2014-03-28, 09:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Kan du inte bara erkänna att du är en rabiat vänsterfeminist som inte tycker att det är kul att se på nakna män, därför ska inte män få se på nakna kvinnor. Du har ingen respekt för andra människor. Din människosyn är fullständigt horribel.
Vem har jag sagt att jag inte gillar att se på nakna karlar?
Vari ligger respekten att titta på naket?
Citera
2014-03-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular

Hade feminister rasat oavsett?

Ja, den feministiska rörelsen måste alltid rasa över något för att säkerställa sin statliga budget.

En jämställd strippklubb kan innebära allt från överviktiga, håriga och pruttande ideal-kvinnor, till trevliga, tillmötesgående sexiga godbitar. Det beror bara på var mannen sätter ner foten.
Citera
2014-03-28, 09:29
Medlem
blowns avatar
Det handlar inte längre om att släppa individerna fria, utan det handlar om kulturmarxism där könen ska ställas emot varandra i en slags "klasskamp" och de onda och de goda är klart definierade. Finns det kvinnor som inte accepterar att de lever i ett förtryck, så måste dessa kuvas. Därför kan aldrig en strippa gynna den goda saken, och hon måste informeras om varför hon gjort detta karriärval – patriarkalt förtryck och destruktiva heteronormativa strukturer.

Alltsammans stick i stäv med den fina feminismen som startade en gång för länge sedan som gav kvinnan rätten att använda bikini, rösta och arbeta.
Citera
2014-03-28, 09:47
Bannlyst
Citat:
Någon form utav kollektivavtal med lika lön för både de manliga och kvinnliga anställda skulle vara ett måste, samt bra försäkringar och förmåner så att ingen skulle kunna se på klubben som en sliskig utnyttjare av kvinnor och män.

Haha det roliga är ju att absolut noll kvinnliga strippor skulle vara intresserade av denna varianten om det innebär att man delar även på dricks tex.
Citera
2014-03-28, 17:21
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det finns givetvis ingen särskild respekt i detta. Men inte heller är det lika med brist på respekt att lustfyllt betrakta en naken människa av motsatt (eller för den delen samma) kön.

Ärligt talat är nog detta vad jag retar mig allra mest på inom den samtida feminismen: Det ständiga skuldbeläggandet av den manliga sexualiteten och en total avsaknad av ärliga försök att faktiskt förstå hur män fungerar på sexualitetens område.
Citera
2014-03-28, 17:32
Medlem
Citat:

Man visar att kroppen är attraktiv och att hon dansar bra. Det är respektlöst att titta bort. (så klart)
Citera
2014-03-28, 17:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Det finns givetvis ingen särskild respekt i detta. Men inte heller är det lika med brist på respekt att lustfyllt betrakta en naken människa av motsatt (eller för den delen samma) kön.

Ärligt talat är nog detta vad jag retar mig allra mest på inom den samtida feminismen: Det ständiga skuldbeläggandet av den manliga sexualiteten och en total avsaknad av ärliga försök att faktiskt förstå hur män fungerar på sexualitetens område.
Och jag retar mig på detta ständiga förnekande av kvinnliga sexualitetens blotta existens och mäns patetiska försök att diktera/definiera vad kvinnor finner attraktivt/icke attraktivt, sexuellt/icke sexuellt osv..
Citera
2014-03-28, 17:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Man visar att kroppen är attraktiv och att hon dansar bra. Det är respektlöst att titta bort. (så klart)
Självklart, det är därför kvinnor aldrig vänder bort blicken när en manlig strippa kör sin show - av respekt, och inte alls för att de veritabla snuskfior som låter sin dubbelmoral lysa fram när de tror att ingen ser....
Citera
2014-03-28, 17:44
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Klientelet på en strippbar med 50/50 manliga och kvinnliga strippor skulle uteslutande bestå av skinkryttare och kåta medelålders kvinnor. Ingen normal man skulle besöka ett sånt ställe med risk för att spy upp drinken.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-03-28 kl. 17:53. Anledning: Ord
Citera
2014-03-28, 18:25
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Och jag retar mig på detta ständiga förnekande av kvinnliga sexualitetens blotta existens och mäns patetiska försök att diktera/definiera vad kvinnor finner attraktivt/icke attraktivt, sexuellt/icke sexuellt osv..

Vilka förnekar den kvinnliga sexualitetens blotta existens?

Och vilka män försöker definiera kvinnors sexuella preferenser? (En aktivitet jag trodde begränsade sig till feminister.)
Citera
2014-03-29, 16:49
Medlem
Emanciperads avatar
Citat:

Det tog inte lång tid innan sakfrågan blev lagd åt sidan, eller knuffad åt sidan, till förmån för innehållslöst snömos. Du lyckas säga emot dig själv i samma mening, är inte sexuell attraktion betingad av sexualitetens existens?

Om det är konceptet det är fel på, för att det - enligt din subjektiva åsikt - är respektlöst att titta på naket, så är väl det ingen anledning för att agera emot konceptet? Är absolut inte en relativist, men om något de facto inte innebär någon mätbar skada för någon part, av vilken orsak anser du att din åsikt i ett ämne bör innebära en reglering som ligger i linje med den åsikten?

M.a.o., om man i din hemstad skulle rösta om huruvida en hypotetisk, jämställd strippklubb skulle få fortsätta ha öppet, så antar jag att du hade röstat emot (om du röstat blankt, för att du inte gillar konceptet men du har tillräckligt med självinsikt för att inse att det är en ogrundad åsikt, och bara valt att inte gå dit, så är det ett fullt rimligt förhållningssätt, alla har ju olika preferenser). Skulle dina personliga (icke sakligt grundade) känslor om saken, vara tillräckliga för att du skulle anse dig ha rätten att begränsa andra människors liv? (Man kommer ju ha ett alternativ mindre och välja bland när man funderar på hur man ska spendera fredagskvällen, och de som jobbar där hade fått börja leta efter annat jobb.)
Citera
2014-03-29, 16:59
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
...
Vad tror ni? Och hade ni kunnat tänka er att gå på denna jämställda strippklubb?

Nä!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in