2014-03-28, 21:54
Medlem
Hej alla !!
jag vet inte på vilket sätt kommer den nya betygsystemet att påverka den gamla betygsystemet med det jag undrar nu är följande

1. kommer mina meritpoäng att påverkas på något sätt pga den nya betygsystemet ?då har jag fullt meritpoäng (2.5) enligt den gamla betygsystemet...

2.hur kommer platsfördelning se ut? kommer sökande med nya betygsys att delta på samma grupp som sökande med gamla betygsys (BI)?

TACK SÅ MYCKET
Citera
2014-03-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonBKH
Hej alla !!
jag vet inte på vilket sätt kommer den nya betygsystemet att påverka den gamla betygsystemet med det jag undrar nu är följande

1. kommer mina meritpoäng att påverkas på något sätt pga den nya betygsystemet ?då har jag fullt meritpoäng (2.5) enligt den gamla betygsystemet...

2.hur kommer platsfördelning se ut? kommer sökande med nya betygsys att delta på samma grupp som sökande med gamla betygsys (BI)?

TACK SÅ MYCKET

1. Dina meritpoäng kommer att stanna (det är samma system där)

2. Alla elever med det nya betygssystemet kommer att hamna i en egen urvalsgrupp fram till HT 2017 med tanke på att det nya systemet är ganska broken (i princip omöjligt att få A till jämförelse med MVG)
Citera
2014-03-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurbuuz
1. Dina meritpoäng kommer att stanna (det är samma system där)

2. Alla elever med det nya betygssystemet kommer att hamna i en egen urvalsgrupp fram till HT 2017 med tanke på att det nya systemet är ganska broken (i princip omöjligt att få A till jämförelse med MVG)

Tackar
Senast redigerad av SimonBKH 2014-03-28 kl. 22:28.
Citera
2014-05-05, 06:13
Medlem
Jag tillhör det gamla systemet och har 12.05 i meritvärde.
Går det kolla hur mycket man har i gemfört med det nya?
Citera
2014-05-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twentyfive
Jag tillhör det gamla systemet och har 12.05 i meritvärde.
Går det kolla hur mycket man har i gemfört med det nya?
Vad snackar du om? Har du 12.05 enligt MVG-IG-systemet så har du 12.05. Det kommer inte att omvandlas till det nya systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in