2014-03-31, 16:09
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Busschauffören kanske var tandläkare, och helt enkelt vet vilka tänder om inte kommer upp före en viss ålder.
Med hänsyn att hjärnkirurger kör taxi liksom ... så finns väl knappast skäl att ifrågasätta en busschaufförs expertis gällande tänder..

Man behöver inte vara tandläkare för att veta när olika tänder dyker upp, det räcker med att man har lite barn runt omkring sig och då märker man också hur stor skillnad det är i utvecklingen.
Citera
2014-03-31, 17:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Man behöver inte vara tandläkare för att veta när olika tänder dyker upp, det räcker med att man har lite barn runt omkring sig och då märker man också hur stor skillnad det är i utvecklingen.
Jag tror i och för sig att det krävs lite mer kunskap/intresse än så. Jag har själv fem barn men har faktiskt inte alls kunskapen om vilka tänder som skall sitta var vid vilken ålder sådär exakt ..

Däremot kan man ju - påstods i alla fall tidigare - ganska väl åldersbestämma barn upp till yngre tonåren ganska bra med hjälp av tänderna, sedan blir de ett mindre bra redskap för det, men kan fortfarande ändå ge ett hum om åldern.
Citera
2014-03-31, 18:01
Medlem
Pinnlunds avatar
Jag känner familjen väl och jag misstänker att jag känner till busschaffören.
(profilen är bortagen från FB från idag)

Nej de är inte zigenare, flickan ÄR 6år.

Busschaffören som jag tror det är har en historik och viss sjukdomsbild
som redan när hon tog jobbet fick mig att fundera om detta verkligen var bra,
jag tycker inte riktigt att vederbörande är lämplig för serviceyrken.
Citera
2014-03-31, 18:23
Bannlyst
Skulle han bett henne att visa fittan så han fick undersöka om hon hade hår eller?
Citera
2014-03-31, 20:25
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror i och för sig att det krävs lite mer kunskap/intresse än så. Jag har själv fem barn men har faktiskt inte alls kunskapen om vilka tänder som skall sitta var vid vilken ålder sådär exakt ..

Däremot kan man ju - påstods i alla fall tidigare - ganska väl åldersbestämma barn upp till yngre tonåren ganska bra med hjälp av tänderna, sedan blir de ett mindre bra redskap för det, men kan fortfarande ändå ge ett hum om åldern.

Eftersom en sexåring kan ha kommit lika långt i sin tandutveckling som en åttaåring blir det ett väldigt trubbigt instrument att mäta ålder med. Det är faktiskt enklare att se skillnad på en sexåring och en åttaåring genom att studera ansiktet och jag tycker flickan i artikeln ser ut som en typisk sexåring. Att bete sig som en hästhandlare är inte värdigt en busschaufför.
Citera
2014-03-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aejhnsn
Tycker busschauffören gör rätt. Vid misstanke om att barnet är under sju så behövs det bevis och inte intyg av en förälder.

Lite som om någon morsa skulle gå in på krogen där det är 18 års gräns med sin 17 åriga son. Vakten frågar om lägg och mamman intygar gång på gång att hennes son är 18. Och sen när 17 åringen inte kom in så gråter man ut i media och känner sig kränkt till döds.

Vissa människor gör detta bara för att de ska få pengar, det verkar iallafall så.

Behövs bevis? En busschaufför har fan inte rätt att ta till alla medel för att kunna "bevisa" om ett barn är under 7 år eller inte. Antingen har man krav på legitimation eller så lyssnar man på föräldrarna! Hur ska man kunna göra en professionell bedömning som en jävla busschaufför?

Lite som om en morsa skulle gå in på krogen...? Stopp. Inte alls samma sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Agharta

Att du ens argumenterar om det...
Citera
2014-04-01, 09:47
Medlem
Kan tänka mig att ungen såg mycket äldre ut en var hon var. Minns en polare som var tvungen o vissa leg på bussen när han var 12 och på väg till skolan för chauffören trodde han var typ 15. Han är en jävla björn asså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in