2014-03-22, 08:54
Medlem
Skatteskolks avatar
Flashbacktrollen är något vi får leva med. Det förvärras vid lov etc. Det vet alla. En del användare är notoriska och känns igen då trådstarter är identiska men har olika catch. Nu vill jag inte peka ut någon så jag exempliferar med något påhittat.

"Jag skulle gå på toaletten och där satt kungen/Carl Bildt/Magnus Samuelsson som glömt låsa".

Sådana ämnen raderas alltid. Däremot kan jag tycka att antalet raderade trådstarter ska anges i profilen. Då är det kanske lättare att göra livet surt för dem som bara tramsar precis hela tiden. Visst finns regler som KFK, 0.03 men ämnen sprids ju oftast ut över olika delforum.

Om samma användare är ute i skogen och promenerar, snubblar över en trädrot, trillar och råkar hitta en knarkgömma får man ju ändå anta att det är lika osannolikt som tidigare trådstarter som raderats. För de syns ju trots allt inte.

Kan det inte stå på startade ämnen hur många trådstarter som raderats för en användare?
Citera
2014-03-22, 09:11
Medlem
Brutes avatar
Du har tre trådstarter som kastats.

//Brute
Citera
2014-03-22, 11:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du har tre trådstarter som kastats.

//Brute
Och du har fem trådstarter som kastats.
Citera
2014-03-22, 11:40
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Och du har fem trådstarter som kastats.
Och du har noll trådstarter som kastats. Du är bäst.

TS, jag antar att det vi vill få fram här på vårt självbelåtna, arroganta sätt är att den möjlighet du efterlyser redan finns representerad under din användare. Hur du kunde missa detta är inte för mig att spekulera i, men jag gissar att du nu kommer ha fyra trådstarter som kastats.

Gratulerar.
Citera
2014-03-22, 12:19
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Och du har noll trådstarter som kastats. Du är bäst.

TS, jag antar att det vi vill få fram här på vårt självbelåtna, arroganta sätt är att den möjlighet du efterlyser redan finns representerad under din användare. Hur du kunde missa detta är inte för mig att spekulera i, men jag gissar att du nu kommer ha fyra trådstarter som kastats.

Gratulerar.
Det finns en poäng begravd här någonstans. Nu har jag inte kollat dina trådstarter men med TS resonemang så skulle alltså Brute ses som trådens stortroll, TS mediumtroll och jag den überseriöse medlemmen, det är inte alltid överensstämmande med verkligheten.

Skulle man ha någon ranking så vore det mer användbart med en ratio mellan faktisk postcount och totala antalet inlägg vilka inkluderar raderade och posts i countbefriade forum som laidback.

Men ännu mer användbart vore om man kunde göra personliga noteringar på medlemmar, just sayin...
Citera
2014-03-22, 12:27
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Det finns en poäng begravd här någonstans. Nu har jag inte kollat dina trådstarter men med TS resonemang så skulle alltså Brute ses som trådens stortroll, TS mediumtroll och jag den überseriöse medlemmen, det är inte alltid överensstämmande med verkligheten.

Skulle man ha någon ranking så vore det mer användbart med en ratio mellan faktisk postcount och totala antalet inlägg vilka inkluderar raderade och posts i countbefriade forum som laidback.

Men ännu mer användbart vore om man kunde göra personliga noteringar på medlemmar, just sayin...
Haha... pyttefnax notering på StyleWars: Dryg jävel med mindrevärdeskomplex. Do not engage

Jag tycker att den nuvarande konstellationen av vBulletin som Flashback har är perfekt. Jag lägger oftast Avataren/användarnamnet på minnet automatiskt om jag läser något jag uppskattar eller tvärtom. Att ha alltför mycket statistik och liknande på användare ter sig lite odemokratisk och oförlåtande kan jag tycka. Och lite för mycket Facebook istället för att användare underställer sig forumet som det ska vara i ett diskussionsforum.
Citera
2014-03-22, 13:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Nej, vi ska inte ha en massa sammankopplingar av olika parametrar i användarnas profiler. Att hålla på och mecka med programvaran för att ändra profilinformationen kostar för mycket kraft och innebär inga fördelar.

Som standard i den här programvaran ligger möjligheten att kolla varje medlems inlägg och startade trådar. Där finns den informationen som man behöver.

För övrigt så borde medlemmarna kolla andra medlemmars profiler betydligt oftare. På så sätt avslöjar man troll och man slipper skita ner ytterligare en trolltråd med inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in