• 7
  • 8
2014-03-23, 10:49
Medlem
DarkOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
Och med kameror grejen, så undrar jag varför alla ska behöva ha en kamera upp i ansiktet och ev. någon som glor på en bara för att några få inte sköter sig? Jag har inte begått något brott och skulle aldrig hota någon, men tycker ändå att det är störande med att få en kamera riktad mot mig.
Detta är priset man får betala för att ett fåtal inte kan sköta sig med klotter, misshandel leller rån mm. Det finns ju miljarder andra parareller i samhället där ett fåtal skapar problem för många. Arbetslösa som inte söker jobb = skarpare A-kasse regler mm, mm. Listan kan säkert göras lååååång, själv har jag inga problem med kameror här och där, på allmänna platser. Nästa gång är det kanske jag som råkar illa ut pga någon baba som går på mig och han kanske kan sättas dit just pga kameraövervakningen.

Citat:
Ursprungligen postat av 2013morsan
Synd att det finns muppar som denna som förstör vårt fina land.
Inte en dag på stan utan min kära ägodel i väskan.
Dito... Dock inte i en väska.
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Kan någon förklara varför det tog så många månader att släppa denna film.

Själv tror jag att filmen släpptes på fackets initiatviv!

Frågor på det

Facket låter som en rimlig teori... Inte så "svenskt" direkt men faktiskt. Är själv oändligt trött på just fördröjningar av liknande "övervakningsfilms-releaser". Eller pixlade ansikten på liknande filmer, för att sedan när "det gått för lång tid", ja då släpps det hela. Han som har gjort det har ju så att säga... gjort det. Bevisligen... Man behöver ju inte vara rädd att han som gjort det skulle på något sätt vara oskyldig.
Det finns ju på film.

VEM är baba?
Citera
2014-03-23, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18570007.ab

Vem är han?

Första man tänker är att det är en invandrare
Citera
2014-03-23, 17:38
Medlem
Robb811s avatar
Vilket datum var det valet i år ?
Citera
2014-03-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
Och med kameror grejen, Jag har inte begått något brott och skulle aldrig hota någon, men tycker ändå att det är störande med att få en kamera riktad mot mig.
Om du tycker det är störande med att vara ständigt övervakad ska du inte gå med mobil i fickan. Även om den inte är igång kan man spåra folk hur lätt som helst.

Kamrera i T-banan har visat sig många gånger vara mycket effektiv. Men om tio år behövs de säkert inte längre. Då har alla ett litet chips i pannan som känner av människors adrenalin, händer nåt skit larmar den av sig själv och i nästa gathörn blir man infångad av en beväpnad robot som kör buset rakt till Kronoberg.
Citera
2014-03-23, 22:23
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levitas
Första man tänker är att det är en invandrare
Om du kollar på filmen så ser du att han är det.
Citera
2014-03-23, 22:59
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Om du kollar på filmen så ser du att han är det.
Du vet inte var han är född...
Citera
2014-03-23, 23:25
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Du vet inte var han är född...
Okay, du har faktiskt rätt där, jag är 50+ och minns när jag såg min första mörkhyade människa. Han cyklade genom byn och hade en brun resväska på pakethållaren och sålde synålar bland annat. Utspelade sig i norrbottens inland sent 60-tal. minns ej allt, jag var nog bara ca 6 år.
Men killen som syns på filmen har jag jävligt svårt att tro att det är en av cykelmannens ättlingar.
Så att jag kallar honom invandrare får du faktiskt ursäkta mig.
Citera
2014-03-26, 21:48
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
T-banespärrsturken visades på efterlyst idag. Med de bilderna åker han helt säkert fast nu.
Citera
2014-03-26, 21:57
Medlem
hennepins avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18570007.ab

Nordafrika?
Citera
2015-09-19, 11:08
Medlem
Åkte han fast till slut? Jag råkade se filmen på youtube och har sökt efter svaret men inte hittat. Är ju väldigt tydliga bilder, någon borde ju känna igen honom.

Intressant vore också att veta vad ett sådant hot ger för straff? Borde ge minst två års fängelse och utvisning (om inte svensk medborgare) men vet någon vad straffpåföljden skulle bli i Sverige? Är det olaga hot och brott mot vapenlagen?
Citera
2015-09-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Åkte han fast till slut? Jag råkade se filmen på youtube och har sökt efter svaret men inte hittat. Är ju väldigt tydliga bilder, någon borde ju känna igen honom.

Intressant vore också att veta vad ett sådant hot ger för straff? Borde ge minst två års fängelse och utvisning (om inte svensk medborgare) men vet någon vad straffpåföljden skulle bli i Sverige? Är det olaga hot och brott mot vapenlagen?

Korrekt. Du får skilja på brottet och straffet. Straffskalan finns fängelse på bägge brotten (hotet och innehavet). Hur tinget dömer är ingen exakt vetenskap.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in