2005-08-08, 19:54
Medlem
Dr. Löhks avatar
Till mod: Jag vet i tusan var jag ska lägga tråden...

Citat:
Ursprungligen postat av www.sydostran.se
Vid 23:30-tiden på fredagskvällen ställde mellan 30 och 40 personer upp utanför Playbar på Ronnebygatan. Flera av dem har av vittnen identifierats som medlemmar från den huliganklubb som kallar sig MFF Bulldoggs, en så kallad ”firma” med fotbollssupportrar som inte har någon koppling till Malmö FF:s verksamhet eller den officiella supporterklubben. Bulldoggs-medlemmarna förberedde sig på bråk, bland annat genom att utrusta sig med tandskydd.
Eftersom det var Sailfest i stan hade Playbar anlitat extra vaktpersonal. De försökte förhindra gänget att komma in, men var maktlösa när ett 20-tal av gängmedlemmarna stormade in på krogen och med sparkar och slag började gå lös på såväl människor som inredning.

Enligt källor så ska dessa tydligen ha filmat hela härligheten. Är det någon som vet något om det?
2005-08-08, 20:15
Medlem
Cabrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Löhk
Till mod: Jag vet i tusan var jag ska lägga tråden...

Enligt källor så ska dessa tydligen ha filmat hela härligheten. Är det någon som vet något om det?

Vilka var de ute efter?
2005-08-08, 21:12
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Vilka var de ute efter?

De var förmodligen bara väg till Kalmar o stannade till i Karlskrona då det var en festival där. De stormade en pub bland annat.

http://www.sydostran.se/002.lasso?id=29849&lay=nyheter
2005-08-08, 21:29
Medlem
Dr. Löhks avatar
Som sagt. Någon som vet något om filmen (läs texten nedan)? Eller kan berätta vad bulldoggarna är för jävlar?
Tydligen hade de spöat upp en handikappad kille i permobil också. Jag har stor lust att binda en sån här liten MFF-hora i källaren och plåga honom ett slag.

Citat:
Ursprungligen postat av BLT
Huliganerna videofilmade attacken mot nattklubben
Ett 20-tal fotbollshuliganer ställde upp sig på Ronnebygatan och förberedde sig med knogjärn och tandskydd.
Därefter stormade de nattklubben Playbar och misshandlade personal och gäster.
En i gänget filmade attacken med en videokamera.

Det har gått mer än två och ett halvt dygn sedan attacken mot hans nattklubb Playbar på Ronnebygatan i Karlskrona. Men delägaren Martin Åkesson är fortfarande skakad och på hans haka syns ett tydligt ärr med två stygn.
- Jag stod bakom bardisken när de kom in och jag skrek att polisen var på väg. Men de fortsatte att kasta stolar och flaskor, och jag fick en flaska i huvudet, berättar han.
I lördags hade MFF bortamatch mot Kalmar och 20–30 supportrar övernattade i Karlskrona på väg till matchen. De ska ha kommit från en ickeofficiell supporterklubb som tidigare gjort sig känd för våldsamheter, bland annat i samband med derbyt i Helsingborg i våras.
Vid ettiden natten till lördag gick supportrarna längs Ronnebygatan bort mot Klaipedaplatsen. De sjöng kampsånger för MFF innan de av någon anledning stannade utanför nattklubben Playbar på Ronnebygatan 21.
- Jag har ingen aning om varför de valde oss. Vi är ju inte ens en sportbar. Men de ställde upp sig på rad utanför och några satte in tandskydd innan de stormade in, säger Martin Åkesson.
På nattklubben anade ordningsvakterna vad som var på gång och de försökte stänga dörrarna. Men de fem vakterna och entrévärdarna hade ingen chans. Supportarna trängde sig in och började misshandla gäster och personal samt kasta stolar och flaskor.
Enligt vittnen ska en av de inblandade ha videofilmat hela attacken med en videokamera.
Martin Åkesson uppskattar att angreppet varade i fem–tio minuter. Därefter sprang supportrarna ut och fortsatte bort mot längs Ronnebygatan. På Playbar ringde personalen och varnade de andra nattklubbarna i centrum, men dessa undgick attacker.
Flera av de runt 40-talet gästerna ska ha misshandlat under stormningen, men hittills har det bara gjorts två polisanmälningar.
Ingen av huliganerna greps under fredagsnatten. Två av dem ska ha dock identifierats och Blekingepolisen samarbetar nu med Malmöpolisen för att få fast de skyldiga.
- Det är obehagligt. Det handlar om ett riktigt angrepp och det ser vi mycket allvarligt på, säger Tomas Pärlklo vid Blekingepolisens kriminalunderrättelsetjänst.
Attackerade. Varken Jens Sundqvist eller Martin Åkesson, delägare till Playbar, har en aning om varför de skånska fotbollshuliganerna valde att attackera deras nattklubb. Både gäster och personal misshandlades när ett 20-tal supportrar till MFF stormade stället natten till lördag.
2005-08-08, 21:47
Medlem
Christer ps avatar
Firm nä förmodligen inte slår ner oskyldiga 15 åringar så tycker jag att dom ska kall sig för något annat.

Låter som att det är ett vanligt svartinggäng från Malmö!
2005-08-08, 21:47
Medlem
Megalomanias avatar
Fy fan vilka jävla rövhål. Hur är det egentligen med att "grabbar" bara slåss mot andra "grabbar" som är med på det som vissa här på forumet brukar hävda? Jävla patrask hela bunten som misshandlar handikappade, barn och småtjejer.
2005-08-08, 21:48
Medlem
qracs avatar
jag som trodde att kulturberikare var ensamma om att gå i gäng och misshandla folk
2005-08-08, 21:55
Medlem
- Dessa grabbar som blev våldtagna av Köpenhamnspolisen?
- Samma grabbar som lekte Följa-John med polisen i Malmö?
2005-08-08, 22:06
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p

White as snow, my friend. White as snow...
2005-08-08, 23:17
Medlem
Norra Stås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christer p
Firm nä förmodligen inte slår ner oskyldiga 15 åringar så tycker jag att dom ska kall sig för något annat.

Låter konstigt att dem bara attackerade vanliga människor. Jag tror inte att alla kroggäster var jätteoskyldiga.

OT: Är du en av svartingarna då? Ja, efter som du är så jävla grym på att göra dig förstådd. Lär dig stava din mupp...
2005-08-08, 23:24
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norra Stå
Låter konstigt att dem bara attackerade vanliga människor. Jag tror inte att alla kroggäster var jätteoskyldiga.

OT: Är du en av svartingarna då? Ja, efter som du är så jävla grym på att göra dig förstådd. Lär dig stava din mupp...

Enligt en vän som var på plats rusade de bara in helt utan förvarning och slog vilt. Så jo, kroggästerna var oskyldiga.
2005-08-08, 23:26
Medlem
Cabrons avatar
Bulldogs kanske har lite instängda agressioner? Fullt förståeligt med tanke på deras track record.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in