2005-08-08, 17:45
Medlem
MADEofSTONEs avatar
[
Citat:
I]GÄVLE En före detta kaféägare och elitidrottare övergick till att handla med knark i Gävle.
Nu döms han till 1 år och 6 månaders i fängelse.

Mannen, som är i 25-årsåldern och har drivit kafé i Gävle, döms för att ha köpt både amfetamin, kokain och heroin.
Han har flera gånger under utredningen ändrat sina uppgifter om huruvida han själv brukat narkotikan.

Enligt tingsrätten kan dock inte mängderna anses förenliga med vad en missbrukare konsumerar på egen hand.
Själv menar mannen att det var den nedåtgående idrottskarriären och misslyckanden med affärsverksamheten som fick honom att börja ta amfetamin.
Vid ett tillfälle hade han beställt 18 gram metaamfetamin, som levererades per brev från Landskrona.
På postterminalen upptäcktes narkotikan och beslagtogs av polisen.

Tingsrätten konstaterar också att mannen köpt minst 22 gram amfetamin som han delvis sålt vidare, samt att man beslagtagit närmare tre gram heroin som han haft i sitt förvar.
Mannen erkänner brott och dömdes i går till ett och ett halvt års fängelse av Gävle tingsrätt[/i]

http://www.gd.se/Article.jsp?article=60578

Någon som har nått uppslag tänker mig dock åt brottnings/boxnings-hållet...
Citera
2005-08-08, 21:21
Medlem
MrSandmans avatar
Ska kolla med mitt folk. Annars är det ju en fd idrottare som äger nattklubben som brann ner. Men då skulle det förmodligen INTE stå kaféägare. Dessutom är väl han lite äldre än 25...
Citera
2005-08-09, 00:12
Medlem
MADEofSTONEs avatar
den gamle Brage-spelaren är väl 35 typ va? Hör efter om du får nått napp? Det är väl knappast kulstötaren?
Citera
2005-08-09, 00:48
Medlem
MrSandmans avatar
Enl obekräftade rykten så handlar det om någon som hade ett kafé på söder - med samma namn som en asagud. Men det är som sagt obekräftat. Jag är själv gammal gävlebo, så jag ska luska lite imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in