Citat:
Detta är priset man får betala för att ett fåtal inte kan sköta sig med klotter, misshandel leller rån mm. Det finns ju miljarder andra parareller i samhället där ett fåtal skapar problem för många. Arbetslösa som inte söker jobb = skarpare A-kasse regler mm, mm. Listan kan säkert göras lååååång, själv har jag inga problem med kameror här och där, på allmänna platser. Nästa gång är det kanske jag som råkar illa ut pga någon baba som går på mig och han kanske kan sättas dit just pga kameraövervakningen.
Och med kameror grejen, så undrar jag varför alla ska behöva ha en kamera upp i ansiktet och ev. någon som glor på en bara för att några få inte sköter sig? Jag har inte begått något brott och skulle aldrig hota någon, men tycker ändå att det är störande med att få en kamera riktad mot mig.
Citat:
Dito... Dock inte i en väska.
Citat:
Facket låter som en rimlig teori... Inte så "svenskt" direkt men faktiskt. Är själv oändligt trött på just fördröjningar av liknande "övervakningsfilms-releaser". Eller pixlade ansikten på liknande filmer, för att sedan när "det gått för lång tid", ja då släpps det hela. Han som har gjort det har ju så att säga... gjort det. Bevisligen... Man behöver ju inte vara rädd att han som gjort det skulle på något sätt vara oskyldig.

Det finns ju på film.
VEM är baba?