Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-03-29, 23:27
Medlem
1235oops4567s avatar
Har egentligen inget konkret svar på TS fråga, men hoppar in ändå för det här var intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du ser ju själv på denna bilden, det krävs enorma muskler för att det ska "skina igenom" den högre kroppsfettprocenten för att man ska bli en riktigt björnbiff.
http://pivaxi.tumblr.com/image/4416973142

Lånar tråden lite halvt för att fråga: hur kan jag vara (som det ser ut enligt bilden) "builtfat" när jag egentligen inget gör annat än att lyfta mina hantlar då och då? Jag var även den kroppstypen innan jag började med det. Den enda regelbundna motion jag har är att jag promenerar sjukligt långa sträckor någon gång i veckan, och har gjort så i några år. Jag väger runt 100, BF på 28% (jag vet...) och är runt 180 lång. Ändå ser jag nästintill muskulös och stark ut på ett vis som gymmande (men ändå feta) människor gör.

Är det kanske detta som TS egentligen eftersträvar? Detta "bearmode" enligt den där kartan verkar ju vara "strongman"-typer snarare än icke-smala och starka som TS verkar vilja sikta in sig på.
Citera
2014-03-29, 23:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Har egentligen inget konkret svar på TS fråga, men hoppar in ändå för det här var intressant.

Lånar tråden lite halvt för att fråga: hur kan jag vara (som det ser ut enligt bilden) "builtfat" när jag egentligen inget gör annat än att lyfta mina hantlar då och då? Jag var även den kroppstypen innan jag började med det. Den enda regelbundna motion jag har är att jag promenerar sjukligt långa sträckor någon gång i veckan, och har gjort så i några år. Jag väger runt 100, BF på 28% (jag vet...) och är runt 180 lång. Ändå ser jag nästintill muskulös och stark ut på ett vis som gymmande (men ändå feta) människor gör.

Är det kanske detta som TS egentligen eftersträvar? Detta "bearmode" enligt den där kartan verkar ju vara "strongman"-typer snarare än icke-smala och starka som TS verkar vilja sikta in sig på.

Uppenbarligen tränar du inte tillräckligt hårt för att få större muskler, och du har också för högt kroppsfett för att kunna bli rippad. Så, vill du mer definerade muskler och slippa det mjuka runt magen så får du helt enkelt dra ner på kaloriintaget och deffa. Eller träna förbannat mycket tyngre och hårdare så musklerna växer sig.

Ja, bearmode är samma sak som strongman, oftast. Men alltså, tänk på att den kroppstypen kräver enorma muskler, alltså åt bodybuilderhållet, bara det att man inte är så pass rippad som "riktiga" bodybuilders brukar vara...
Citera
2014-03-30, 00:18
Medlem
Kalaspungens avatar
Villka övningar är det ni skulle rekomendera man ska köra tungt i på gymmet? Kör just nu en tre-split om det är relevant.
Finns det någon bål övning som man kan köra riktigt tungt i som det är låg skaderisk på?
Citera
2014-03-30, 08:15
Medlem
qdqdqs avatar
Dom viktigaste SL övningarna som du kan tävlas i sen är bänkpress, marklyft, knäböj, ryck och stött. Så det är väl dessa framförallt som du bör köra. Tänk dock på att styrkan mäts efter kroppsvikt så det är absolut ingen fördel att grisbulka. Det extra fettet kommer inte vara något annat än barlast, så deffa bort det först och främst innan du börjar bulka igen.
Citera
2014-03-30, 18:40
Medlem
1235oops4567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Uppenbarligen tränar du inte tillräckligt hårt för att få större muskler, och du har också för högt kroppsfett för att kunna bli rippad. Så, vill du mer definerade muskler och slippa det mjuka runt magen så får du helt enkelt dra ner på kaloriintaget och deffa. Eller träna förbannat mycket tyngre och hårdare så musklerna växer sig.

Jag var mest fundersam kring varför jag har muskler överhuvudtaget när jag inte styrketränar, att istället för att vara "obesefat" eller "smalfet" som jag borde vara enligt min livsstil vara "builtfat", vilket ändå tyder på någon form av konsekvent styrketräning var alltså mitt stora frågetecken. Att deffa och allt det där kommer jag dock aldrig att göra. Definierade muskler är för folk som använder rosa skjortor.
Citera
2014-03-30, 18:54
Medlem
bulkboys avatar
Skön journal! Välkommen in i sekten!

Blåbär och björnar alltså.. Jag brukar ha blåbär i min kvarg ibland så kanske kan det ge lite björnstyrka

Men själv äter jag mest kyckling tonfisk och lax. Lax är riktig björnföda
Och självklart bär i mängder!

Lyft tungt och ät som en björn!

/Bulkboy
Citera
2014-04-01, 21:51
Medlem
Kalaspungens avatar
Någon utav er som kan leverera några konkreta förslag på tränings schema?
Annars får jag försöka googla mig fram.
Tycker personligen att "tips" på lite annorlunda övningar som inte är så extremt välkända ger bättre resultat för mig ifall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in