2014-03-19, 05:28
Medlem
PrayingMantiss avatar
Hejsan, är det någon som vet något mer om detta? Är det invandrargäng som varit i farten mot någon annan invandrare? Eftersom det inte blivit ett ramaskri i tidningarna tvivlar jag på att det är Kalle, Pelle & co i farten men klart jag kan ha fel.

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/default.aspx?articleid=6791026
http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/default.aspx?articleid=6798201
Citera
2014-03-19, 05:28
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
En 25-årig man fördes på torsdagskvällen till akuten efter att ha fått en gatsten i huvudet av ett ungdomsgäng i 15-årsåldern.

Citat:
Ett ungdomsgäng, på mellan sex och tio ungdomar i 15-18-årsåldern, misstänks för den grova misshandeln. De ska innan misshandeln ha kallat 25-åringen för nedsättande rasistiska tillmälen. När han sa ifrån så kastade någon i gänget en gatsten som träffade honom i huvudet.
Händelsen rubriceras som grov misshandel och hets mot folkgrupp.
Citera
2014-03-19, 07:50
Medlem
Ja det låter inte speciellt vitt men att dra rasistkortet där alla är invandrare låter konstigt också.
Citera
2014-03-19, 10:06
Medlem
Det verkar vara helt okänt att rasismen runt om i världen är långt större än i Sverige. Svarta är ofta hatade av araber, sydamerikaner hatar muslimer och i många länder med stammar så är rasismen inom landet ofta stor.

Men enligt antirasister så kan bara en vit man vara rasist så det finns liksom inte i deras världsbild att det faktiskt kan vara invandrare som ger sig på andra invandrare.

Hade vi läst denna nyhet i ett annat land än censursverige hade det stått rakt upp och ner vilka nationaliteter det rör sig om. I vårt land kan man bara gissa och spekulera tills man får tag på uppgifterna från nåt annat ställe än ljugmedia.
Citera
2014-03-26, 22:34
Medlem
PrayingMantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuxmania
Det verkar vara helt okänt att rasismen runt om i världen är långt större än i Sverige. Svarta är ofta hatade av araber, sydamerikaner hatar muslimer och i många länder med stammar så är rasismen inom landet ofta stor.

Men enligt antirasister så kan bara en vit man vara rasist så det finns liksom inte i deras världsbild att det faktiskt kan vara invandrare som ger sig på andra invandrare.

Hade vi läst denna nyhet i ett annat land än censursverige hade det stått rakt upp och ner vilka nationaliteter det rör sig om. I vårt land kan man bara gissa och spekulera tills man får tag på uppgifterna från nåt annat ställe än ljugmedia.

Håller med. Det är galet att folk tror att man är mycket tolerantare i andra länder. Jag har sett motsatsen på närhåll.
Citera
2014-04-02, 00:02
Medlem
MADEofSTONEs avatar
http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2014-04-01-2110-Misshandel-Norrkoping/
Igång igen ikväll med lite bråk mellan araber och somalier. När jag var barn var Hageby känt för sitt basketlag i högsta serien mer spännande tider nu ! Undras om detta kan tas upp av CMR och afro-svenskarna knappast va?
Citera
2014-04-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MADEofSTONE
http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Ostergotland/2014-04-01-2110-Misshandel-Norrkoping/
Igång igen ikväll med lite bråk mellan araber och somalier. När jag var barn var Hageby känt för sitt basketlag i högsta serien mer spännande tider nu ! Undras om detta kan tas upp av CMR och afro-svenskarna knappast va?

Aha, så det var det jag hörde när jag var ut på balkongen för att ta en cigg.

Aldrig en tråkig stund i Härliga Hageby.
Citera
2014-04-02, 16:11
Medlem
Men vad tur att inte svenskar var inblandade då vanliga sketna vita,då har det totalt varit katastrof,är det nysvenskar är det ju lugnt,såna kan vi inte skälla på
Citera
2014-04-02, 22:28
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuxmania

Dagens jävla sanning, eller snarare seklets!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in