Äldre man nerslagen och rånad på Östercentrum i Visby en tisdag vid 21-tiden.
Låter inte som vanligt fyllebråk vilket annars är vanligt förekommande senare på kvällen vid Alis. Men brott i lilla Visby brukar inte vara svårlösta, då kretsen av misstänkta är synnerligen begränsad.
Vanligen gör åklagaren en årlig sammanställning över klienternas verksamhet för att klara av saken under en förmiddagsförhandling. Ett personrån utan vittnen kommer nog inte ens med på höstens lista. Brukar bli 2 månaders vilohem och fortsatt skyddstillsyn, vilket ännu inte har hjälpt någon part.
"På onsdagkvällen gick polisen ut med följande signalement på rånaren:
"Gärningsmannen beskrivs som man, i 20-årsåldern, mellan 180-190 centimeter, smal kroppsbyggnad, mycket mörkhyad, krulligt hår och var klädd i mörka byxor och mörk midjekort jacka"."
Åh, då är han säkert redan upphämtad av Kling&Klang. Finns kanske fem mörka grabbar som är huvudet längre än 10 000tals blekfeta surgutar på "Öjn". Hur tänkte gärningsmannen då?
Åh, då är han säkert redan upphämtad av Kling&Klang. Finns kanske fem mörka grabbar som är huvudet längre än 10 000tals blekfeta surgutar på "Öjn". Hur tänkte gärningsmannen då?
Om man begår ett personrån utan några maskeringar på Gotland, så tänker man förmodligen inte alls
Hoppas dom plockar honom snart
En svart kille typ sk Blåneger, smal och 180 lång finns nog ett antal av på ön. 10 - 20 st är min gissning. Men hur många kan tänkas göra personrån?
Jag gissar på ett flyktingbarn eller någon på behandlingshem. D
En misstänkt är gripen nu idag och det vorte intressant att få veta vad det är för figur.
Bensinmacken i Hemse blev ju rånad i höstas eller ?. Jag fick känslan att signalementet liknade (lång + smal) utom det här med hudfärg och hår. Jag tror ingen blivit gripen för det rånet.
Mmm, nu börjas det. Personrån, galning med kniv i innerstan, våldtäkter, knark som flödar, fyllona blir bara fler och fler på öster och tiggaräckel. Fan jag som satt barn till den här ön.
Sossarna började, moderaterna följde efter, Sverige faller fritt.
Mmm, nu börjas det. Personrån, galning med kniv i innerstan, våldtäkter, knark som flödar, fyllona blir bara fler och fler på öster och tiggaräckel. Fan jag som satt barn till den här ön.
Sossarna började, moderaterna följde efter, Sverige faller fritt.
Välkommen till det nya Sverige
Kan väl knappast vara speciellt svårt att få tag på den här gärningsmannen?! Fast man vet ju aldrig...