[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av
Jeannemarie
Jag kanske hittar en annan som reagerar normalt på tjejerna i TV". Vill du vara kvar med mig, lägg av sexfantasierna, tänk om."
Många både killar och tjejer har en livlig fantasi och kan fantisera om hundratals saker per minut, både om sex och annat. De flesta tjejer kan också fantisera om sex om de exempelvis ser Vin Diesel på TV. Man kan inte rå för sin fantasi!!! Att kräva att en kille inte ska fantisera inbjuder bara till lögner.
Citat:
Det är sårande att den man är kär i blir så tänd på andra.
Nej, då har du lika dålig självkänsla som hans tjej.
Det speciella med den här killen är inte att han fantiserar mer än andra, utan att han så lätt får erektion och att tjejen dessutom märker det. De flesta män får inte automatiskt erektion varje gång de tänker en sexuell tanke och om man får halvstånd så brukar det inte synas genom byxorna.
Citat:
Om han tänder på en i TV, hur ska han då inte tända på jobbet, på stan, på fest, på flickvännens väninnor? Så går säkert tankarna hos hans tjej, tror jag.
Som sagt, både tjejer och killar kommer varje dag i situationer där de möter nån som ser bra ut. Det är väl inte deras fel? Ska de låsas in, som muslimerna gör med sina kvinnor? Det viktiga är väl att killen inte är otrogen. Och kanske att han inte ens flirtar, inte ens på skoj. Men du kan aldrig kontrollera andra människors sätt att tänka och vara. Utan då måste du leta efter en sexuellt ointresserad man redan från början. Alternativt att kanalisera din sjukliga svartsjuka genom att detaljstyra pojkvännen, så då måste du leta efter en undergiven kille som går med på sånt. Lär inte vara svårt att hitta, sålänge du tänker på det innan du väljer din nästa partner.
Citat:
Varför är killar så egotrippade? Vad är en relation värd utan sexfokus på den man är ihop med? Varför räcker inte en?
Det är inkorrekt att påstå att killar är mer egotrippade. Tjejer kan ju också fantisera om exempelvis gruppsex.
Citat:
Finns inga andra intressen för två i en relation än att betrakta omvärlden med sexuella ögon?
Att skambelägga människor för sina drifter och preferenser är ett ytterst destruktivt sätt att resonera på. Steg 1 inom varje sund filosofi är att utgå från människan såsom den faktiskt är.