2026-02-20, 16:21
Medlem
Ördögs avatar
Javisst ja, det fanns en sån här tråd också. Inte uppdaterad på sju år, förrän i dag ... Kanske Snapcount skulle vilja kommentera sina forna farhågor om Nato medlemskapets följder?

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Konsekvensen utav detta, att Finland skulle bli en NATO-medlem ser jag så här :

-Försämrade Rysslandsrelationer..
-Mera fokus på Finland (idag är det lugnt)
-Rejäla Ryska truppförstärkningar till gränsen..
-Ryssland skulle officiellt meddela att H:fors finns som mål för Ryska kärnvapen.
-Ryska generalstaben skulle irriterat tänka : Hur kunde Putin missa detta ?
-Putin skulle även bli mera utmanad politiskt..(och detta är mycket stort)

Jag tror inte det föreligger någon omedelbar risk för försök från det deklinerande skithålsimperiets ynkrygg till ledare att "ta över" Finland. Däremot bedriver ynkryggens regim en ganska intensiv hybrid- och propagandakrigföring. Man kan läsa om den i denna tråd.

(FB) Ryssland hotar Finland
Senast redigerad av Ördög 2026-02-20 kl. 16:29.
Citera
2026-02-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Javisst ja, det fanns en sån här tråd också. Inte uppdaterad på sju år, förrän i dag ... Kanske Snapcount skulle vilja kommentera sina forna farhågor om Nato medlemskapets följder?

Jag tror inte det föreligger någon omedelbar risk för försök från det deklinerande skithålsimperiets ynkrygg till ledare att "ta över" Finland. Däremot bedriver ynkryggens regim en ganska intensiv hybrid- och propagandakrigföring. Man kan läsa om den i denna tråd.

Nä ingen omedelbar risk. Kan tänka mig att det tar ett decennium för dom att bygga upp armén igen sen när puttes specialare är över.

Beroende på kommande styre i blir det antingen upprustning vid gränsen eller väst vänligt.

Det som antagligen sker nu i ryssland är hjärntvättning av barn och ungdom om hur galna vi Finländare är.
Citera
2026-02-21, 18:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög

Inget problem med att kommentera det hela. Och om jag förstår det rätt så är det ju 7 år sedan jag skrev det, och mycket har ju skett sedan dess.

Dvs.., det var Putin/Ryssland som förändrade hela sulamiten, med då för Finlands del..att Putin ansåg sig ha en "veto-rätt" på Finlands utrikes/säkerhets-politik. Och det går ju inte för sig.., och beslutsfattarna i Helsingfors kände ju igen detta mönster ifrån slutet av -30 talet.

Det blev då nya tider, och nya seder för Finland med Nato ansökningen. Inte som jag ser det..utav att det var det som Finland främst önskade, utan av nödvändighet pga Rysslands aggresivitet.'

Hoppas mitt klargörande stillar eventuella frågor, om så inte så svarar jag på fler frågor om du har. Skall till slut sägas att innan Putin drabbades utav storhetsvansinne, så var jag helt nöjd med att ha Finland utanför Nato. Då med motiveringen att jag inte ville se finska grabbar "lockas med" till ngt ev. sk-t krig i mellanöstern under jänkarnas ledning.

Mvh//Snapcount
Senast redigerad av Snapcount 2026-02-21 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in