2014-03-27, 23:25
Medlem
God kvll. Kpte 20 neontetror till mina klockgrodor d en av dom matvgrar s tnkte att han skulle f ta nr lusten naturligt faller p. Problemet r att han bara kkat tv stycken (nr jag la honom i en petbox tillsammans med 3 fiskar). r detta p ngot vis elakt mot fiskarna? Vet ej hur dom beter sig i vanliga akvarium men i detta simmar dom omkring lite kors och tvrs ven om dom fr det mesta trycker i ett hrn. Uppskattar att dom har ca 50x40cm yta att simma omkring p.

Dom har ven gott om gmstllen i form av uppstaplade stenar, en rot och en jvla massa vxter om det nu har ngon betydelse. Vore det mer humant att ha dessa i en petbox dr dom har djupare vatten och inte behver oroa sig fr att bli middag nr som helst? Men dom r ju trots allt kpta som foder.
Citera
2014-03-27, 23:47
Medlem
rajrajmfs avatar
Vad r det du undrar egentligen? Det r klart att fiskarna blir mindre stressade i ett akvarium dr de slipper oroa sig fr att bli upptna.
Citera
2014-03-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
Vad r det du undrar egentligen? Det r klart att fiskarna blir mindre stressade i ett akvarium dr de slipper oroa sig fr att bli upptna.

Det jag framfrallt undrar r hur bra de klarar sig i s pass grunt vatten. Vet ju inte om dom faktiskt ser grodorna som ett hot d den enda gngen fiskar har blivit tna av en groda var i en separat petbox.

Knns ven som ett jvla extrajobb att driva ett akvarium p s pass f liter bara fr att ha foderfiskar i. Vattnet ska ju d bytas varje dag och jag mste lsa det med syresttning (som ju redan skts i grodornas burk).

Sen terstr problemet att jag har mina petboxar i ett skp ovanfr kylen som r kolmrkt (dr jag frvarar mjlmask, baggar och s smningom syrsor och dr lr ju inte fiskar ha det s bra. Anledningen till detta r verdrivet nyfikna katter.
Citera
2014-03-28, 00:28
Medlem
rajrajmfs avatar
Ha kvar dom hos grodorna du, det verkar smidigast.
Citera
2014-03-28, 01:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeBeHigh
Vore det mer humant att ha dessa i en petbox dr dom har djupare vatten och inte behver oroa sig fr att bli middag nr som helst?

??? Det r vl sjlvklart, ska du vara snll med neontetrorna s. Handlar det om att du vill hlla dem vid liv? Men frgan r om det spelar s stor roll nr de snart ska bli upptna. Hur lnge berknar du att det kommer ta? r det bara frga om ett par dagar r det vl skit samma ven om det knns rtt osmakligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in