Citat:
Ursprungligen postat av
DetVarTypisktJu
Som sagt har jag gamla Newsweek i lådan uppe på vinden. Du har läst dessa efterkonstruktioner som omskriver verkligheten. Läs igen min wikipedia länk förresten. Talibanerna värvades under sovjetockupationen att strida mot sovjet. Talibanerna var alltså elever i koranskolorna. Du har helt enkelt fel herr "läs en bok".
Gamla Newsweek i lådan på vinden? Inte illa. Men nu är det ändå så att talibanrörelsen uppkom efter att Sovjet tvingats ut och efter att USA-stödet upphört. Och det har alltså inte ett smack med dagens situation att göra. USA
har inte skapat eller stöttat talibanrörelsen, USA
har inte varit lierad med Saddam Hussein och USA
har inte backat upp al-Qaida.
För att inte gå off-topic så knyter jag det till det vanliga nazist- och vänsterbeteendet. I dessa människors föreställningsvärld är allt antingen svart eller vitt och det är alltid USA som är boven. Och USA är/var då i krig med med Saddam, talibaner och al-Qaida. Eftersom inte ens nassar kan förneka att Saddam, talibanerna och al-Qaida är världens ohyra så uppstår då
syntax error i er nazistiska föreställningsvärld.
Ni skapar er då en föreställning om att det är USA som skapat talibanerna m fl, och vips, den svartvita världsordningen går plötsligt ihop sig och ni kan fortsätta gå med plakat på era demonstrationer. Åhh.. jag glömde... det är
judarna som styr USA... då faller allt på plats eller...?