Citat:
Ursprungligen postat av
KvasiOrko
TACK! Jag trodde att min inre röst för första gången hade svikit mig, men som vanligt hade jag rätt och det var cannabismaffian som ville skriva om verkligheten för att den skulle passa deras agenda.
Det stämmer verkligen att marijuana lägger sig som ett filter för ens sinnen så att man bara ser det man vill se.
Nu ser man att Holland har både marijuana och spice till öppen försäljning och läkarna säger att de inte har några problem med spice. Låt då folk välja vad de själva vill röka.
men kan man jämföra spicet som säljs i affärer i amsterdam med exempelvis det man köper på svenska hemsidor?
menar, eftersom spice inte är olagligt i amsterdam så har de kvar "originalet" som spicenordic.se började sälja en gång i tiden.
´
kollar man på svenska hemsidor så säljer de typ spice "generation 100". om jag har fattat allt rätt.
alltså att man hela tiden har tagit ut ett ämne och lagt till något annat för att komma undan den svenska lagen. detta eftersom den svenska myndigheten hela tiden narkotikaklassar eller gör det "hälsofarligt" - vilket gör det olagligt som en vanlig svensson att konsumera.
detta gör ju direkt att man inte kan jämföra dessa 2 sorter, trots att båda går under namnet "spice".
och med denna slutsatsen har jag kommit fram till att spice, som oftast röks i sverige kan direkt vara farligt, medans spice från amsterdam etc bör ha en betydligt mindre hälsorisk om man säger så.
alltså är det betydligt bättre att röka "äkta" vara i sverige, än något random piss spice