2014-03-20, 07:30
Medlem
Audacias avatar
Har bokat ett besök av ett medium som ska komma hem till mig och göra en "undersökning", eller vad man nu kallar det.
Jag har upplevt märkliga saker de senaste 3-4 veckorna, som gått i parapsykologins tecken, och tänkte därför göra ett försök med ett medium. Är ju inte värre än att jag förlorar pengarna jag betalat!

Men, till frågan. Vad ska jag tänka på? Om hon är "the real deal" så spelar inget förmodligen någon roll. Men om hon är en scharlatan, och går på intryck, respons på frågor etc, vad ska man då tänka på för att reducera hennes chanser till att helt enkelt luras?

Tack för svar, på förhand!

Mvh
Citera
2014-03-20, 07:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Har bokat ett besök av ett medium som ska komma hem till mig och göra en "undersökning", eller vad man nu kallar det.
Jag har upplevt märkliga saker de senaste 3-4 veckorna, som gått i parapsykologins tecken, och tänkte därför göra ett försök med ett medium. Är ju inte värre än att jag förlorar pengarna jag betalat!

Men, till frågan. Vad ska jag tänka på? Om hon är "the real deal" så spelar inget förmodligen någon roll. Men om hon är en scharlatan, och går på intryck, respons på frågor etc, vad ska man då tänka på för att reducera hennes chanser till att helt enkelt luras?

Mvh

Rensa hemmet från så mycket personlig information som möjligt, foton på gamla döda släktingar etc (om du har sånt), köp gärna nåt gammalt foto på en okänd person istället så kanske det blir den som spökar
Googla ditt namn och din bostadsadress och se vilken information du (och ett eventuellt fuskande medium) kan få fram, så du vet vad du ska vara uppmärksam på.
Om du har möjlighet så kan du ju snabbt fejka nån som dött mystiskt eller våldsamt och lägga upp lite info på nätet i anknytning till din adress.
Citera
2014-03-20, 09:10
Medlem
Kanske spela in erat samtal så att du kan begrunda det efteråt med. Du kanske inte hinner snappa upp och tänka på allt just i ögonblicket. Frågan är ifall detta kan störa de så kallade "andarna" ifall dom ens finns.
Citera
2014-03-20, 09:25
Medlem
Pinwheels avatar
Du kan t.ex. tänka på något roligare du kunde gjort för pengarna, för jag antar att besöket inte är gratis.
Citera
2014-03-20, 12:03
Medlem
labbe3001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Rensa hemmet från så mycket personlig information som möjligt, foton på gamla döda släktingar etc (om du har sånt), köp gärna nåt gammalt foto på en okänd person istället så kanske det blir den som spökar
Googla ditt namn och din bostadsadress och se vilken information du (och ett eventuellt fuskande medium) kan få fram, så du vet vad du ska vara uppmärksam på.
Om du har möjlighet så kan du ju snabbt fejka nån som dött mystiskt eller våldsamt och lägga upp lite info på nätet i anknytning till din adress.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Du kan t.ex. tänka på något roligare du kunde gjort för pengarna, för jag antar att besöket inte är gratis.
This!
Och du kan även sätta på dig en niqab eller liknande som skyler ditt ansikte.
Tänk även på att inte skaka eller nicka på huvudet när cold/hotreadingen börjar
Citera
2014-03-20, 12:50
Medlem
Kobolds avatar
Klä dig gärna på ett sätt som inte är typiskt dig. Du bör också gömma undan föremål som skvallrar om din personlighet eller dina intressen.
Citera
2014-03-20, 13:14
Medlem
Citat:
[...]
Jag har upplevt märkliga saker de senaste 3-4 veckorna, som gått i parapsykologins tecken,
[...]

Nyfiken. Har du upplevt så märkliga saker att det inte finns några som helst rationella förklaringar mellan himmel och jord?

Eller vill du bara testa ett medium?
Citera
2014-03-21, 00:45
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Nyfiken. Har du upplevt så märkliga saker att det inte finns några som helst rationella förklaringar mellan himmel och jord?

Eller vill du bara testa ett medium?
Klart det finns teorier som skulle kunna förklara det som hänt här hemma, som inte involverar andar/spöken/whatever, men då jag har ett stort intresse av det parapsykologiska och pengarna det kostar att utföra utredningen till övers, så tänkte jag att det kunde vara spännande!

Jag har vänner som inte alls är speciellt troende på det övernaturliga, men som "på skoj" använt sig av just det här mediet hemma hos sig själva, och faktiskt fått varit med om ganska underliga saker. Och det, i kombination med mitt intresse av det övernaturliga, gör att jag vill ta den här chansen!

Tack för alla tips so far!
Citera
2014-03-21, 00:50
Medlem
Ha inga förväntningar alls, då blir upplevelsen bättre. Nicka inte och håll inte med utan stå helt opåverkad av vad mediet säger. Är det en seriös äkta person som utför det så märker du det efter en stund. Blir du inte av med fenomenen så prova själv att fråga vad den/dem vill. Hur det blir sen kan ingen veta, antingen så blir du av med fenomenen eller så blir det värre. Men man behöver inte vara rädd.
Citera
2014-03-21, 22:23
Bannlyst
Låtsas läsa bibeln när de sitter och kommunicerar med sina demoner. Ofta gör de något distraherande samtidigt, t-ex stirrar på en kristallkula eller dylikt.
Citera
2014-03-29, 23:15
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:

Mvh

Hur gick det? Har mediet varit hos dig än?
Citera
2014-03-29, 23:23
Bannlyst
Fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här