2014-04-01, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missMontreal
om du känner RH .. så borde du även framställa det faktum att "killen i blåvit" och RH's kroppstyp inte har någonting gemensamt. (vilket man ser väldigt tydligt på videon & bilderna) De som hängt ut oskyldiga personer kan omöjligt ha många hästar i stallet.

Absolut att det inte ser ut som Rasmus på http://oi58.tinypic.com/2gtofex.jpg

Han är både breddare och ser äldre ut, men kan är inte en bra bild så man ska aldrig säga aldrig.
Citera
2014-04-01, 02:35
Medlem
Bambikills avatar
Nu är tråden så vansinnigt lång att det är svårt att försöka hitta enskilda grejer - att RH ska pekas ut på grund av en jacka är ju faktiskt extremt långsökt.
Av vem och hur lanserades egentligen idén på honom som snubben i blåvit jacka?
Ibland kastar någon en idé i en diskussion och så rullar det på som en snöboll och till slut vet ingen om det var sant över huvud taget eller ens vem som sade det från början.

RH;s ålder stämmer inte med den gripne och oavsett om media kan ha fått åldern om bakfoten bör spekulationer i hans skuld läggas ner eftersom tråden handlar om mordet och man får utgå från att han är totalt oskyldig till det.
Om han inte heller är personen på bilderna, kan ju diskussionen om huruvida personen i blåvit jacka kan vara GM, fortgå.

Men jag vete fan... om nu den gripne inte är känd av polisen för några grövre brott, är det väl inte helt sannolikt att han skulle hoppa runt och slåss där på gatan? Såvida han då inte begått liknande brott utan att åka dit.
Men att han går till polisen och anmäler sig själv kanske tyder på ett samvete.
Fast... å andra sidan kanske det bara tyder på att han är livrädd för att bli lynchad.

Jag tror ärligt talat inte att det går att ta reda på vem GM är förrän det läcker ut från någon som känner honom, eftersom det rent tekniskt inte finns en enda ledtråd till hans identitet just nu.
Citera
2014-04-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Vad hände med uppgiften om flera GM?

Media utomlands skriver om 3 GM.

Detta kan låta långsökt men inte omöjligt. Säg att RH är "blåvit". Han är 26år(?), alltså inte den anhållne mannen. Men hans boendekamrat är 28år. Alltså skulle det kunna vara möjligt att denne 28åring då har begått brottet. Samt att RH var med, och även den person som synts på alla bilder med RH var med vid det aktuella brottet.

Visst det låter kanske långsökt... Men skulle inte vilja utesluta detta..
Citera
2014-04-01, 02:37
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasnas
Absolut att det inte ser ut som Rasmus på http://oi58.tinypic.com/2gtofex.jpg

Han är både breddare och ser äldre ut, men kan är inte en bra bild så man ska aldrig säga aldrig.

Är väl många som blir både bredare och äldre med tiden? Eller??
Bilderna behöver väl inte vara tagna samma dag?
Citera
2014-04-01, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Vilka mordmisstankar, handlar om stampningen och folk vet vem det är nu.
Lägg ner fokus på aktuella brottet istället.

Det var det jag menade. Det diskuterades ju dock flitigt ifall killen i blått även var GM. Vilket inte skulle kunna vara helt otroligt då han bland annat sågs gå mot trappan bland dem sista i Helsingborgs led. Vilket även skall ha varit dem som gett sig på BO.

Det jag vill lyfta fram är att det i media flera gånger vittnats om tre gärningsmän anföll där en skall ha slagit med en flaska i huvudet och därefter sparkat och slagit på BO när han var liggande (GP, 31/3) Varför pratas det helt uteslutande bara om en gärningsman här och kan vi veta helt säkert att den man som kommit in för att erkänna inte erkänner brott i samband med händelserna men ej delaktighet i mordet? Skulle tex. kunna beröra restaurang händelsen.
Citera
2014-04-01, 02:44
Medlem
Kan nån vänlig själ länka till bild och /eller video där den blåvita syns, tack?
Citera
2014-04-01, 02:45
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambikill
Nu är tråden så vansinnigt lång att det är svårt att försöka hitta enskilda grejer - att RH ska pekas ut på grund av en jacka är ju faktiskt extremt långsökt.
.

Njaee. Att han är en stark kandidat till att vara blåvit har ju inte bara med jackan att göra. Om du kollar in hans interessen, bostadsort och nätverk så stämmer det så långt. Men vi får se.
Citera
2014-04-01, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Är väl många som blir både bredare och äldre med tiden? Eller??
Bilderna behöver väl inte vara tagna samma dag?

Vad jag menar är att Rasmus må ha sett ut så när han va 15 men han väger nog närmare 80+ idag.
Citera
2014-04-01, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konung12
Detta kan låta långsökt men inte omöjligt. Säg att RH är "blåvit". Han är 26år(?), alltså inte den anhållne mannen. Men hans boendekamrat är 28år. Alltså skulle det kunna vara möjligt att denne 28åring då har begått brottet. Samt att RH var med, och även den person som synts på alla bilder med RH var med vid det aktuella brottet.

Visst det låter kanske långsökt... Men skulle inte vilja utesluta detta..

Det är inte alltför långsökt att den "blåvit" skulle vara inblandad i dödsmisshandeln. Det finns en video före matchen där även blåvit figurerar och ses gå mot trappan bland dem sista i Helsingborgs led. Det är även dessa personer (alltså de som är sist mot trappan) som skall bragt livet om Stefan. Enligt utsago är det dessa personer som skall kommit i konfrontation innan match.

Skall försöka hitta länken till videon men det är samma som det diskuterats om en dansk vara eller icke vara.
Citera
2014-04-01, 02:47
Medlem
Bambikills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversppl
Det var det jag menade. Det diskuterades ju dock flitigt ifall killen i blått även var GM. Vilket inte skulle kunna vara helt otroligt då han bland annat sågs gå mot trappan bland dem sista i Helsingborgs led. Vilket även skall ha varit dem som gett sig på BO.

Det jag vill lyfta fram är att det i media flera gånger vittnats om tre gärningsmän anföll där en skall ha slagit med en flaska i huvudet och därefter sparkat och slagit på BO när han var liggande (GP, 31/3) Varför pratas det helt uteslutande bara om en gärningsman här och kan vi veta helt säkert att den man som kommit in för att erkänna inte erkänner brott i samband med händelserna men ej delaktighet i mordet? Skulle tex. kunna beröra restaurang händelsen.

Är det inte bara utveckling av uppgifterna då? I de första artiklarna stod det tillhygge, sedan dementerades att det var en flaska (även om jag var rätt säker på det, då brottsplatsbilderna talade för det) sedan blev det en flaska igen.
Först visste man ingenting och mannen "hittades" medvetslös. Sedan kom det fram att det finns en hel del vittnen. Först hade de inga spår, nu är de ganska säkra på sin info.
Först var han misshandlad även när han fallit, sedan inte.
I den första artikeln när denne snubben greps stod det att han INTE hade förekommit i utredningen, nu står det att han HADE varit aktuell.
Det är väl kanske bara modifieringar i takt med att media får nys på mer.

Utifrån skriverierna nu så är det alltså bara en person som gett sig på honom, slagit honom med en flaska, varpå BO föll och skadade sig illa. GM sprang därifrån, i riktning mot Olympia.

Jag har funderat noga på huruvida det finns kameror någonstans längs färdvägen (oavsett om han sprang till vänster, rakt fram eller höger när han kom ut från parken) men jag tror inte att det finns en enda kamera någonstans där så polisen lär inte ha några bilder.
Citera
2014-04-01, 02:49
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasnas
Vad jag menar är att Rasmus må ha sett ut så när han va 15 men han väger nog närmare 80+ idag.

Hur vet du det?
Citera
2014-04-01, 02:49
Medlem
Bambikills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversppl
Det är inte alltför långsökt att den "blåvit" skulle vara inblandad i dödsmisshandeln. Det finns en video före matchen där även blåvit figurerar och ses gå mot trappan bland dem sista i Helsingborgs led. Det är även dessa personer (alltså de som är sist mot trappan) som skall bragt livet om Stefan. Enligt utsago är det dessa personer som skall kommit i konfrontation innan match.

Skall försöka hitta länken till videon men det är samma som det diskuterats om en dansk vara eller icke vara.

Men de på videon MÅSTE ju inte vara de sista, eller hur? Det kan ju ha kommit ännu fler eftersläntrare efter dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in