Citat:
Ursprungligen postat av
1235oops4567
Har egentligen inget konkret svar på TS fråga, men hoppar in ändå för det här var intressant.
Lånar tråden lite halvt för att fråga: hur kan jag vara (som det ser ut enligt bilden) "builtfat" när jag egentligen inget gör annat än att lyfta mina hantlar då och då? Jag var även den kroppstypen innan jag började med det. Den enda regelbundna motion jag har är att jag promenerar sjukligt långa sträckor någon gång i veckan, och har gjort så i några år. Jag väger runt 100, BF på 28% (jag vet...) och är runt 180 lång. Ändå ser jag nästintill muskulös och stark ut på ett vis som gymmande (men ändå feta) människor gör.
Är det kanske detta som TS egentligen eftersträvar? Detta "bearmode" enligt den där kartan verkar ju vara "strongman"-typer snarare än icke-smala och starka som TS verkar vilja sikta in sig på.
Uppenbarligen tränar du inte tillräckligt hårt för att få större muskler, och du har också för högt kroppsfett för att kunna bli rippad. Så, vill du mer definerade muskler och slippa det mjuka runt magen så får du helt enkelt dra ner på kaloriintaget och deffa. Eller träna förbannat mycket tyngre och hårdare så musklerna växer sig.
Ja, bearmode är samma sak som strongman, oftast. Men alltså, tänk på att den kroppstypen kräver
enorma muskler, alltså åt bodybuilderhållet, bara det att man inte är så pass rippad som "riktiga" bodybuilders brukar vara...