hej flashback! jag har har en inkomst på ca 40 000 sek varje månad. 25 000 kommer från farsan i Algeriet medan den resten på summan på 15 000 är diverese bidrag för t.ex. studier, bostad, flyktingstatus, sjukdomar.
Problemet är att det är för lite pengar i det fördomsfulla sverige. tydligen verkar rekeringen tro klara sig på en sån skit summa när man kommer hit från ett annat land utan möjlighet till jobb.
Jag vet inte vart mina pengar försvinner. har en trea i stockholm som kostar ca 20 000/månad, kör en bmw, mobiler, tv, internet, fester.
Några tips på hur jag kunde ordna upp min ekonomi? jag svär på att jag inte har någon aning om vart mina pengar försvinner. Jag vet inte heller hur jag ska få reda på det. de flesta fasta kostnader som jag har kan jag itne häva t.ex. mobil, internet, tv. Har bundit mig att betala i 2 år. hur fan ska man kunna hålla reda på matkostnaderna??
kollade hastigt på räkningarna...
iphone 4 + iphone 5s: 1300sek
viasat: 800sek
internet: 1000sek
bmwns kostar 1500 i försäkringar varje månad
hittade också en räkning om parkeringsböter på bilen, 60 000 totalt
Men jag kan egentligen inte göra någonting åt dessa kostnader när jag har kontrakt på dem.
Jag har räknat att de övriga kostnaderna är kring 15 000 varje månad. Lägenheten måste jag ha p.g.a min hälsa och religion. Jag kan inte flytta från området