Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Vad jag förstår är praxis att man kollar tre månader bakåt, de kanske har skrivit fel i kallelsen?.
Tveksamt, med tanke på att de från början endast bad om en lista över mina kontoutdrag sedan december 2013 – vilket jag också bifogade till dem tillsammans med en kontoöversikt. Men nu när de skickade ut kallelsen till nymötet skrev de även på detta viset:
"
Till besöket behöver du komplettera din ansökan om försörjningsstöd med följande handlingar:
- Bankkontoutdrag från alla dina konton från och med 120312 till och med dagen för nybesök. Eller ta med bankdosa."
Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Skulle det vara ok för dig att ändå fixa kontoutdrag för ett år tillbaka och redovisa detta? Bara för att visa din goda vilja? Om det inte är för komplicerat för dig, tror jag att du har mycket att vinna där eftersom dom kommer att fatta att du verkligen inte är ute efter att blåsa myndigheten.
Bara en tanke ...
Ja, jag kommer att tillgodose dem med dessa handlingarna. Men jag kommer även att fråga dem, av nyfikenhet, var denna hastiga ändringen grundade sig i.