2014-03-31, 18:42
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jill.K
Som sambo till Zollet kan jag berätta att allt är uträtt.
Och för att få tillägga några saker:
Jag kommer aldrig hålla honom ifrån hans barn, det finns ingen bättre pappa !
Och det var en spiral jag satte in och påpekade där smärta i mage i flera dagar,
sökte då samma dag VC.

När vi enats om att diskutera allt igen, ringde jag kvinnohälsa där de kollade igenom min journal och sedan våra 2 barn kom, har inget klamydiatest gjorts (det är inte rutin här)
Vi bestämde oss för att prata med en läkare nr.2 och då fick vi reda på att jag har TWAR.
Det enda testet som läkare nr.1 gjorde var ett blodprov. Det visade på klamydiasmitta/ luftrörsklamydia.
Han drog slutsatsen att eftersom jag sökt för buksmärtor var det könssjukdomen (?)

Jag ringde även 1177 samma dag jag fick beskedet och frågade om ett blodprov är tillförlitligt och om jag kunde få göra ett nytt eller komplettera med ett urinprov men de svarade att: Har det tagits ett blodprov är det definitivt...

så kan det gå....

Jaha, så du har klamydia alltså. Uppenbarligen visade TS dig denna tråd. Smart drag av TS att starta en tråd för att eventuellt använda den till sitt försvar senare - en oskyldig människa startar inte trådar där han förklarar sig oskyldig till otrohet..
Citera
2014-03-31, 19:48
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zollet
Hej alla glada.

Fick precis veta att min sambo och tillika mamma till våra 2 barn har testats positiv för klamydia och konfronterade nu mig med dessa uppgifter. Hon säger sig själv aldrig ha legat med någon annan, och jag tror henne (än så länge).

Hon satte in en stav nu för att slippa P-pillren ovh det var då detta upptäcktes. När vår son föddes i oktober förra året så var han lite snuvig samt lite rinniga ögon(vilket dom kan få om mamman vid födseln har klamydia) men inget vi tänkte på då.

Till saken hör att jag ALDRIG har varit med nån annan än min sambo (under de 12 år vi varit tillsammans ( inte ens hånglat/kysst nån annan, var i väg på lagfest en gång och därefter började smsa med en tjej som jag försökte dölja till en början av någon anledning men vi hade aldrig kroppskontakt)) och hon har oxå alltid hatat otrohet! Jag vill ju fortfarande tro henne.

Jag kan ju aldrig bevisa för henne att jag ej har varit med någon annan och klamydia smittar,vad jag läst mig till, endast genom samlag/oralsex o.s.v.

Hon bestämmer att barnen kommer jag knappast få se något mer.

Mitt test kommer ju säkerligen visa något då vi har haft sex, dock har vi använt kondom efter senaste barnet då vi ej velat bli gravida igen ovh sambon ville sätta i P-stav. Oralsex har vi ju haft så har väl troligen fått det den vägen.

Vad ska jag ta mig till. Klarar ej att förlora mina barn pga av att jag ej kan bevisa att jag ej legat med någon annan. Det ända hon har "mot" mig är testet hon gjort

Hate to break it to you men om du inte har legat med någon annan så det tyvärr hon.
Citera
2014-04-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogecoin
Tja varför diskuterar folk sitt privatliv i det offentliga? Är inte det som att be om problem? Vad är TWAR och varför skulle en läkare få för sig att missta klamydia för något annat när det finns standardiserade tester med mycket hög tillförlitlighet? Luktar mest som en dålig cover up.
Exakt min tanke klamydia testar man också med kissprov så TS fru är ute och cyklar hon skulle aldrig ha tagit upp det med TS bara beställt antibiotika på nätet så hade saken varit ur världen, nu har hon trasslat in sig i lögner på ett sätt som inte kommer att sluta bra.
Citera
2014-04-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jill.K
Som sambo till Zollet kan jag berätta att allt är uträtt.
Och för att få tillägga några saker:
Jag kommer aldrig hålla honom ifrån hans barn, det finns ingen bättre pappa !
Och det var en spiral jag satte in och påpekade där smärta i mage i flera dagar,
sökte då samma dag VC.

När vi enats om att diskutera allt igen, ringde jag kvinnohälsa där de kollade igenom min journal och sedan våra 2 barn kom, har inget klamydiatest gjorts (det är inte rutin här)
Vi bestämde oss för att prata med en läkare nr.2 och då fick vi reda på att jag har TWAR.
Det enda testet som läkare nr.1 gjorde var ett blodprov. Det visade på klamydiasmitta/ luftrörsklamydia.
Han drog slutsatsen att eftersom jag sökt för buksmärtor var det könssjukdomen (?)

