Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Nej, varför skulle jag prata om Muhammed i en tråd som denna? Jag föreslår att vi lämnar det ämnet till en annan gång så vi kan fokusera på det här ämnet istället.
Jag förstår, som sagt, inte VEM du beskriver som "en väldigt förvirrad ung man" med "vansinniga lögner och vanföreställningar"? Jag gick tillbaka bland dina inlägg i tråden... men hittade ingen förklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Humpcuts enskilda upplevelse är inget värd när den ställs mot en annan. Därmed är den inte intressant för diskussionen.
Vad menar du egentligen? Är humpcuts erfarenhet enl. dig "inget värd", om någon annan person har haft en annan upplevelse??
Humpcuts egna erfarenheter som barn av mångkulturella och etniska sammanhang resulterade i slutsatsen:
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Jag skulle om jag hade barn aldrig riskera att de hamnade i en skola med folk från dessa områden.
Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
... integrationsmöjligheterna finns i våra barn. Dock håller jag med om att man måste hitta en skiljelinje, men det måste också råda ömsesidig respekt och tolerans för varandra. Jag vill t.e.x. inte att mina barn ska börja dricka och festa som många svenskar gör. Men man kan fortfarande respektera kulturella olikheter. Detta gör människor normalt sett som lärt sig att leva i ett mångkulturellt och etniskt sammanhang redan från början.
Jasså... säger du det. Och när någon berättar om helt andra erfarenheter, då är dessa erfarenheter enl. dig "ingenting värda".
1. "Normalt sett" fungerar allt enl. dig utmärkt, när människor "lärt sig att leva i ett mångkulturellt och etniskt sammanhang redan från början".
2. Och om det inte fungerar utmärkt, så är sådana erfarenheter enl. dig "ingenting värda".
Onekligen ett vattentätt resonemang. Ser du några problem med det?