• 1
  • 2
2014-03-29, 11:56
Medlem
Gin-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det är även förbjudet att ha sina hyresvärdar kopplade mot deras vilja oavsett om man inte vill att de ska sticka iväg ute eller inte...

TS, varför aktiverar du inte både dig och hunden?

Om ni skaffar en gemensam aktivitet att hålla på med så kommer ni nog att ha betydligt roligare. Att hunden då även kommer att knyta an till dig på ett annat sätt är ju inte heller någon nackdel då det förhoppningsvis kommer att leda till att den blir lugnare när den bara har dig att umgås med och dess ägare lämnar den.

Kolla om du inte kan hitta något som kan roa er båda, det brukar inte vara särskilt svårt om man bara lägger lite energi på det.

Ska försöka, kanske till och med blir roligare att umgås med hunden sen kan dom göra vad dom vill
Citera
2014-03-29, 12:06
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gin-X
Ska försöka, kanske till och med blir roligare att umgås med hunden sen kan dom göra vad dom vill

Gör det, det tjänar ni alla på.
Om du sköter dina kort "rätt" tar det kanske inte lång tid innan den lyder dig bättre än vad den lyder sina ägare. Jag har själv lyckats få till det med ett par hundar jag passat och det är lite lustigt när en hund vänder sig mot en och kollar av om den ska göra det husse/matte precis sagt till den eller om det inte var så viktigt eftersom kommandot kom från "fel" person...
Citera
2014-03-29, 13:01
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Det bör väl inte gå ut över mig, inte mitt ansvar
Jo, just det är ditt ansvar då det är du som stänger in den.
Huvudansvaret har självklart ägaren. Men den kan inte ta ansvar för dina handlingar.
Är samma sak när farsan är hundvakt. Jag har förklarat för honom varför jag men inte han får/kan släppa min hund lös. Det är mitt ansvar.
Nu vet jag att han skiter fullständigt i vad jag säger eftersom han är lika oansvarig som ett barn. Men i det läget är det hans ansvar om hunden skulle orsaka en skada.

Nu anser jag att tråden ligger i fel forum.
Detta är inte ett hundrelaterat problem utan relationsrelaterat.
Du måste prata med din hyresvärd så ni kan lösa de problem som detta medför för dig. Just nu har ni ett avtal de är nöjda med o inte du. Ni måste kompromissa.

I övrigt har du redan fått lite bra tips så jag avviker nu
Citera
2014-03-29, 14:41
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Bor med två stycken och bruden har en hund, som jag måste Passa "rasta" höhöh ja det var dåligt rim.

Den gnäller när dom sticker och även om jag matar den och tar ut den så skiter den i mig, går jag ut så ligger den kvar eller väntar på dom och kollar som om jag vore störd ibland, har ingen lust att passa den mer, den skiter inte ens eller gör nånting när jag tar ut den numera och är bara allmänt dryg så jag har börjat ta ut den mindre och mindre eftersom det är egentligen inte mitt ansvar, men får göra det endå när dom åker iväg.
Vad ska jag göra? jag matar den och försöker ge den uppmärksamhet men inget ändrars dens beteende, hunden får ju som den vill av dom oavsett va den gör.
Den bet sönder soff kudden häromdan så jag blev irreterad och satte den i buren nån timme, när dom kom hem och jag förklara vad den gjort så blev dom irreterade på mig att jag burat in hundfanskapet och tänker nu att jaha fan se efter den själv då och kommer låta den göra som den vill, sen får dom klaga hur dom vill.
Pallar fan inte med att få skit när man försöker se till att den inte tuggar upp huset bara för dom inte kan få pli på fanskapet.
Har börjat ignorera hunden och ligger den i vägen så flyttar jag på den numera om jag ska gå förbi...
Hoppas den välter ner något värdefullt så dom kan stå där sen som två fånar, men då lär dom väl klaga på mig att jag inte sa åt hunden efteråt förmodligen... suck