Jag ringde även 1177 samma dag jag fick beskedet och frågade om ett blodprov är tillförlitligt och om jag kunde få göra ett nytt eller komplettera med ett urinprov men de svarade att: Har det tagits ett blodprov är det definitivt...

så kan det gå....

Ja det var ju skönt att det blev utrett ordentligt då. Luftrörsklamydia och twar ok. Och magsmärtorna var efter spiral vilket inte är ovanligt-sen förslår jag att de tomtar som tjatar om 12 år latent läser mitt inlägg tidigare i tråden.
Klamydia i halsen hos en partner-de träffas , har kanske inte så ofta oral sex -dessutom smittar det inte lika lätt som genital klamydia. Dock kysser man varandra oftare än man har samlag, klamydia oral har alltså inom några år även smittat partner som nu har det i blodet ,men inga genitala symptom naturligtvis -( de kom ju dessutom från spiralens)
De bor i ett landsting där -som jag tidigare påpekat test inte tas rutinmässigt vid graviditet.
Era hu hu otrogen!!! profetior är alltså i det här fallet ogrundade .

Klamydiainfektion orsakas av en bakterie - Chlamydia trachomatis.

Utbredning: Klamydia är fortfarande den vanligaste bakteriella sexuellt överförda sjukdomen i Sverige. Mellan 1989 och 1995 minskade antalet diagnostiserade fall, men sedan 1996 har antalet klamydiafall ökat. Man vet inte orsaken till ökningen, men eftersom ökningen nu varit 15 % årligen i Sverige i över 5 år måste den i första hand bero på förändrat beteende. Troligen skyddar man sig inte med kondom lika ofta vid samlag med ny partner som tidigare. Eftersom klamydia oftast inte ger några besvär kan den snabbt spridas om man inte använder kondom vid samlag. Det är viktigt att testa sig när man haft oskyddat samlag med ny partner!

Symptom: Klamydiainfektionen som alltid är smittsam kan yttra sig på följande sätt:GENITALT

1. Bakterierna förökar sig snabbt och ger besvär med flytning från urinrörsmynningen och/eller slidan och sveda när man kissar. Symptomen kommer 1-3 veckor efter smittotillfället.

2. Bakterierna förökar sig snabbt, men ger ändå endast inga eller obetydliga besvär.

3. Bakterierna förökar sig långsamt, ligger vilande i cellerna, ibland i många år. Man har inga besvär. Ibland händer att de förökar sig snabbare och då ger besvär.

över hälften av de män, som visar sig ha klamydia har inga symptom och bland kvinnor har över 75% inga besvär!
Senast redigerad av Zigga 2014-04-01 kl. 21:04.
Citera
2014-04-01, 22:56
Medlem
Nattriddares avatar
Nå, hur har det gått här nu då? Någon uppdatering på gång, eller?
Citera
2014-04-01, 23:06
Medlem
Suck... som vanligt slutar TS uppdatera när det är en intressant tråd.
Citera
2014-04-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Suck... som vanligt slutar TS uppdatera när det är en intressant tråd.

Jag tror de har uppdaterat färdigt , de vet nu och har inga problem med det.
Citera
2014-04-02, 03:20
Medlem
Dogecoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Jag tror de har uppdaterat färdigt , de vet nu och har inga problem med det.

Skulle tro att han har fått ett frikort nu ja.
Citera
2014-04-25, 08:47
Medlem
Sry för sent svar.

Nu har vi fått svar på vad som har hänt.

Läkarj*veln har tagit ett blodprov och i det hittat spår av "klamydia". När man hittar det i blodprov så är det EJ könssjukdomen utan TWAR! en helt annan sjukdom. Men detta har han ej sagt till sambon utan endast nämnt klamydia som sjukdom.

Mitt pissprov för klamydia var rent oxå och påvisade ingenting.

Så båda har talat sanning, dock har läkaren här gjort bort sig ganska så rejält och nästan orsakat en separation.

Denna läkaren som har orsakat dethär har jag en dust med sen tidigare då han skickade in mig på röntgen, för säkerhets skull, och när röntgen var gjord så visade det sig att benet var brutet!

och till saken ska sägas, jag var på vårdcentralen för att ta prover till ett läkarbesök ( är diabetiker ). Och då tog hon även ett blodprov för klamydia (tror jag). Och hon frågade under blodtagningen om jag skulle och träffa denna läkaren (som har gjort bort sig) direkt efter. Såg på deras skärm att det var han som beställt detta prov, men det har han EJ tagit med mig! Får han det?

Så denna läkaren vägrar jag numera att
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in