Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-22, 16:34
  #1
Medlem
Jag vet nästan ingenting om rymden, men ändå fascinerar den mig så mycket att jag kan sitta hur länge som helst ibland och bara tänka på rymden, ändå vet jag inte vad det är som gör att jag är så intresserad av rymden känns nästan som den sitter i bakhuvudet där som ett ända stort fråge tecken.

Citera
2014-03-22, 16:40
  #2
Medlem
Ja tänkte, allting som finns. finns ju i rymden.
Finns fantasin också i rymden, den är ju i ditt huvud... som är i rymden

psykonauts go into mind
Citera
2014-03-22, 16:44
  #3
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roe123
Jag vet nästan ingenting om rymden, men ändå fascinerar den mig så mycket att jag kan sitta hur länge som helst ibland och bara tänka på rymden, ändå vet jag inte vad det är som gör att jag är så intresserad av rymden känns nästan som den sitter i bakhuvudet där som ett ända stort fråge tecken.


Fan va sjukt suttit säkert 3 dagar i sträck nu på youtube och kollat en massa klipp om rymden, ljud, månen, mars allt det där. Så gör du en tråd om det samma dag jag själv planerade att starta ett ämne om det

Jag blir helt sjuk av allt tänkande om rymden, vill att allt som sägs om rymden ska va sant att dom filmat UFO och sånt. Jag hoppas att det är sant och att jag får uppleva att det finns en galax med nån form av människa liknade varelse.


https://www.youtube.com/watch?v=cdWj8fXHQLg
Citera
2014-03-22, 16:45
  #4
Medlem
Jag tror det är ovissheten som gör det så intressant. Universum är så otroligt stort, tror verkligen inte vi är ensamma!
Nyfikenhet spelar nog också in en hel del, att vara nyfiken på hur det är på andra planeter, om de är bebodda som Tellus eller något sånt.
Citera
2014-03-22, 16:48
  #5
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
Jag tror det är ovissheten som gör det så intressant. Universum är så otroligt stort, tror verkligen inte vi är ensamma!
Nyfikenhet spelar nog också in en hel del, att vara nyfiken på hur det är på andra planeter, om de är bebodda som Tellus eller något sånt.

Det som är så sjukt, finns det nå ende av universum? det är en så sjuk tanke att man blir galen

Sen allt som säg om rymden är enbart forskning inget som säger att det är 100% säkert.
Citera
2014-03-22, 16:49
  #6
Medlem
O-Lyckligs avatar
Rymden är den objektiva verklighetens "last frontier", självfallet utgör det därmed ett intressant tema!
Citera
2014-03-22, 17:05
  #7
Medlem
Fris avatar
Det är väl det där med att den hänger över huvet hela tiden. Man behöver bara dra samman nackmusklerna så ser man att den drä rymden faktiskt finns där. Svårt att förneka.
Citera
2014-03-22, 17:50
  #8
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O-Lycklig
Rymden är den objektiva verklighetens "last frontier", självfallet utgör det därmed ett intressant tema!


Precis, "the final frontier" är det sista, riktigt stora, okända, att upptäcka - dit människan knappt har petat i hörnen i utkanterna. Och allt vi vet är egentligen bara kvalificerade gissningar, vi har ingen som helst egentlig aning om vad som finns där, ute i det märka, okända och oändliga.

Visst att de djupa världshaven inte är så värst utforskade heller, men rymden är ändå Le Grand Bleu.
Citera
2014-03-22, 19:15
  #9
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Fan va sjukt suttit säkert 3 dagar i sträck nu på youtube och kollat en massa klipp om rymden, ljud, månen, mars allt det där. Så gör du en tråd om det samma dag jag själv planerade att starta ett ämne om det

Jag blir helt sjuk av allt tänkande om rymden, vill att allt som sägs om rymden ska va sant att dom filmat UFO och sånt. Jag hoppas att det är sant och att jag får uppleva att det finns en galax med nån form av människa liknade varelse.


https://www.youtube.com/watch?v=cdWj8fXHQLg

Rätt länk http://youtu.be/cdWj8fXHQLg
Citera
2014-03-22, 22:51
  #10
Medlem
Theangleaxes avatar
Att den finns ö.h.t.
Citera
2014-03-22, 23:14
  #11
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Älskar rymden!!!

Gillar att fundera och diskutera hur allt skapades och filosofera med mera. Man
kan inte direkt ha fel antar jag
Citera
2014-03-23, 09:53
  #12
Medlem
Apple.Jacks avatar
Ovisheten och visheten
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback