2014-03-24, 19:25
Medlem
Firefliess avatar
Utrustning: 1 st 250W GIB lighting FS-HPS (Blom) , 1 st Philips HPI-T Plus 250w (Veg). 3 st plasthinkar, Luftfuktare, Termometer/hygrometer, Lecakulor, Jord, Perlit. Co2 tabletter, Kolfilter, Ballast, ventslang, cooltube, 1 st Fläkt TT 100mm

Frö: Super Lemon Haze

Startdatum: 16:e mars kom de ut ur jorden. Jag var lite seg med att ge dem ljus så stjälkarna blev en aning för långa.

Kommer försöka att updatera minst en gång i veckan med bilder/videor. Då jag är rätt färsk uppskattar jag all konstruktiv kritik! Tempen ligger rätt stadigt på 22 grader och luftfuktigheten är ca 38. Tänkte börja använda luftfuktaren vilken dag som helst nu.

http://postimg.org/image/6de2oka39/
http://postimg.org/image/kv9sn5zc3/
http://postimg.org/image/3obezgqhz/
Senast redigerad av Fireflies 2014-03-24 kl. 19:43.
Citera
2014-03-24, 19:29
Medlem
RullaDens avatar
Nu kommer jag inte ihåg hur man gjorde men ta ALDRIG kort med mobilen, går att spåra koordinater. Använd en digitalkamera eller dyl.

Vill bara varna men jag vet inte om du har gjort det.

Ska bli kul att följa. Lycka till!
Citera
2014-03-24, 19:33
Medlem
C-3POs avatar
Vad trevligt med en odlingsdagbok. Jag kommer att följa det här. Lycka till.
Citera
2014-03-24, 19:35
Medlem
Firefliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen
Nu kommer jag inte ihåg hur man gjorde men ta ALDRIG kort med mobilen, går att spåra koordinater. Använd en digitalkamera eller dyl.

Man lär sig något nytt varje dag Tackar för detta, nya bilder kommer strax
Citera
2014-03-24, 19:38
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullaDen

Citat:
Ursprungligen postat av Fireflies
Man lär sig något nytt varje dag Tackar för detta, nya bilder kommer strax
Vad jag kan se på de du har lagt ut så är det lugnt.
Citera
2014-03-24, 21:31
Medlem
SmokeWeed.s avatar
Roligt! Jag tänkte börja odla utomhus snart också! Riktigt roligt, kommer följa denna dagbok! GL
Citera
2014-03-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeWeed.
Roligt! Jag tänkte börja odla utomhus snart också! Riktigt roligt, kommer följa denna dagbok! GL

Vad ska du odla?
Citera
2014-03-25, 20:10
Medlem
SmokeWeed.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipper
Vad ska du odla?

Jag tänkte odla några Semi plantor nu till slutet av April, Amnesia frön har jag köpt. Tar cirka 70-80 dagar för fullblom Har hittat ett perfekt ställe, vid en bondgård ute på landet
Citera
2014-03-26, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeWeed.
Jag tänkte odla några Semi plantor nu till slutet av April, Amnesia frön har jag köpt. Tar cirka 70-80 dagar för fullblom Har hittat ett perfekt ställe, vid en bondgård ute på landet
Roligt att höra! jag funderar på ställen där de har avverkat skog, är det någon som vet ifall det är safe på sånna ställen? är ju uppet och fint där så
Citera
2014-03-26, 01:48
Medlem
BadkarsfilosofeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xipper
Roligt att höra! jag funderar på ställen där de har avverkat skog, är det någon som vet ifall det är safe på sånna ställen? är ju uppet och fint där så

Granskog? Fel ph i jorden. Och på sensommaren brukar det väl sättas nya granar på platsen?

Jag hade nog passat mig för att sätta ut plantor där.
Citera
2014-03-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadkarsfilosofeN
Granskog? Fel ph i jorden. Och på sensommaren brukar det väl sättas nya granar på platsen?

Jag hade nog passat mig för att sätta ut plantor där.

Ja men man behöver inte plantera direkt i jorden! jaså gör dem? vet du ungefär vilken månad?
Citera
2014-03-26, 22:26
Medlem
Firefliess avatar
Tänkte bara uppdatera lite

Flickorna mår bra och får just nu 18h ljus och vilar i 6h. De växer på som sjutton. Bilder kommer på söndag

Jättekul att det är så många som följer tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in