2014-03-30, 16:20
Medlem
Ok, skratta inte men köpte en sån häftig helikopter igår (The Hubsan x4 noh107) och blev nog lite för kaxig lite för snabb.
Idag när vi var ute o lekte lite med den råkade jag köra den för långt ut o tappade visuell kontakt med den. Dum som jag är valde jag att ta ner den och gå efter den, men hittar den nu inte någonstans.
Finns det nån här som är teknisk nog o komma på nån möjlighet o "spåra" den? Den måste ha hamnat i nån träd eller någons bakgård eller nåt men det är ju fortfarande på så kanske det ännu är möjligt att hitta den?
Jag har ju transmittern kvar, kan man spåra receivern med den på nåt sätt?

Sped:
Barcode: 6922572400023(EAN-13)
Motor (x4): Coreless Motor
Frequency: 2.4GHz With 4 channels
Battery Voltage: 3.7V
Capacity: 240mAh
Flight time: above 9 minutes
Charging time: 30 minutes
Citera
2014-03-30, 17:29
Medlem
Mottagaren tar endast emot signal, och skickar inte ut någon signal. Du skulle ju kunna gasa med motorerna lite lätt när du går runt och letar, och lyssna efter motorerna. Men dra inte på gas under någon längre tid (inte mer än 1 sek), eftersom det bränner motorerna om propellrarna sitter fast.
Citera
2014-03-30, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasnafd
Mottagaren tar endast emot signal, och skickar inte ut någon signal. Du skulle ju kunna gasa med motorerna lite lätt när du går runt och letar, och lyssna efter motorerna. Men dra inte på gas under någon längre tid (inte mer än 1 sek), eftersom det bränner motorerna om propellrarna sitter fast.

Tack för tipset. Varit ute o letat ganska länge nu, testade o gasa lite också men kunde inte höra eller se nåt. Antar att det är bara o bita i det sura äpplet o inse att jag precis förlorat 500 på min stora klantighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in