Citat:
Ursprungligen postat av
Ördög
Javisst ja, det fanns en sån här tråd också. Inte uppdaterad på sju år, förrän i dag ... Kanske
Snapcount skulle vilja kommentera sina forna farhågor om Nato medlemskapets följder?
Jag tror inte det föreligger någon omedelbar risk för försök från det deklinerande skithålsimperiets ynkrygg till ledare att "ta över" Finland. Däremot bedriver ynkryggens regim en ganska intensiv hybrid- och propagandakrigföring. Man kan läsa om den i denna tråd.
(FB) Ryssland hotar Finland
Inget problem med att kommentera det hela. Och om jag förstår det rätt så är det ju 7 år sedan jag skrev det, och mycket har ju skett sedan dess.
Dvs.., det var
Putin/Ryssland som förändrade hela sulamiten, med då för Finlands del..att Putin ansåg sig ha en "veto-rätt" på Finlands utrikes/säkerhets-politik. Och det går ju inte för sig.., och beslutsfattarna i Helsingfors kände ju igen detta mönster ifrån slutet av -30 talet.
Det blev då nya tider, och nya seder för Finland med Nato ansökningen. Inte som jag ser det..utav att det var det som Finland främst önskade, utan av
nödvändighet pga Rysslands aggresivitet.'
Hoppas mitt klargörande stillar eventuella frågor, om så inte så svarar jag på fler frågor om du har. Skall till slut sägas att
innan Putin drabbades utav storhetsvansinne, så var jag helt nöjd med att ha Finland utanför Nato. Då med motiveringen att jag inte ville se finska grabbar "lockas med" till ngt ev. sk-t krig i mellanöstern under jänkarnas ledning.
Mvh//Snapcount