Citat:
Ursprungligen postat av
oliversppl
Det var det jag menade. Det diskuterades ju dock flitigt ifall killen i blått även var GM. Vilket inte skulle kunna vara helt otroligt då han bland annat sågs gå mot trappan bland dem sista i Helsingborgs led. Vilket även skall ha varit dem som gett sig på BO.
Det jag vill lyfta fram är att det i media flera gånger vittnats om tre gärningsmän anföll där en skall ha slagit med en flaska i huvudet och därefter sparkat och slagit på BO när han var liggande (GP, 31/3) Varför pratas det helt uteslutande bara om en gärningsman här och kan vi veta helt säkert att den man som kommit in för att erkänna inte erkänner brott i samband med händelserna men ej delaktighet i mordet? Skulle tex. kunna beröra restaurang händelsen.
Är det inte bara utveckling av uppgifterna då? I de första artiklarna stod det tillhygge, sedan dementerades att det var en flaska (även om jag var rätt säker på det, då brottsplatsbilderna talade för det) sedan blev det en flaska igen.
Först visste man ingenting och mannen "hittades" medvetslös. Sedan kom det fram att det finns en hel del vittnen. Först hade de inga spår, nu är de ganska säkra på sin info.
Först var han misshandlad även när han fallit, sedan inte.
I den första artikeln när denne snubben greps stod det att han INTE hade förekommit i utredningen, nu står det att han HADE varit aktuell.
Det är väl kanske bara modifieringar i takt med att media får nys på mer.
Utifrån skriverierna nu så är det alltså bara en person som gett sig på honom, slagit honom med en flaska, varpå BO föll och skadade sig illa. GM sprang därifrån, i riktning mot Olympia.
Jag har funderat noga på huruvida det finns kameror någonstans längs färdvägen (oavsett om han sprang till vänster, rakt fram eller höger när han kom ut från parken) men jag tror inte att det finns en enda kamera någonstans där så polisen lär inte ha några bilder.