2014-03-21, 22:21
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Tack för att du delger oss dina synnerligen intressanta och relevanta åsikter.
Det är relevant!!!
Att du inte ser hur perverst det är att anklaga en hel klass för att en unge kanske har varit lite busig är synd.
Citera
2014-03-21, 22:25
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är relevant!!!
Att du inte ser hur perverst det är att anklaga en hel klass för att en unge kanske har varit lite busig är synd.

Hur kom du fram till slutsatsen att handlar om lite bus bara? Vad vet du som vi inte vet?
Citera
2014-03-21, 22:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nej, varför skulle jag prata om Muhammed i en tråd som denna? Jag föreslår att vi lämnar det ämnet till en annan gång så vi kan fokusera på det här ämnet istället.

Jag förstår, som sagt, inte VEM du beskriver som "en väldigt förvirrad ung man" med "vansinniga lögner och vanföreställningar"? Jag gick tillbaka bland dina inlägg i tråden... men hittade ingen förklaring.

Citat:
Humpcuts enskilda upplevelse är inget värd när den ställs mot en annan. Därmed är den inte intressant för diskussionen.

Vad menar du egentligen? Är humpcuts erfarenhet enl. dig "inget värd", om någon annan person har haft en annan upplevelse??

Humpcuts egna erfarenheter som barn av mångkulturella och etniska sammanhang resulterade i slutsatsen:

Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Jag skulle om jag hade barn aldrig riskera att de hamnade i en skola med folk från dessa områden.

Citat:
... integrationsmöjligheterna finns i våra barn. Dock håller jag med om att man måste hitta en skiljelinje, men det måste också råda ömsesidig respekt och tolerans för varandra. Jag vill t.e.x. inte att mina barn ska börja dricka och festa som många svenskar gör. Men man kan fortfarande respektera kulturella olikheter. Detta gör människor normalt sett som lärt sig att leva i ett mångkulturellt och etniskt sammanhang redan från början.

Jasså... säger du det. Och när någon berättar om helt andra erfarenheter, då är dessa erfarenheter enl. dig "ingenting värda".

1. "Normalt sett" fungerar allt enl. dig utmärkt, när människor "lärt sig att leva i ett mångkulturellt och etniskt sammanhang redan från början".

2. Och om det inte fungerar utmärkt, så är sådana erfarenheter enl. dig "ingenting värda".

Onekligen ett vattentätt resonemang. Ser du några problem med det?
Citera
2014-03-21, 22:38
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejpabankkort
http://www.youtube.com/watch?v=fonSqHNoWkQ

HAHA! GULD!

Han ser mer och mer sliten ut ju längre in i klippet man kommer. Tillslut ser han helt uppgiven ut som att han har gett upp hoppet om mänskligheten

Ja. Som ni ser i klippet så är det sjukt svårt, om inte helt omöjligt, att integrera raser i skolor som är på helt olika planeter intelligensmässigt och har olika inlärningskurvor och sätt att lära sig saker på.

Om det inte går med halvvuxna barn. Hur ska det då funka med små som inte är utvecklade?

Och ni som förnekar att det har hänt något. Har ni läst här? http://debatt.svt.se/2014/03/21/darfor-protesterade-vi-mot-mixad-simundervisning/
Senast redigerad av StraightToHail 2014-03-21 kl. 22:59.
Citera
2014-03-21, 22:39
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Humpcuts enskilda upplevelse är inget värd när den ställs mot en annan.
Därmed är den inte intressant för diskussionen.

En enskild berättelse betyder såklart inte så mycket, men håller du inte med om att man måste undersöka och värdera de negativa aspekterna av invandring? Skulle du vilja sätta ditt barn i mina gamla skolor?
Citera
2014-03-21, 22:40
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Hur kom du fram till slutsatsen att handlar om lite bus bara? Vad vet du som vi inte vet?
Det är klart det är bus. Tror du verkligen 5-6 åringar sitter och planerar hur dem ska jävlas mot svenskar? Skärp er nu!!!

Problemet är på det sätt det har skötts och inte att det har hänt något som jag inte håller med.
Citera
2014-03-21, 22:41
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Vad brukar små pojkar sysselsätta sig med, i den åldern?
Citera
2014-03-21, 22:41
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jag tror inte barnet kände sig särskilt hotat, tror mer det är föräldrarna som överreagerar. Det räcker med att straffa de ungarna som betett sig illa. Problem solved.

Hur ska man straffa en 6åring som har dödshotat och sparkat på ett Svenskt barn?

.
Citera
2014-03-21, 22:43
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det är klart det är bus. Tror du verkligen 5-6 åringar sitter och planerar hur dem ska jävlas mot svenskar? Skärp er nu!!!

Problemet är på det sätt det har skötts och inte att det har hänt något som jag inte håller med.

Öh ja? Dom apar efter sina äldre bröder och resten av släkten på 425 pers.
Citera
2014-03-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Hur ska man straffa en 6åring som har dödshotat och sparkat på ett Svenskt barn?

.

Lärarna kan börja med att plocka bort honom från simskolan. Men du föredrar nog att man plockar bort hela klassen antar jag för du var ju för kollektiv bestraffning (#293). Straffa alla 6-åringar - du måste vara en härlig kille
Citera
2014-03-21, 22:49
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Lärarna kan börja med att plocka bort honom från simskolan. Men du föredrar nog att man plockar bort hela klassen antar jag för du var ju för kollektiv bestraffning (#293). Straffa alla 6-åringar - du måste vara en härlig kille

Ne jag är mer för att man lär ungjäveln ifrån början hur man uppför sig och beter sig civiliserat bland andra människor. Men man kan ju inte lära en blind att läsa så..
Citera
2014-03-21, 22:52
Medlem
x-mohammad-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Ne jag är mer för att man lär ungjäveln ifrån början hur man uppför sig och beter sig civiliserat bland andra människor. Men man kan ju inte lära en blind att läsa så..

Nu får vi inte hoppa på en massa saker och ting. Tänk om det var så att det var de "svenska" barnen som var stökiga? Det står inte mycket mer än att de svenska barnens föräldrar velat avbryta integreringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in