Citat:
Ursprungligen postat av
rotfrukt
Då allt på vår jord mer eller mindre lever i symbios med varandra påverkar våra handlingar varandra. Att enbart tanke skulle göra skillnad ställer jag mig tveksam till, dock så är ju våra handlingar produkt av en tanke.
Har man inte mätt energinivåer av ren tankekraft?
Hursomhelst, jag menar att om man tittar på rymden med sina planeter i solsystem i universum så tycker jag det liknar det molekylära perspektivet, med en atomkärna, elektronskal, där den negativa kraften i elektronskalen då skulle kunna efterliknas med ozonlagret.
Om man skulle säga att solsystemet är att zooma ut 100x så är molekylnivån där elektroner och positroner syns att zooma in till -100x, det ser nästan likadant ut.
Man vet ju inte om vi är en del av något större, rent logiskt skulle man kunna konstatera att dinosaurierna, om dom funnits är utdöda.
Logiskt sett bör dom ju ha velat existera, eftersom det inte finns många självutdöende organismer eller djur, därmed kanske våran jord är en atom, som tillsammans med mars, jupiter och de andra planeterna bildar en molekylkedja som egentligen, om man zoomar ut tillräckligt mycket är en jättestor dinosaur, i en annan större värld, tillsammans med resten av solsystemen och himlavalven.
Svårt att förklara...