2014-04-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Även om det inte behöver ha något med den döde Djurgården att göra så finns det videobevis på att en kille med blåvit Adidas-jacka sparkar en liggande person, som redan var svårt skadad, i huvudet. Han du nämnde har på sin Facebook-profil en bild på sig själv med en likadan jacka. Men det är alltså inte samma person?

Jag skulle vilja påstå att RH och Blåvitt inte är samma person. RH borde vara han till vänster på omslagsbilden på FB, kolla hakan och födelsemärket på kinden. Ser också ut som att kille med blåvitt-jacka, på samma bild, har en tatuering på halsen (en stjärna?) och den syns inte på någon av RHs andra bilder.
Visst kan det vara så att hals-tatueringen tillkommit på senaste och att omslagsbilden är den senast tilllagda bilden.

Men som sagt, jag tror inte att RH & blåvitt är samma person.
Citera
2014-04-01, 02:09
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.Malin
Jag skulle vilja påstå att RH och Blåvitt inte är samma person. RH borde vara han till vänster på omslagsbilden på FB, kolla hakan och födelsemärket på kinden. Ser också ut som att kille med blåvitt-jacka, på samma bild, har en tatuering på halsen (en stjärna?) och den syns inte på någon av RHs andra bilder.
Visst kan det vara så att hals-tatueringen tillkommit på senaste och att omslagsbilden är den senast tilllagda bilden.

Blåvit är smal som en sticka. Kolla dessutom ansiktsformen och jämför exempelvis denna med RHs andra bilder: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2gtofex&s=8#.UzmiDvl_u2E
Citera
2014-04-01, 02:10
Medlem
Inzaits avatar
Uppdatering av text hos AF

Mannen gick själv in till polisen i Helsingborg och överlämnade sig klockan 23.34 på måndagskvällen. Han togs direkt till ett första förhör och anhölls klockan 00.34 av åklagare.

Mannen är misstänkt på sannolika skäl, den starkare misstankegraden, för dråp på den 43-årige småbarnspappan i söndags.

– Han har kommit in till stationen själv, säger Kenneth Andersson.

Har han erkänt?

– Förhörsutsagan och hans inställning till brotten kommenterar vi inte, sa Kenneth Andersson strax efter 01.30.

28-åringen hade enligt polisen förekommit i utredningsmaterialet innan han överlämnade sig själv.

– Han har varit intressant i utredningen, det har skett en hel del utredningsåtgärder.

Mannen är bosatt i Helsingborgsregionen och är sedan tidigare inte dömd för grövre brott. Han har ännu inte fått en offentlig försvarare.

Under tisdagen ska ytterligare förhör hållas med mannen.

– Det kommer att ske massvis med utredningsåtgärder. Fler personer ska höras och den tekniska undersökningen förtsätter, säger Andersson.

I nuläget är inga ytterligare personer misstänkta, enligt polisen.
Citera
2014-04-01, 02:14
Medlem
Bambikills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Blåvit är smal som en sticka. Kolla dessutom ansiktsformen och jämför exempelvis denna med RHs andra bilder: http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2gtofex&s=8#.UzmiDvl_u2E

Det tänkte jag också när jag jämförde. Våldsverkaren ser tämligen tanig och yngre ut.
Jag tycker att RH ska lämnas ifred nu. Öht borde man inte hänga ut folk när misstankarna är minst sagt dimmiga. Fan vad jobbigt det blir för dem, kan tänka mig själv hur vidrigt det vore.

Däremot är jag inte alls avig till att bilder och uppgifter som någon kommer på, skickas till polis.
Men jag skulle tro att de redan är i full gång med att kartlägga alla idioterna.
Citera
2014-04-01, 02:14
Medlem
Nu råkar jag känna RH och det är personen till höger i blåvitt jacka. Dock så är han inte 28 (född 87) och dömd för grövre brott så han passar inte in i beskrivningen av GM.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18642143.ab
Citera
2014-04-01, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasnas
Nu råkar jag känna RH och det är personen till höger i blåvitt jacka. Dock så är han inte 28 (född 87) och dömd för grövre brott så han passar inte in i beskrivningen av GM.

Men RH skulle fortfarande kunna vara den "okände" mannen som på alla bilder och filmklipp i tråden har blåvit jacka?
Citera
2014-04-01, 02:24
Medlem
Citat:

Dock görs kopplingen mellan gärningsmannen och RH indirekt och han pekas ut som den man som figurerar i flertalet filmer där han ses hoppa på en liggande man. Skönt för RH att han nu kan rentvås från mordmisstankarna i tråden. Har du ytterligare bevis på att din vän inte är den mannen på filmerna med blåvit jacka. Bör du som en sann kamrat presentera dem, då även om han inte är mordmisstänkt är utpekad i en tämligen olustig situation.
Citera
2014-04-01, 02:26
Medlem
Chamoniards avatar
Vad hände med uppgiften om flera GM?

Media utomlands skriver om 3 GM.
Citera
2014-04-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag.Malin

RH är nog inte han med stjärnan på den bilden.
Citera
2014-04-01, 02:27
Medlem
Citat:

om du känner RH .. så borde du även framställa det faktum att "killen i blåvit" och RH's kroppstyp inte har någonting gemensamt. (vilket man ser väldigt tydligt på videon & bilderna) De som hängt ut oskyldiga personer kan omöjligt ha många hästar i stallet.
Citera
2014-04-01, 02:29
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversppl
Dock görs kopplingen mellan gärningsmannen och RH indirekt och han pekas ut som den man som figurerar i flertalet filmer där han ses hoppa på en liggande man. Skönt för RH att han nu kan rentvås från mordmisstankarna i tråden. Har du ytterligare bevis på att din vän inte är den mannen på filmerna med blåvit jacka. Bör du som en sann kamrat presentera dem, då även om han inte är mordmisstänkt är utpekad i en tämligen olustig situation.

Vilka mordmisstankar, handlar om stampningen och folk vet vem det är nu.
Lägg ner fokus på aktuella brottet istället.
Citera
2014-04-01, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue72
Troll

http://www.image-share.com/ijpg-2497-187.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto