2014-03-26, 17:24
Medlem
DaNeShadys avatar
Har en Macbook pro som jag hade på bordet. Den var avstängd och skärmen var ihopfälld. Råkade spilla lite kaffe men det kom mest på utifrån på skärmen och lite på botten. Men jag tog upp datorn direkt och torkade upp det med en handduk. Så vitt jAG såg som kom inget in i själva datorn. Torkade den och den funkade, tänkte inte så mycket på det då skärmen var stängd så kaffet kom ju inte över tagentbordet.. Det var heller inte mycket kaffe, koppen var la fylld till en 1/5e del och hälften av det blev spillt.

Men nu efter några dagar så har trackpaden börjat krångla, mus-ikonen rör sig av sig själv tvärs över skärmen och den verkar tro att jag gör den där trefinger swipe grejjen då den andra skärmen kommer upp som har en klocka, kalkylator och väder prognos på. Detta händer inte konstant utan ibland. Igår tex så hände detta inte alls medans idag håller den på titt som tätt. Så anar att det är pga av det jävla kaffet men det kom inget på själva trackpaden eller tagentbordet så det har lixom inte kunnat komma inuti datorn, but who knows?
Någon som vet en lösning på detta eller ska man lämna in den? HJälper om man har drulleförsäkring?
Citera
2014-03-26, 17:31
Medlem
Photonmans avatar
Det kan vara så att du har demoner i rummet där du har datorn och musen.

Har hänt mig ibland med.

Köpte en sproilans ny mus på Netonet och den gjorde också så ibland.

Finns bara en förklaring : Ghosts.
Citera
2014-03-26, 17:52
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photonman
Det kan vara så att du har demoner i rummet där du har datorn och musen.

Har hänt mig ibland med.

Köpte en sproilans ny mus på Netonet och den gjorde också så ibland.

Finns bara en förklaring : Ghosts.

Haha, kul.
Är inte vedskeplig av mig, men tror att du har sett lite för mkt på Paranormal activity filmerna

Men on topic: ngn som kan hjälpa till?
Citera
2014-03-26, 21:27
Medlem
systems avatar
Visst kan det vara kaffet. Det kan också vara något som stör i etern om du har BT påslaget.
Citera
2014-03-27, 11:07
Medlem
DaNeShadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Visst kan det vara kaffet. Det kan också vara något som stör i etern om du har BT påslaget.

Tack, men stängde av den och den håller fortfarande på.
Citera
2014-03-27, 11:16
Medlem
icebosss avatar
Visst beror det på kaffet =) Har du drulleförsäkring så bör denna täcka en ev. reparation. Lite beroende på vilken modell det är och om du är händig så kan du byta trackpaden själv om du hittar en på typ eBay =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in