2014-03-19, 12:34
Medlem
ts.nows avatar
Hej! Jag har tänkt att köpa en el cigg för att kunna röka på ställen där jag inte kan, tex i hemmet där folket klagar på lukten av vanlig cigg eller hos kompisar som inte vill ha en massa röklukt hos sig.

Men hur mycket luktar el cigg? Det luktar ju såklart inte tobak eftersom det inte är några tobaksblad i.

Men kan man sitta hemma och puffa i soffan utan att den bredvid inte besväras av det? Eller om det sätter sig i väggarna.
Citera
2014-03-19, 12:53
Medlem
Kranpunktens avatar
De el ciggen jag stött på har varit helt luktfria, nada.
Tror det är lungt att sitta i soffan och puffa
Citera
2014-03-19, 13:44
Medlem
Dom flesta smakerna är luktfria, röker man med vaniljsmak kommer det bara en svag behaglig doft av just vanilj som försvinner efter några sekunder. Sätter sig inte i kläder eller möbler, iallafall inte vad jag har märkt.
Citera
2014-03-26, 01:47
Medlem
I regel luktar dem inte,
men har märkt att det finns undantag.
Dem jag hunnit skaffa vetskap om:

Cloud 9 (nikotin 18) blåbär
luktar en hel del (smakar även tvål enligt mig... men det är en annan sak)

Cloud 9 (nikotin 18) tobak
luktar inte alls bekräftat av omgivning (smaken var väl neutral, men inget jag köper igen)

Elcigg.se (nikotin 24) persika
luktar inte vad jag har märkt, ingen respons av omgivning (hittills favorit smakmässigt)

Elcigg.se (nikotin 16) kaffe
luktar inte vad jag har märkt, ingen respons av omgivning (okej smak)

Elcigg.se "T'smog" (nikotin 16)
märkte ingen lukt, men smakade hemskt, sköljde ur efter 1-2 bloss

tror visserligen dem luktar lika oavsett nikotinmängd, men för säkerhetsskull står det med...
Citera
2014-03-28, 16:16
Medlem
Dem luktar inte som vanliga cigaretter . Visst känner man lite gran men det beror på vilken vätska man har i själva El-ciggen sedan tänkte jag säga att du ska vara noggrann när du köper El-cigaretter för det finns massa falska och dålig kvalité men du kan återkomma till mig så kan jag rekommendera ngt bra ställe och köpa ifrån
Citera
2015-11-06, 18:24
Medlem
Tajger66s avatar
Tycker det luktar värre med e-cigg än vanlig tobaksrök, känns i hela huset när någon rökt e-cigg. De som röker tror inte det känns och röker i smyg trots att de inte får röka vare sig vanliga eller e-cigg inne. Vet att de testat flera olika smaker men märker ingen skillnad mer än att det luktar fan och lukten sätter sig i kläder, väggar mm.
Citera
2015-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Tycker det luktar värre med e-cigg än vanlig tobaksrök, känns i hela huset när någon rökt e-cigg. De som röker tror inte det känns och röker i smyg trots att de inte får röka vare sig vanliga eller e-cigg inne. Vet att de testat flera olika smaker men märker ingen skillnad mer än att det luktar fan och lukten sätter sig i kläder, väggar mm.
Hur kan ånga sätta sig i grejer,och lukta? För e-cigg utsöndrar väl ånga?
Citera
2015-11-06, 18:44
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Hur kan ånga sätta sig i grejer,och lukta? För e-cigg utsöndrar väl ånga?
Har ingen aning, provsmakade för några veckor sen och det smakade som en stark cigarett. Slutade röka för ca 15år sen. Luktar gör det tveklöst.
Citera
2015-11-07, 18:21
Medlem
GreenStuffs avatar
Min erfarenhet efter att ha bla vapat inomhus & i bilen i ca 1.5 år är att det inte blir någon besvärande lukt eller beläggning. Detta är en förutsättning då jag aldrig hade gjort det om så hade varit fallet.
Sedan finns det ju alltid de som är överkänsliga mot det mesta bara för att.... eller finner ett nöje i att klaga & gnälla samtidigt som man hänvisar till "tänk på barnen" eller "tänk på allergikerna".....

E-cig konceptet är 95% mer hälsosamt än tobak.... detta i kombination med att man utan dåligt samvete kan använda sin E-cig i hemmet eller i bilen gör det svårslaget.

Har man någorlunda vettig ventilation inomhus så kan man vapa bäst man vill & skulle någon komma på besök en stund senare som inte vet om det skulle de inte känna av det. Om man däremot är rädd för att regelbundet släppa in lite frisk luft/vädra så kan jag garantera att hemmet kommer att lukta av allt möjligt mindre trevligt oavsett om man använder E-cig eller inte.
Citera
2015-12-16, 16:14
Medlem
Tajger66s avatar
Hemma hos mig är E-ciggen portat i fortsättningen då lukten efter förra hyresgästen satt sig i madrass, säng och i rummet. E-cig är inte tillåtet på bussar och andra liknande ställen just pga av lukten och att det inte är giftfritt. Ska man sluta röka kan man väl sluta utan att gå över till något annat som är i stort sett lika illa. Vill man så klarar man det.
Citera
2015-12-16, 17:06
Medlem
Citat:
Hemma hos mig är E-ciggen portat i fortsättningen då lukten efter förra hyresgästen satt sig i madrass, säng och i rummet. E-cig är inte tillåtet på bussar och andra liknande ställen just pga av lukten och att det inte är giftfritt. Ska man sluta röka kan man väl sluta utan att gå över till något annat som är i stort sett lika illa. Vill man så klarar man det.

Och du är en Labrador misstänker jag..? Dessutom en trögtänkt sådan..
Ha ett fint liv hörredu!

Mvh
Citera
2015-12-17, 07:51
Medlem
Nidexs avatar
Ja, ecigg luktar garanterat, beroende på hur känslig näsa man har ofc. Men har inga erfarenheter av att lukten är kvar mer än några sekunder/minuter(beroende på hur effektiv vape man har, stora moln=mer lukt), sätter sig inte på kläder/väggar vad jag märkt. Det är vanliga smakaromer i kombination som används för att få till själva smaken, och självklart luktar dessa, men molekylerna försvinner om de inte hålls förslutna, alltså kommer lukten försvinna oavsett. Skulle du lämna en flaska öppen en längre tid skulle den varken smaka eller lukta något efteråt.

Citat:

Sluta sprida okunskap. Vet man inte vad man snackar om ska man helst inte snacka alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in