• 1
  • 2
2014-03-28, 19:11
Medlem
jamesdeans avatar
Cannabis > Rökmixar /mod
Citera
2014-03-28, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Märkligt. Har aldrig någonsin stött på spice i Holland, inte heller stött på det på någon smartshop. Det finns helt enkelt bättre och sundare alternativ där om man vill berusa sig, samt bättre upplysning, så varför i helvete skulle någon vilja ha spice när man kan gå till en coffeeshop och köpa sig något fint att röka istället? Eller till en smartshop och köpa en peyote/psilocybin tryfflar med kunnig personal och bra vägledning. Spice må då vara ytterst sällsynt i Holland, då jag aldrig stött på det efter 100-tals olika smartshop och coffeeshopbesök.

Okej, jag kollade bara holländska onlineshoppar, kollade eus narkotikacenters rapport om att spicet packas om i belgien och holland, sedan hittade jag på. Ska försöka att inte göra om det, men jag blir så innerligt förbannad på alla cannabisfrälsta som ska gå in och förstöra alla tråder om andra droger genom att propagera om sitt röka, så jag kan ibland inte låta bli att retas

Jag förstår inte heller varför någon skulle vilja röka syntetiska eller naturliga cannabinoider när man kan köpa peyote och psilocybin.
Citera
2014-03-28, 20:36
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvivale
Märkligt. Har aldrig någonsin stött på spice i Holland, inte heller stött på det på någon smartshop. Det finns helt enkelt bättre och sundare alternativ där om man vill berusa sig, samt bättre upplysning, så varför i helvete skulle någon vilja ha spice när man kan gå till en coffeeshop och köpa sig något fint att röka istället? Eller till en smartshop och köpa en peyote/psilocybin tryfflar med kunnig personal och bra vägledning. Spice må då vara ytterst sällsynt i Holland, då jag aldrig stött på det efter 100-tals olika smartshop och coffeeshopbesök.

I centrala Amsterdam tycker jag nog ändå att typ alla smartshops har det och även vanliga tobaksbutiker etc. Det är väl också så turisterna kan köpa med sig hem, till skillnad från gräs.

Såhär brukar det se ut i skyltfönstrena.. http://i50.photobucket.com/albums/f3...8/IMG_7194.jpg , spicepåsar i olika färger där till vänster
Senast redigerad av OdCaBo 2014-03-28 kl. 20:39.
Citera
2014-03-28, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
I centrala Amsterdam tycker jag nog ändå att typ alla smartshops har det och även vanliga tobaksbutiker etc. Det är väl också så turisterna kan köpa med sig hem, till skillnad från gräs.

TACK! Jag trodde att min inre röst för första gången hade svikit mig, men som vanligt hade jag rätt och det var cannabismaffian som ville skriva om verkligheten för att den skulle passa deras agenda.
Det stämmer verkligen att marijuana lägger sig som ett filter för ens sinnen så att man bara ser det man vill se.

Nu ser man att Holland har både marijuana och spice till öppen försäljning och läkarna säger att de inte har några problem med spice. Låt då folk välja vad de själva vill röka.
Senast redigerad av KvasiOrko 2014-03-28 kl. 20:53.
Citera
2014-03-28, 21:04
Medlem
OdCaBos avatar
Är nåt i drogväg lagligt så kommer det säljas i butik där, liksom stora delar av Europa. Och då särskilt där, det säger sig självt - det är liksom epicentrum för allt.

Det är snarare vi som är lite udda ur ett internationellt perspektiv, trots att det är "lagligt" så är det inte en enda butik som säljer öppet. Åker du till vissa ställen i USA eller typ östcentrala Europa (och i Tyskland..) så finns/fanns det Spice på bensinmackar etc.
Citera
2014-07-01, 18:00
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
TACK! Jag trodde att min inre röst för första gången hade svikit mig, men som vanligt hade jag rätt och det var cannabismaffian som ville skriva om verkligheten för att den skulle passa deras agenda.
Det stämmer verkligen att marijuana lägger sig som ett filter för ens sinnen så att man bara ser det man vill se.

Nu ser man att Holland har både marijuana och spice till öppen försäljning och läkarna säger att de inte har några problem med spice. Låt då folk välja vad de själva vill röka.

men kan man jämföra spicet som säljs i affärer i amsterdam med exempelvis det man köper på svenska hemsidor?

menar, eftersom spice inte är olagligt i amsterdam så har de kvar "originalet" som spicenordic.se började sälja en gång i tiden.
´
kollar man på svenska hemsidor så säljer de typ spice "generation 100". om jag har fattat allt rätt.
alltså att man hela tiden har tagit ut ett ämne och lagt till något annat för att komma undan den svenska lagen. detta eftersom den svenska myndigheten hela tiden narkotikaklassar eller gör det "hälsofarligt" - vilket gör det olagligt som en vanlig svensson att konsumera.

detta gör ju direkt att man inte kan jämföra dessa 2 sorter, trots att båda går under namnet "spice".

och med denna slutsatsen har jag kommit fram till att spice, som oftast röks i sverige kan direkt vara farligt, medans spice från amsterdam etc bör ha en betydligt mindre hälsorisk om man säger så.

alltså är det betydligt bättre att röka "äkta" vara i sverige, än något random piss spice
Citera
2014-07-31, 13:32
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Hej!

Som topic lyder. med tanke på att där är lite annorlunda lagar gällande cannabis i exempelvis Holland i jämförelse med Sverige så undrar jag följande:

- Röker folk spice i Holland? Om ja, hur stor är marknaden?
vad jag förmodar själv så bör den vara obefintlig men ja, vill gärna dubbelkolla!

Varför skulle dem?
Citera
2014-07-31, 14:47
Medlem
De Har den naturliga varan till hands. Varför ska de röka giftiga substitut?!

Råttmix/rövmix. Spajs är bajs. Ganja är och förblir nice i moderata mängder.
Citera
2014-07-31, 14:58
Medlem
Haruspexs avatar
Antagligen unga personer som köper dessa i headshops osv eftersom de är lagliga. I övrigt finns det nog dårar som röker det även om cannabis finns, lika mycket som folk använder sig av RC-CS där trots de låga priserna samt tillgången av riktig CS som finns där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in