Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-26, 23:04
Medlem
Tezemas avatar
Jag skulle vilja att Teamviewer startar automatiskt och kör konstant i bakgrunden men utan att det syns i aktivitetfältet.

Jag vill alltså att det ska bli som Dropbox och och en del andra program bara syns i meddelandefältet.
Hur fixar man det?

(Använder Windows Vista Home Prem. och Windows 7 Pro)
Citera
2014-03-26, 23:31
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezema
Jag skulle vilja att Teamviewer startar automatiskt och kör konstant i bakgrunden men utan att det syns i aktivitetfältet.

Jag vill alltså att det ska bli som Dropbox och och en del andra program bara syns i meddelandefältet.
Hur fixar man det?

(Använder Windows Vista Home Prem. och Windows 7 Pro)
Klicka på pilen och välja customize och ändra till "only show notifications" på Team Viewer?
Citera
2014-03-26, 23:49
Medlem
Tezemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatter
Klicka på pilen och välja customize och ändra till "only show notifications" på Team Viewer?
Menar du ikonen i meddelandefältet?
Det är inte den jag hänger upp mig på utan att man ser programmet är igång i aktivitesfältet (som alla normala program gör när man startar dem)

Jag vill att Teamviewer ska ligga och köra i bakgrunden utan att man ser det direkt.
Citera
2014-03-27, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezema
Menar du ikonen i meddelandefältet?
Det är inte den jag hänger upp mig på utan att man ser programmet är igång i aktivitesfältet (som alla normala program gör när man startar dem)

Jag vill att Teamviewer ska ligga och köra i bakgrunden utan att man ser det direkt.

Är det inte bättre att lägga in ett riktigt spionprogram istället? Verkar lite döfött och använda program som ändå syns i processer!
Citera
2014-03-27, 00:29
Medlem
Tezemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -telge-
Är det inte bättre att lägga in ett riktigt spionprogram istället? Verkar lite döfött och använda program som ändå syns i processer!
Det är inte av ljusskygga anledningar jag vill dölja programmet utan bara för att det stör mig att man ser den hela tiden och för att vara säker på att jag inte råkar klicka bort den.
Jag vill ha Temviewer igång så att jag alltid kan komma åt min dator från annan plats.
Citera
2014-03-27, 01:29
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Options
General Tab
Enter Your Display Name
Check - Start TeamViewer with Windows
Enter a Password & confirm it (recommended)
Check - Accept incoming LAN connections
Click ok

http://www.aeonity.com/david/how-setup-teamviewer-as-system-service
Citera
2014-03-27, 13:15
Medlem
Tezemas avatar
Tack! Den vägen funkade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto