2014-06-08, 13:58
  #10045
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det var inget jätteavtal med Kina om gas har vi redan konstaterat om du varit med i debatten. Tidigast om 4 år kommer de ha byggt en pipeline, förseningar att vänta. Leverantör lär bli tyska siemens, amerikanska Halliburton eller liknande som kan. När den väl börjar leverera handlar det om bara en liten del av Kinas energibehov såklart. Kina är inte så dumma att de gör sig alltför beroende av ryssarna eftersom de båda länderna har synpunkter om den stora kinesiska befolkning som flyttar till sibirien och som i en framtid kommer vilja ha en folkomröstning om att de vill tillhöra Kina. Vad ska Ryssland säga då? Ska de gå med på kinesiska folkomröstningar eller ska de börja bomba kineser så som ryssarna gjorde med tjetjenerna i Tjetjenien?

Som sagt, hade Putin varit en bra ledare så hade han inte sökt konflikt utan förhandlat sig till en bra lönsam överenskommelse, nu har han och hans land förlorat tusentals miljarder kronor, för att inte tala om rubel


Det var ett mycket stort avtal Ryssland slöt med Kina, 400 miljarder USD, men du får gärna exemplifiera vad du istället menar med ett stort avtal. Dessutom kommer kontraktet att bli betydligt större om Kina utvecklas väl ekonomiskt.

Intressant att du tar upp Tjetjenien eftersom området kan jämföras med östra Ukraina, men så är du ju autistisk också. Däremot var upproret i Tjetjenien aldrig drivet av folket och där fanns till skillnad mot i östra Ukraina aldrig någon folklig opinion för självständighet.

Putin har säkerställt att Eurasian union kör igång som planerat nästa år och har därmed givit långfingret åt roffarbläckfisken USA, den globala parasitstaten.
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-06-08 kl. 13:59. Anledning: Ord
2014-06-08, 14:06
  #10046
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der.Schizoid
Satan, du är så inavlad så man skäms! Trots att det finns FAKTA på vilka som är i majoritet på Krim så försöker du ändå påstå att ryska trupper från Ryssland tvingat de stackars 100% EU-vänliga befolkningen på Krim att rösta för att ingå i Ryssland. Du är verkligen en galning av stora mått och kan mäta dig med Quistlingen Bildt.

Jaså, är du kvar i tråden? Trodde du helt övergått till att hota folk till livet i PM... Här några tramsiga rader där du påstår något jag inte sagt om Krim. Noll poäng till dig där.

Citat:
Putin är inte oskyldig men har skäl vilket varken du, Bildt, Obama eller terroristerna i Kiev har. Ni är bara agitatorer och förespråkare för ett tredje världskrig a k a det sista kriget. Ni ser öppet fram emot utrotning av mänskligheten och med dårars motivation sprider ni er galna propaganda dag efter dag.

Bildt, jag, Obama har inga skäl till vad som däremot Putin har? Att annektera Krim? Du är mer än lovligt förvirrad. Påstår du att vi vill ha ett tredje världskrig? Är det därför du hotar mig, för att du är rädd att konflikten i Ukraina ska utrota alla?

Citat:
Putin är inte beroende av Tyskland men Tyskland är beroende av Putin. Är du bög förresten med tanke på ditt infantila hat mot Putin? Äh det är ju självklart att du är! Krim är och kommer alltid vara ryskt fram tills den dag Obamas krig raderat ut mänskligheten på planeten.

Det är synd att man måste stöta på såna här lågstående debattörer men som jag sagt förut så drar den här konflikten till sig schizofrena sjuka människor med alla möjliga teorier om Bildt, Obama och jordens undergång...
2014-06-08, 14:07
  #10047
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det var ett mycket stort avtal Ryssland slöt med Kina, 400 miljarder USD, men du får gärna exemplifiera vad du istället menar med ett stort avtal. Dessutom kommer kontraktet att bli betydligt större om Kina utvecklas väl ekonomiskt.

Intressant att du tar upp Tjetjenien eftersom området kan jämföras med östra Ukraina, men så är du ju autistisk också. Däremot var upproret i Tjetjenien aldrig drivet av folket och där fanns till skillnad mot i östra Ukraina aldrig någon folklig opinion för självständighet.

Putin har säkerställt att Eurasian union kör igång som planerat nästa år och har därmed givit långfingret åt roffarbläckfisken USA, den globala parasitstaten.

i Tjetjenien aldrig folklig opinoin för självständighet? de har kämpat i 200 år för självständighet, tom polacker kämpade på deras sida mot Tsarryssland,
Stalin har deporterat miljoner tjetjenier,


dessa 400 miljarder är än så länge en våt dröm, kineserna är lömska,
det behövs nya och väääldigt långa pipelines, de kan ta 5-10 år innan Putin får en enda dolar från kineserna,

Euroasia med Vitryssland och Kazakhstan är en karikatyr
2014-06-08, 14:15
  #10048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns inte en enda intelligent mening eller en vettig egen slutsats någonstans. Det är bara trams rakt igenom riktat till presumptiva väljare.
Jaså? Och vad säger Nuland idag om den skäggige mannen och licenser på Kyevs byggnader?
Att hon bara svängde förbi Kyev för att dela ut kakor på Maidan?
Har du ett intelligent svar på det?
__________________
Senast redigerad av Irriga 2014-06-08 kl. 14:21.
2014-06-08, 14:17
  #10049
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det är en pyrrusseger, Euroasian utan Ukraina är som en hund med tre ben, den haltar,
Vitryssland och Kazakhstan kan inte väga upp förlusten av Ukraina,

glöm inte att Ryssland gränsar med Krim, det är bara 4 km vattenvägen mellan det ryska fastlandet och Krim, ockupation av Krim handlar inte om att Rysland behövde en gashamn,

