2014-05-10, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMamba007
Med andra ord, vet du hur rökta vi i Sverige är om Putin tittar hitåt? Hur många man skulle vi hinna samla ihop på två dygn? Men vi behöver inte ha mycket manskap för att stoppa ryssen: Vad vi behöver är starkt flygvapen, starka ubåtar (antiubåt/ytbåt), och mycket god luftvärn.

Är du medveten om att din inövade och förblindade bolsjevikskräck får dig i din förvirring att söka skydd just i ett land som övertagits av bolsjevikerna? Rysslands President Vladimir Putin finns ingen anledning att vara rädd för, han har inget intresse av Sverige. Att han skulle vara intresserad av Sverige är bara bolsjevikpropaganda. Så om vi bara lyckas få bolsjevikerna i den svenska regeringen att bli mindre provocerande mot det ryska folket och dess President Vladimir Putin så behöver vi inte ett starkt flygvapen, ubåtar eller luftvärn och samtidigt så behöver heller inte Ryssland bygga upp sitt försvar mot bolsjevikerna. Har vi inte nog med våra egna problem i Sverige som stor arbetslöshet, blivande bolånebubbla, hela Norrland håller på att avfolkas, rovdjursproblem, för hög pilleranvändning etc etc.
Senast redigerad av Seisma 2014-05-10 kl. 01:28.
2014-05-10, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katoman
Men då är det bara att bevisa, ok vittne såg 10-15 spetsnaz som var klädda i svart. Kan det inte vara
högra sektor? Låter som det.

https://www.youtube.com/watch?v=ryDyc4WyzIA

Dessutom har Avakov sagt att man har dödat över 20 separatister där. Spetsnaz siffror ligger alltså
-5 minst. Då är det bara att visa dom stora bevisen.

Varför fick jag inget svar? Börjar bli tråkigt med folk som ska "bevisa" och nu vet junta minsan allt osv.
Sen visar det sig slutligen vara dåligt photoshoppade bilder med gubbar som liknar eller annat skräp/ alternativt förvrängd information.
Ok det funkar säkert i Ukraina men inte här. Sen kan man fråga sig vad är drivkraften bakom bevisningen , man behöver inga bevis för att förstå att junta är skit men ryssland är annan land och tråden handlar om ukraina.Vill ni prata om Putin kan ni skapa en ny tråd.
2014-05-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du menar samma konfrontation där beväpnade män i folkmassan skjuter mot soldaterna, vilket även framgår klart och tydligt 2:07 in i filmen på den sida du länkat till?
Jag ser att han skjuter efter soldaternas skott mot civila, det är inte bra och förstör bilden av detta som civilt motstånd.
Det blir lätt så när hatstämningar piskas upp. Den stora massan vill bjuda civilt motstånd, men en liten klick hetlevrade förstör för alla andra. Det ser vi i Sverige också.

Det som är klarlagt var dock att de som sköts inte utgjorde något akut hot.
Soldaterna hade möjligheten att retirera utan att skjuta, jag ser inget som hindrade dem från detta.
Istället valde dom att skjuta och sedan retirera.

Kuppregimen i Kiev har det största ansvaret här, som skickar militär mot sin egen befolkning.
Jag tror att Ryssland kommer att gå in militärt inom några få dagar.
2014-05-10, 01:32
Medlem
Vafan var det här?

https://www.youtube.com/watch?v=678n97eBQoI&fmt=18

Sköt ukrainska armén en man rakt i huvudet på 2:30?
2014-05-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Är du medveten om att din inövade och förblindade bolsjevikskräck får dig i din förvirring att söka skydd just i ett land som övertagits av bolsjevikerna? Rysslands President Vladimir Putin finns ingen anledning att vara rädd för, han har inget intresse av Sverige. Att han skulle vara intresserad av Sverige är bara bolsjevikpropaganda. Så om vi bara lyckas få bolsjevikerna i den svenska regeringen att bli mindre provocerande mot det ryska folket och dess President Vladimir Putin så behöver vi inte ett starkt flygvapen, ubåtar eller luftvärn. Har vi inte nog med våra egna problem i Sverige som stor arbetslöshet, blivande bolånebubbla, hela Norrland håller på att avfolkas, rovdjursproblem, för hög pilleranvändning etc etc.

Tyvärr tror jag att du har fel. En man som med en handsvängning annekterade Krim tror jag kommer även i framtiden köra sitt eget race för Rysslands bästa som i framtida arktiska konflikter, som jag tror med stor sannolikhet kommer att uppstå där tyvärr Sverige säkert blir involverat. Ryssland har nämligen tom (alldeles nyligen) uppsatt ett arktiskt råd för sina arktiska intressen.
2014-05-10, 01:40
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMamba007
Tyvärr tror jag att du har fel. En man som med en handsvängning annekterade Krim tror jag kommer även i framtiden köra sitt eget race för Rysslands bästa som i framtida arktiska konflikter, som jag tror med stor sannolikhet kommer att uppstå där tyvärr Sverige säkert blir involverat. Ryssland har nämligen tom (alldeles nyligen) uppsatt ett arktiskt råd för sina arktiska intressen.

Ryssland/sovjet har i evigheter haft intressen i arktis helt enkelt för att landet ligger där!
2014-05-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Vafan var det här?

Verkar inte bättre än så. Dessa stöds av svenska nazister.
2014-05-10, 01:49
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsucker
Vafan var det här?

Osäker, men var det han som sköt med pistol? Svårt att säga, de har liknande jackor, byxor, frisyr och skor, men det är ändå svårt att urskilja ifall det är samma person.
2014-05-10, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Verkar inte bättre än så. Dessa stöds av svenska nazister.

Finns en video till från idag där militären skjuter en person i bröstet 4:20

https://www.youtube.com/watch?v=kno4MEp9sPY
2014-05-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katoman
Finns en video till från idag där militären skjuter en person i bröstet 4:20

https://www.youtube.com/watch?v=kno4MEp9sPY

Avskyvärt. De sanna terroristerna är som jag och flera andra nationellt sinnade skribenter har skrivit, den ukrainska armén som besitter noll stöd i östra Ukraina.
2014-05-10, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det är helt sinnessjukt att svensk media döljer och ljuger så men det är vår verklighet. Imorgon efter alla redaktionsmöten så kommer en lite sannare bild byggd på kompromisser.

Precis.
Det kändes för viktigt för att inte starta en egen tråd om medias roll om detta, så här är den:

Mediamörkläggning om Ukrainska militärens angrepp mot civila i Mariupol idag.

Nu skulle det suttit fint att diskutera frågan lite i rätt kontext, t.ex i SVD:s numera icke existerande kommentarspalter.
Jag tror att nissarna som styr MSM ser folk som en väldigt stor skock får.
2014-05-10, 02:17
Medlem
Har precis tittat på ryska nyheterna, med det senaste från Mariupol och så. Fan vad skickliga de är, fick gråten i halsen, men tror inte ett dugg på allt de säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in