Citat:
Ursprungligen postat av stickyIcky
Men om man får utskrivit 200 piller gånger 2 får man inte hämta ut allt på en gång då?
Noope, 80% av dosen enligt läkarens ordination måste vara förbrukad om det inte finns exp intervaller angivet. Dessutom blir allt jävligt mycket svårare nu efter 1:a Juli då apotek/läkare har stramare tyglar samt att de nu upprättar personregister, dvs allt du plockar ut i ditt pers nr samlas som data, och en läkare kan kräva att kika i ditt personregister om han skall skriva ut.
Exempel på nya reglernas otroliga befängdhet:
Jag har ett sketet recept på 20 Citadon, kommer till apoteket, lämnar fram receptet och sger att jag vill ha dem som brus. Då får jag höra att så får de ABSOLUT inte göra nu, för dels är det inte brus på receptet och så innehåller brus 25 istllet för 20 Citadon!! hon ringer således till läkaren som skrivit ut receptet och efter ok så kan hon ändra, men hade hon inte fått tag på läkaren så hade hon absolut inte ändrat til brus.
Har även varit för snabb på att ta ut en ny omgång stesolid, då räknade de länge och väl och kom fram till att jag bara borde gjort av med 60% av angiven sos, så det var inte en chans att få ut dem då.
förr kunde man lätt saaakta ta bort remsan med sista uttaget och vips hade man ett uttag till, men det funkar inte längre alls, allt dinns samlat på data och i streck koder.