. Som inte går att nå
Skitsamhälle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in