Euroasien är bara ett litet steg, det är SCO som är viktigt. Öst kommer, tro inget annat.
2014-06-08, 14:18
  #10050
Medlem
rex144s avatar
Putin har tappat omdömet helt, användandet av muslimska legosoldater från Tjetjenien mot ukrainare visar att Putin är galen,

tom ryssar i östra Ukraina ryggar när de ser dessa skäggiga typer
2014-06-08, 14:18
  #10051
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
i Tjetjenien aldrig folklig opinoin för självständighet? de har kämpat i 200 år för självständighet, tom polacker kämpade på deras sida mot Tsarryssland,
Stalin har deporterat miljoner tjetjenier,


dessa 400 miljarder är än så länge en våt dröm, kineserna är lömska,
det behövs nya och väääldigt långa pipelines, de kan ta 5-10 år innan Putin får en enda dolar från kineserna,

Euroasia med Vitryssland och Kazakhstan är en karikatyr


Vilken folkomröstning om självständighet hölls i Tjetjenien? Ingen som jag känner till i alla fall.

Fler länder kommer att ansluta sig till Eurasian union och det blir ett alternativ till andra handelsblock men med en annan transaktionsvaluta än USD. Kina går samma väg.
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-06-08 kl. 14:19. Anledning: Ord
2014-06-08, 14:19
  #10052
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Krim handlar om Svarta havsflottan och utskeppningsmöjligheter-ta en titt på en karta får du se. Visst hade Ryssland helst sett att hela Ukraina deltagit i Eurasian union, precis som den tidigare demokratiskt valda regeringen bestämde 21 november förra året, men USAs förlust av Krim svider mycket hårdare. Det är USA som är pressat, särskilt nu efter det rysk-kinesiska gasavtalet. Du behöver egentligen bara titta på vilken part som verkar mest förbannad, USA således.

Eurosasia är inget stort, det är SCO som gäller. det är ostoppbart. Väst blir tvunga att lära sig leva med att dom inte kan diktera allt.
2014-06-08, 14:22
  #10053
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Det var ett mycket stort avtal Ryssland slöt med Kina, 400 miljarder USD, men du får gärna exemplifiera vad du istället menar med ett stort avtal. Dessutom kommer kontraktet att bli betydligt större om Kina utvecklas väl ekonomiskt.

Inte 400 miljarder per år, eller hur? Ska du titta längre bak i tråden så förstår du kanske.

Citat:
Intressant att du tar upp Tjetjenien eftersom området kan jämföras med östra Ukraina, men så är du ju autistisk också. Däremot var upproret i Tjetjenien aldrig drivet av folket och där fanns till skillnad mot i östra Ukraina aldrig någon folklig opinion för självständighet.
Det var folket som drev upproret i Tjetjenien och Putin bombade dom sönder och samman. Om ni gör en höna av ett ägg av en kvinna som tyvärr dog när han var i närheten av en militär byggnad och så säger ni inte ett skit om alla kvinnor och barn som dog en våldsam död i Tjejtjenien pga av att Putin bekämpade frihetskampen Tjetjenerna drev... Ni brukar kalla folk för hycklare men vad är ni? Hycklare i kubik.


Putin har säkerställt att Eurasian union kör igång som planerat nästa år och har därmed givit långfingret åt roffarbläckfisken USA, den globala parasitstaten.[/quote]

Alla är oootroligt imponerade, hela 3 länder ska ingå senast jag kollade. Wow. Lär slå warzawa-paktens popularitet
2014-06-08, 14:25
  #10054
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Eurosasia är inget stort, det är SCO som gäller. det är ostoppbart. Väst blir tvunga att lära sig leva med att dom inte kan diktera allt.


Eurasia är strategiskt otroligt viktigt p.g.a naturresurserna och läget mellan Europa och Asien, detta har neo-cons som Zbigniew Brzezsinski klarlagt för länge sen och därmed pekat ut riktningen för USA. Det är ett stort hot mot USAs hegemoni genom petrodollarn och risken att fler länder som t.ex Indien och Brasilien överger den.
2014-06-08, 14:30
  #10055
Medlem
Arons avatar
jobbigt läge för jänkarna

Citat:
ITAR-TASS reports that Gazprom had signed additional agreements for clients to switch from dollars to euros and renminbi, "nine of ten consumer had agreed to switch."
2014-06-08, 14:31
  #10056
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Vilken folkomröstning om självständighet hölls i Tjetjenien? Ingen som jag känner till i alla fall.

Fler länder kommer att ansluta sig till Eurasian union och det blir ett alternativ till andra handelsblock men med en annan transaktionsvaluta än USD. Kina går samma väg.

folkomröstning? har du sett kriget? har sett huvudstaden Groznyj? helt sönderbombad,
tjetjenier hatar ryssar, oc drömosälvstndghe sedan 200 år tillaka,

hanblock med Vitryssland? de är i praktiken redan en del av rysslnd

det är som om Sydkorea skulle säga att de ingått en handelspakt med Nordkorea...
haha, både Vityssland och Nordkora behöver hjälp,

Kina skiter i Rysland, de är deras lokla fiende och konkurrent

Putin kan fucka sig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in