Ta det lugnt. Du och hunden kommer att trivas tillsammans så småningom. Så här i början ser den dig inte som en flockmedlem, men det kommer. Ge den pastej eller nåt då och då så blir allt bra. Dock kan det ta tid.
Citera
2014-03-29, 15:24
Medlem
Gin-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Jo, just det är ditt ansvar då det är du som stänger in den.
Huvudansvaret har självklart ägaren. Men den kan inte ta ansvar för dina handlingar.
Är samma sak när farsan är hundvakt. Jag har förklarat för honom varför jag men inte han får/kan släppa min hund lös. Det är mitt ansvar.
Nu vet jag att han skiter fullständigt i vad jag säger eftersom han är lika oansvarig som ett barn. Men i det läget är det hans ansvar om hunden skulle orsaka en skada.

Nu anser jag att tråden ligger i fel forum.
Detta är inte ett hundrelaterat problem utan relationsrelaterat.
Du måste prata med din hyresvärd så ni kan lösa de problem som detta medför för dig. Just nu har ni ett avtal de är nöjda med o inte du. Ni måste kompromissa.

I övrigt har du redan fått lite bra tips så jag avviker nu

Jag stängde in den en gång på eget omdömme, och sen sätter jag den i buren innan dom kommer hem (ca 10minuter) för att dne inte ska hoppa på dom direkt och stressa dom efter jobbet!
måste man få skit för sånt nu, fine kommer endå låta den gå lös som den vill nu och när den tuggar sönder något mer än en soffkudde kommer jag bara skratta o tänka dom får skylla sig själva om dom klagar på mig.

Nästan trött att tänka på andra
Citera
2014-03-29, 18:49
Medlem
Raptorexs avatar
Citat:
Vad ska jag göra?

Flytta.

Står det i kontraktet att du måste passa hunden eller vad menar du med "måste"?
Citera
2014-03-29, 21:28
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Jag stängde in den en gång på eget omdömme, och sen sätter jag den i buren innan dom kommer hem (ca 10minuter) för att dne inte ska hoppa på dom direkt och stressa dom efter jobbet!
måste man få skit för sånt nu, fine kommer endå låta den gå lös som den vill nu och när den tuggar sönder något mer än en soffkudde kommer jag bara skratta o tänka dom får skylla sig själva om dom klagar på mig.

Nästan trött att tänka på andra
In med taggarna. Skriver du på ett forum o ber om råd så får du råd, även om vissa kanske inte passar dig. Jag har inte gett dig skit utan bara förklarat.
Citera
2014-03-29, 21:37
Medlem
GanjahSmokes avatar
Det borde gå bra att plasera hunden i en bur i typ cykelförrådet när tjejen är borta.
Den vilar bara där ändå. Sedan så får tjejen gå en lång promenad när hon kommer hem. Man har ju hund för att man ska bli glad inte deprimerad.
Citera
2014-04-01, 14:54
Medlem
Den bästa hämnden om man är i en sådan situation där de ser till hundvakten som den som ska sköta hunden mest är att "stjäla" dess kärlek. Gör man massor av saker, har kul, leker, promenerar så brukar hundar byta "bästa vän". Fast mer familjeorienterade hundar blir ledsna när någon går ut utan dem, oavsett om det är en eller flera. Men som sagt så tyr sig hundar oftast mest till den som spenderar mest aktiv tid med den, och då blir ju ägarna givetvis avundsjuka och vill "ta tillbaka" hunden.

Men detta fungerar ju bara om man faktiskt genuint tycker om hunden, de märker ju direkt om personen vill vara där med dem eller ej. Undra på att den blir ledsen när de går och den är ensam med en person som bara tycker den är jobbig.

Att ha hundar i bur inomhus är olagligt och man förtjänar all skit man kan få för att man gör det. Om hunden hoppar på sina ägare när de kommer hem får de antingen träna ort det eller se till att hunden blir bättre motionerad på morgon, eftermiddag och kväll, det är deras ansvar. Men du TS är ansvarig för vad du gör med hunden när du har vårdnaden om den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in