Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Och jag retar mig på detta ständiga förnekande av kvinnliga sexualitetens blotta existens och mäns patetiska försök att diktera/definiera vad kvinnor finner attraktivt/icke attraktivt, sexuellt/icke sexuellt osv..
Det tog inte lång tid innan sakfrågan blev lagd åt sidan, eller knuffad åt sidan, till förmån för innehållslöst snömos. Du lyckas säga emot dig själv i samma mening, är inte sexuell attraktion betingad av sexualitetens existens?
Om det är konceptet det är fel på, för att det - enligt din subjektiva åsikt - är respektlöst att titta på naket, så är väl det ingen anledning för att
agera emot konceptet? Är absolut inte en relativist, men om något de facto inte innebär någon mätbar skada för någon part, av vilken orsak anser du att din åsikt i ett ämne bör innebära en reglering som ligger i linje med den åsikten?
M.a.o., om man i din hemstad skulle rösta om huruvida en hypotetisk, jämställd strippklubb skulle få fortsätta ha öppet, så antar jag att du hade röstat emot (om du röstat blankt, för att du inte gillar konceptet men du har tillräckligt med självinsikt för att inse att det är en ogrundad åsikt, och bara valt att inte gå dit, så är det ett fullt rimligt förhållningssätt, alla har ju olika preferenser). Skulle dina personliga (icke sakligt grundade) känslor om saken, vara tillräckliga för att du skulle anse dig ha rätten att begränsa andra människors liv? (Man kommer ju ha ett alternativ mindre och välja bland när man funderar på hur man ska spendera fredagskvällen, och de som jobbar där hade fått börja leta efter annat jobb.)