2014-03-19, 15:45
Medlem
Tja
Jag kör 7an idag på min maskin(laptop ej touch) och jag har win 8 pro cd och undrar om det är värt att uppgradera för jag velar som sjutton ska jag ska jag inte det går från och kan verkligen inte bestämma mig. Vad tycker ni som har uppgraderat från 7 till 8?
Citera
2014-03-19, 15:55
Medlem
TheShapes avatar
Ser det som ganska poänglöst att köra Windows 8 utan touchskärm. På min surfplatta så fungerar det absolut, men med muspekare så är det bara bökigt, enligt min mening.

Vilket det just är, efter min egen mening. Windows 8 är ett rätt trevligt OS sådär rent estetiskt, men Windows 7 är så pass "etablerat" idag, att det fungerar. Allmänna supporten för Windows 7 försvinner först om något år (eller först 2020 för den utökade).

Ska du köra in Windows 8 så se till att uppgradera till 8.1 bara, så får du ett gränssnitt som flörtar lite med Windows 7-användare.
Citera
2014-03-19, 17:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du en fullt fungerande dator med Windows 7 så finner jag ingen anledning till en uppgradering. Men om du vill utforskar Windows 8 så kan du skapa en egen partition för just Windows 8.

Du får en dualboot där du kan själv välja operativsystem vid datorns uppstart. Är du inte nöjd med Windows 8 eller 8.1 så kan du enkelt formaterar bort operativsystemet.
Citera
2014-03-19, 23:55
Medlem
Esteems avatar
Jag tycker det är marginell skillnad på 8 och 7. Kör 7an på statinära och 8an på laptopen men mest för att det kom med när jag köpte den. Är du nöjd med 7an ser jag ingen mening med att byta.

Vissa som är väldigt mot 8an har inte alltid provat den, så har du inga problem med att installera nytt OS då och då så kör över 7an med 8an och prova! Blir du inte nöjd så byt tillbaka, då slipper du vela!
Citera
2014-03-20, 18:27
Medlem
headsteps avatar
Sjuan hade dugit fint åt min laptop om det inte vore för att 8an startar så satans snabbt och att allt känns rappare. Boot to desktop är en självklarhet dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in