2014-03-26, 04:21
Medlem
munchies330s avatar
Du och jag är egentligen dom Zombies som ''hollywood'' så ofta porträtterar. Människoarten har anpassat sig och utvecklats till zombies, vi har inget eget tankesätt, vi följer efter det allmänna tankesättet utan att ställa några som helst frågor eller krav. Kämpar vi emot de, så tystas vi ner. Om regeringen säger att något är dåligt, då är de dåligt. Om regeringen säger att något är bra, då är de bra.

Alla vet vad en zombie vill för något, den vill utrota människorasen. Om man utgår från filmer, så dödar vi dom (vi tystar ner dom). Zombies har inget eget tankesätt, dom gör PRECIS lika dant som alla andra zombies.

Vart jag vill komma med detta är att det är ingen skillnad på oss och zombies, förutom att vi har en fullt fungerande hjärna (dom flesta iaf). Vi är zombies, Regeringen är Människor.

Dom zombies som vi ser i filmer kommer aldrig att existera. Vi lever i zombie apokalypsen här och nu.
Citera
2014-03-26, 05:27
Medlem
derivats avatar
Mycket zombies i din värld?
Byta ut zombie mot får? Så får du rätt av mig, förutom att de i regeringen skulle vara människor, de är snarare gamar.
Citera
2014-03-26, 05:31
Medlem
munchies330s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Byta ut zombie mot får? Så får du rätt av mig, förutom att de i regeringen skulle vara människor, de är snarare gamar.

Förstår inte riktigt vad du menar med att byta ut zombie mot får?
Citera
2014-03-26, 05:33
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Ja, håller med helt och hållet.
Citera
2014-03-26, 05:37
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munchies330
Förstår inte riktigt vad du menar med att byta ut zombie mot får?
Zombier är vandrande döda, utan någon som helst kapacitet att utnyttja sin hjärna. Det är en stor skillnad mellan zombie och människa på det viset. Ett får däremot har en hjärna, men dom får inte använda den p.g.a av sin herde, d.v.s regeringen i ditt fall. Ungefär så tror jag att det kan beskrivas på bästa sätt.

Får låter lite mognare också tycker jag, eftersom att det begreppet är äldre
Citera
2014-03-26, 05:40
Medlem
munchies330s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun
Zombier är vandrande döda, utan någon som helst kapacitet att utnyttja sin hjärna. Det är en stor skillnad mellan zombie och människa på det viset. Ett får däremot har en hjärna, men dom får inte använda den p.g.a av sin herde, d.v.s regeringen i ditt fall. Ungefär så tror jag att det kan beskrivas på bästa sätt.

Aha, då förstår jag, jo så kan man ju också se på de, i princip samma sak, fast med andra ord
Citera
2014-03-26, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vohkun

Ingen herde och en enda hjord! Var och en vill lika. Alla är lika. Den som tänker annorlunda går självmant till dårhuset.

Se! Här ser ni den sista människan! Vad är kärlek? Vad är skapelse? Vad är längtan? Vad är en stjärna? så frågar sig den sista människan och blinkar.
Då har jorden blivit liten, och på den hoppar den sista människan omkring; hon har gjort allting smått. Hennes art är outrotlig som jordloppan; den sista människan lever längst.
Vi har uppfunnit lyckan, säger de sista människorna och blinkar.

^ Detta är Nietzsches antites till övermänniskan. Hans farhåga var att västvärlden närmade sig samhällen där man inte längre har passion och kan drömma, utan blott tjänar sitt uppehälle och överlever:

"Ge oss denna sista människa, Zarathustra!" ropade man, "gör oss sådana! Så ger vi dig övermänniskan!". Och allt folket jublade och smackade med tungan. Men Zarathustra blev missmodig, och sade till sitt hjärta: "De förstår mig inte. Jag har inte munnen för deras öron. Jag bodde väl för länge borta i mina berg, och lyssnade på forsar och furor: nu talar jag med dem på en herdes vis."
Citera
2014-03-26, 08:38
Medlem
Vi tror vi är bäst. Eftersom vi tror vi är bäst vill vi inte ändra oss. Endast de som vet att de inte är bäst ändrar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in