2014-03-21, 11:53
Medlem
torskares avatar
Hej.
Jag har ett problem, svettas onaturligt mycket under armarna. Speciellt när jag blir nervös. Hade uppkörning här om dagen, gick knappt att igenomföra den, tänkte bara på min svettlukt.

Duschade på morgonen och hade uppkörning 2 timmar senare, tog ny deo+t-shirt osv. Satt och luftade armarna innan körningen och svettningarna var under kontroll.

När jag kom in i bilen började det forsa svett och jag såg på körläraren hur jag luktade. Såklart blev jag underkänd.

Nu till fråga, någon som har likande problem? Fast jag sitter en heldag framför datorn kan jag svettas mycket också, dock inte lika mycket. PEACE
Citera
2014-03-21, 12:03
Medlem
Flashdicks avatar
Finns kliniker som ger botox injektioner för att bli av med svettningar, tex under armarna.

Kallas hyperhidros tror jag i vårdspråk.
Citera
2014-03-21, 12:04
Medlem
cc_zeros avatar
Apoteket säljer absolut torr som tydligen ska fungera riktigt bra.

Tydligen såpass bra att folk ifrågasätter om det verkligen kan vara bra för en.
Citera
2014-03-21, 12:11
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashdick
Finns kliniker som ger botox injektioner för att bli av med svettningar, tex under armarna.

Kallas hyperhidros tror jag i vårdspråk.

1 jan 2013 togs beslutet tillbaka att klassa hyperhidros som en sjukdom. Så nu får man betala kalaset själv.

Om man inte tar kontakt med Sofiahemmet och får behandligen i Köpenhamn.
Jag får totalt 400 stick i fotsulorna mot fotsvett när jag gör den behandlingen. Åker ner över dagen till Köpenhamn med flyg. Kostar noll kronor. Räkningen på 18.000kr skickas till försäkringskassan i Sverige.

Absolut torr har jag till under armarna. Vilket inte fungerar under fötterna.
Den är grym. BATS eller annat skit fungerar nada typ.
Att duscha får bara bort gammalt svett och lukt. Men det produceras ju nytt och det motverkar absolut torr eller botox. Under en kortare period.

Absolut torr tror jag man tar under armarna en gång varannan vecka ca.
Botox håller i sig 3-12mån. Jag gör min behandling 1-2ggr per år. Varit på 4st hittills.
Citera
2014-03-21, 12:20
Medlem
Helt klart är Absolut Torr din räddning för sådana situationer, funkar väldigt bra för mig de gångerna jag använt det!

Här är en bild, inga tabletter eller liknande:
http://1.bp.blogspot.com/-f_N0_6kPFPw/TfDUgpEJKdI/AAAAAAAABp0/SaPZHy-LiFk/s1600/IMG_3133.JPG
Senast redigerad av Xercise 2014-03-21 kl. 12:22.
Citera
2014-03-21, 13:03
Medlem
Rinner det floder om en kanske man är i en annan division, men har man lite lindrigare svettningar så är det en jävla skillnad från deo till deo. Vissa får man ju nästan för sig att de alstrar svett och man luktar kasst om man går fuktig i timmar. Andra klarar att hålla en torr.
Är ju en enkel match att bara testa att byta innan man tar sitt problem till apotek eller kliniker. Finns flera grejer som är "Dry"-märkta i Icas och Coops hyllor...
Citera
2014-03-21, 13:30
Medlem
Bennybandits avatar
Hade liknande problem med svettningar..från 7an till sista året på gymnasiet var det skitjobbigt.
Absolut torr bet inte på mig iaf, var nervösare än så..tror jag växte ifrån arm och fotsvett utan att tänka på det.
Handsvetten har blivit halverad, svettas när jag spelar dator och är med folk.

Morsan lärde mig att ett viktigt knep för armhålorna var att duscha, sen torka ordentligt och lufttorka det sista,-därefter spraya deo. Låt sprayen torka helt innan tröjan åker på.

För mig fungerar inte roll-on deo, blir svett-kladdigt då, det måste vara spray med antiperspirant.

Det löser sig med tiden och ju äldre och "avslappnad" du blir, så var det iaf för mig.
Lycka till!
Citera
2014-03-21, 13:47
Medlem
Jag kan som alla andra rekommendera absolut torr !
Trodde verkligen inte på den innan jag testat den, men den fungerar över förväntan
Jag har haft otroliga problem med svettning under armarna, även fast ja suttit still.
Så prova den !
Citera
2014-03-21, 13:51
Medlem
GreedyGoats avatar
Har typ ingen svett under armarna men det är som ett vattenfall i ansiktet.
Har hyperhidros och det suger verkligen pung.
Speciellt nu när man är i thailand där det är 35c om dagarna.

Alternativet man har är väl botox injektioner som tidigare nissar skrivat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in