• 2
  • 3
2014-03-29, 13:45
Medlem
aaphs avatar
Att öht äga en bil och bo i en trea för 20k/mån borde väl till och med du, utan inblick utifrån, förstå att det är en onödig lösning?

Förmodligen trollar du - annars har du ditt svar.
Citera
2014-03-29, 14:00
Medlem
TheAlamos avatar
Jag förstår inte varför inte din pappa skickar mer pengar...? Som nån annan skrev, farsan är inte LITE snål...

Sen att bidragen i Sverige är sjukt låga är ju en annan sak också. Hoppas du får högre bidrag!
Citera
2014-03-29, 14:36
Bannlyst
20000 för en trea? Bor han i Diplomatstaden?
Nej det här osar troll lång väg..
Citera
2014-03-29, 15:22
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Den här tråden är ta mig fan det sämsta trollförsök jag sett i hela mitt liv.
Citera
2014-04-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
hej flashback! jag har har en inkomst på ca 40 000 sek varje månad. 25 000 kommer från farsan i Algeriet medan den resten på summan på 15 000 är diverese bidrag för t.ex. studier, bostad, flyktingstatus, sjukdomar.

Problemet är att det är för lite pengar i det fördomsfulla sverige. tydligen verkar rekeringen tro klara sig på en sån skit summa när man kommer hit från ett annat land utan möjlighet till jobb.

Jag vet inte vart mina pengar försvinner. har en trea i stockholm som kostar ca 20 000/månad, kör en bmw, mobiler, tv, internet, fester.

Några tips på hur jag kunde ordna upp min ekonomi? jag svär på att jag inte har någon aning om vart mina pengar försvinner. Jag vet inte heller hur jag ska få reda på det. de flesta fasta kostnader som jag har kan jag itne häva t.ex. mobil, internet, tv. Har bundit mig att betala i 2 år. hur fan ska man kunna hålla reda på matkostnaderna??

kollade hastigt på räkningarna...

iphone 4 + iphone 5s: 1300sek
viasat: 800sek
internet: 1000sek

bmwns kostar 1500 i försäkringar varje månad

hittade också en räkning om parkeringsböter på bilen, 60 000 totalt

Men jag kan egentligen inte göra någonting åt dessa kostnader när jag har kontrakt på dem.

Jag har räknat att de övriga kostnaderna är kring 15 000 varje månad. Lägenheten måste jag ha p.g.a min hälsa och religion. Jag kan inte flytta från området

Starta flyttfirma! Skitbra extraknäck.
Citera
2014-04-21, 00:17
Medlem
Läs boken - Snabba cash. Få en helhetsbild utav det slutet. Sedan byter du ut dig själv mot JW och tänker dig själv där…
Droppa "jetset livet" om du inte har råd med det.

Förövrigt förstår jag inte hur man tänker när man tar en hyra på 20000/månaden och sedan kallar Sverige fördomsfullt?
Citera
2014-04-21, 09:51
Medlem
Nej vem fan kan leva på 40 000:- i månaden, snålt av din farsa att inte sända mer. Hade jag bara haft 40 lock i mån så hade jag börjat odla cannabis eller liknande för att dryga ut kassan, åtminstone så att man minst kommer upp i 50k i månaden (e väl gränsen för att man skall kunna leva ett drägligt liv).
I sådana här fall är det förjävligt att inte soc går in och hjälper, men de hjälper väl hellre nedsupna WT-svennar kan jag tänka
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in