• 1
  • 2
2014-03-30, 18:17
Medlem
AA-suiteds avatar
Just ikväll skiter väl sig men vad sägs om att vi spelar tillsammans nästa helg, Flashbacks pokerforum? Om vi bara får ihop 6 pers så är det okej, vi kan sätta oss vid ett 6-max bord. Jag tycker att 3.50$ inköp passar bra. Vad säger ni? Hojta om ni är intresserade så ska det nog gå att fixa, mysigt att se (Sweden) framför allas namn i lobbyn!
2014-03-31, 00:33
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Just ikväll skiter väl sig men vad sägs om att vi spelar tillsammans nästa helg, Flashbacks pokerforum? Om vi bara får ihop 6 pers så är det okej, vi kan sätta oss vid ett 6-max bord. Jag tycker att 3.50$ inköp passar bra. Vad säger ni? Hojta om ni är intresserade så ska det nog gå att fixa, mysigt att se (Sweden) framför allas namn i lobbyn!

Jag kanske är på! Dock är jag nybörjare, men har nu vunnit två 18-manna. En superaggressiv spelare vann jag över i heads up i finalen.

Vore som sagt kul att se hur det är att spela mot bra spelare från flashback även om man får spö de flesta gångerna.
2014-03-31, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
men Phil Ivey är inte större favorit för att vinna vinna WSOP Main Event tre gånger i rad än vad en halvsjaskig spelare är
Phil Ivey har många tusentals procent större chans.
2014-03-31, 07:34
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Phil Ivey har många tusentals procent större chans.
Det handlar mycket om tur och inte lika mycket om skicklighet i början och i mitten av turneringen. När det börjar närma sig bubblan och vid finalbordet börjar dock skickligheten ta över och där märker man vem som är den bästa spelaren. Om det inte varit så skulle vi se de bästa proffsen vid finalbordet varje gång men som du vet så kan man åka ut med AA mot KK och sin A-höga flush kan vara slagen med en straight flush. Man måste knata förbi många landminor för att ta sig ända till finalbordet och jag skulle säga att alla har på ett ungefär lika stor chans att komma dit. Specialfall som Ivey har nog större chans att ta sig längre eftersom han är så himla bra, dock inte tusentals procent utan han kan lika lätt åka ur i en så kallad cooler.
2014-03-31, 08:56
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det handlar mycket om tur och inte lika mycket om skicklighet i början och i mitten av turneringen. När det börjar närma sig bubblan och vid finalbordet börjar dock skickligheten ta över och där märker man vem som är den bästa spelaren. Om det inte varit så skulle vi se de bästa proffsen vid finalbordet varje gång men som du vet så kan man åka ut med AA mot KK och sin A-höga flush kan vara slagen med en straight flush. Man måste knata förbi många landminor för att ta sig ända till finalbordet och jag skulle säga att alla har på ett ungefär lika stor chans att komma dit. Specialfall som Ivey har nog större chans att ta sig längre eftersom han är så himla bra, dock inte tusentals procent utan han kan lika lätt åka ur i en så kallad cooler.

Ärligt talat har jag ingen aning om vad du yrar om, rent generellt minskar skicklighetsaspekten ju grundare stacken blir inte tvärtom som du verkar antyda. En duktig spelare är långt mycket större favorit att vinna en turnering än en halvsjaskig spelare, det innebär inte att en skicklig spelare vinner varje gång.

Alla har på ungefär lika stor chans att komma dit? Inte ens nära. Speciellt inte i en turnering som main event med långsamt struktur och djupa stackar.

Med det sagt så ja, att vinna x antal sng i rad säger inte direkt mycket om hur skicklig man faktiskt är.
2014-03-31, 17:19
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Kom just på hur jävla dum den här tråden är... ger mig själv en:

För övrigt ska jag nog sluta med Sit&Go och satsa på större turneringar istället. Roligare spel är min uppfattning, det här med ICM är inget jag finner vidare intressant samt det dryga spelsättet det medför. Dock var de ju kul de gångar jag vann mina sit&go:s.

Antar väl att det funkar likadant om man skulle klara sig igenom en större turnering på slutet. Beroende på betalningsstruktur. Men det tar ju ett tag innan man kommer dit till skillnad från Sit&Go.

Cash Game är inte heller min grej, har inte orken att spela så tight som man ska göra där. Samt gillar att alla spelare är rädda att åka ut och förlora tiden de investerat. Cash Game är inte lika "kul".
2014-03-31, 18:41
Moderator
easy_dans avatar
Eftersom inte ens TS verkar vilja anta utmaningen så låser vi här

*Klick*

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto