2014-03-21, 21:46
Medlem
StraightToHails avatar
Vore det inte superduper att ha en spegel där ALLT får ligga kvar?

Så kan folk fortfarande läsa på det här forumet där allt är snyggt och städat och modererat.

I vissa trådar skriver folk massa bra saker ibland som man tänkt gå tillbaka och studera men möts av ett mörker av information då texten för alltid är borta. Trots att man själv tyckte att den som skrev det höll sig OnT i sin text.

Även många intressanta länkar försvinner vid radering av inlägg.

Självklart ska rent spam raderas.

Vad tycker ni?
Citera
2014-03-21, 21:50
Medlem
Någon måste ju ställas ansvarig till innehållet, vem ska stå för detta och hur löser man detta rent praktiskt?
Citera
2014-03-21, 21:53
Moderator
^Eazs avatar
Och, var ska gränsen dras?

Länkar folk till t.ex barnporr så är det inte bara ett regelbrott utan ett lagbrott enligt BBS lagen.

Nej, skapa ett eget forum om du vill att "allt" ska finnas kvar förutom spam då som du nämner eftersom du då ska välja vad som ska finnas kvar och vad som ska raderas, redan där fallerar det eftersom du faktiskt har för avsikt att radera vissa saker.
Citera
2014-03-21, 22:20
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivander
Någon måste ju ställas ansvarig till innehållet, vem ska stå för detta och hur löser man detta rent praktiskt?

Måste forum ha en ansvarig utgivare av vad andra skriver?

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Och, var ska gränsen dras?

Länkar folk till t.ex barnporr så är det inte bara ett regelbrott utan ett lagbrott enligt BBS lagen.

Nej, skapa ett eget forum om du vill att "allt" ska finnas kvar förutom spam då som du nämner eftersom du då ska välja vad som ska finnas kvar och vad som ska raderas, redan där fallerar det eftersom du faktiskt har för avsikt att radera vissa saker.

Självklart ska man hålla sig inom lagarnas ramar. Samt forumets. Men att redigera regelverket för spegelsidan så att det som anses vara ot får ligga kvar. Jag förstår att ni reagerade på ordet "allt". Byt ut ordet "allt" mot "allt i textväg som går att läsa och som inte är reklam eller ett ord bara eller innehåller olagliga länkar".

Sen så vet jag inte om du är medveten om att flashback startade 1983. Och är idag stort. Så det tar lite tid att bygga upp ett forum. Jaja.
Senast redigerad av StraightToHail 2014-03-21 kl. 22:27.
Citera
2014-03-21, 22:27
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Måste forum ha en ansvarig utgivare av vad andra skriver?

Självklart ska man hålla sig inom lagarnas ramar. Samt forumets. Men att redigera regelverket för spegelsidan så att det som anses vara ot får ligga kvar.

Jag förstår inte din negativa inställning till detta.

Och så man ska hålla sig inom lagverket och hålla sig till forumetsregler, men bara OT ska finns kvar?

Så, om jag bara skrivit "kuk" i det här inlägget så borde det få funnits kvar eftersom det bara är OT, säg att 10 användare svarar med "kuk" som deras endas inlägg mellan varje inlägg i den här tråden?

Det är ju inte spam eftersom det är flera olika användare, däremot är det OT eftersom det inte tillför något.

Att jag är negativ till ditt förslag är att du säger låt allt finnas kvar förutom X, alltså fallerar det där, du vill ha en spegel av "orginal" flashback, förutom vissa saker, vilket då inte är en spegel av allt på Flashback, alltså måste vi ha regler för vad som ska få finnas på den spegeln, och till slut så kommer vi finna att Flashback har det som även borde få finnas på din spegel.

Edit: Så fort du tillför dina "regler" på vad som borde få synas, så är det inte längre en spegel av ett orginal.
Edit2: Och visst, du kan skapa en sajt som loggar allt som skrivs på Flashback och presentera detta för omvärlden (skulle faktiskt vara skoj att läsa), men då får du även stå för det juridiska för vad din sajt presenterar för omvärlden.
Senast redigerad av ^Eaz 2014-03-21 kl. 22:38.
Citera
2014-03-22, 17:15
Medlem
epost72s avatar
Fast det blir ju inte en spegel om man låter raderade inlägg/trådar stå kvar.
Spegling av FB har förekommit.
(FB) http://flashback.epuls.net, vad är detta egentligen?
I skrivande stund verkar de dock ha lagt ned verksamheten, men när jag startade den tråden så var det en identisk spegel av FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in