Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-18, 20:54
  #1
Medlem
Jag har problemet när jag använder ett AERO tema är att jag får microstuttering när jag spelar. Jag sitter på en 1080p@144hz skärm och en 1440p@60hz skärm och har ca 120fps när jag kör Diablo 3, sedan kommer det stuttering väldigt ofta och känns som man spelar på 25-30 fps även om fps countern säger 120fps. Har en GTX580 som grafikkort.

Stänger jag av AERO, försvinner micro stuttering, dock får jag ett annat problem som jag märkt i webbrowsen vilket är Chrome är som på bilden nedan:
http://i.imgur.com/IYLyxmk.png

När man högerklickar så försvinner menyn direkt, och mouseover'rar jag varje rad så dyker dom upp men så fort jag tar och byter rad försvinner den ena osv, vilket är sjukt störande.

Så jag har problem oavsett om jag har AERO on eller off, felet uppstår endast när båda skärmarna är aktiva, och det är något jag vill ha samt inga problem med AERO.

Om någon vet hur man fixar detta hade det varit underbart att få veta.
Citera
2014-03-21, 21:21
  #2
Medlem
Detta funkar säkert inte men vafan...

Gå till kontrollpanelen - System - Advanced system settings - Advanced - Performance - Settings... - Visual Effects och sätt den på performance.

Har för övrigt liknande problem utan Aero där volym-mixern:s sliders lyser igenom i browsers bland annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback