2014-03-30, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Låter som ett kontrollfreak, ta ett snack med henne om hon inte ändrar sig kan det vara värt att ta en funderare på om hon är värd det.

Kontrollfreak och jävligt osäker på sig själv.
Citera
2014-05-25, 21:09
Medlem
Får du så lätt stånd? Vad händer om det går lättklädda tjejer på gatan, får du också stånd då? Stackars din flickvän, då förstår jag henne
Citera
2014-05-25, 21:26
Bannlyst
Daska 'na i nyllet med ståndet och påstå att du tänkte på henne och att det är hennes fel.
Citera
2014-05-25, 21:48
Medlem
Nu har jag inte läst allt trams här men hon kanske driver med dig? Jag och min man brukar alltid driva och skoja om sånadär grejer som dyker upp på tv. "JAHA OCH NU BLIR DU PILSK JA, STÄNG AV TV:N FÖR FAAAAN"! Alltså ytterst skojsamt. Är hon verkligen seriös?
Citera
2014-05-25, 22:09
Medlem
theDarkTriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatiseringen
Kommer det upp tjejer på TV i BH eller helt nakna måste jag titta bort.

Hon menar på att jag blir kåt i dem och vill ha dem.
Pallar ej bli behandlad som 12 åring.

Vad skall man säga, vad skall man göra?
Tröttnat på att titta bort.

Så hon menar att du blir kåt och vill knulla varenda halvnaken brud du ser? Du vet att sommaren snart är här va? Du lär ju inte få gå ut på badstranden utan ögonbindel .

Och vaddå måste titta bort? Vad händer om du inte gör det? Du låter henne behandla dig som en 12-åring och det är därför hon fortsätter med det.
Citera
2014-05-25, 22:12
Medlem
LilAardbeis avatar
Hade min kille blivit kåt på alla lättklädda tjejer så lätt hade jag också tyckt på det sättet, alternativt inte varit med honom.

Men nej, med min kille så har jag inget sådant. Jag brukar kommentera att "jaha, här kom det en naken tjej igen", då det är så typiskt, men att förbjuda? Det är ju löjligt under normala omständigheter. Som sagt tycker jag inte TS situation är normal om han får stånd så lätt.
Citera
2014-05-25, 22:18
Medlem
Husvagnens avatar
Hur kan du låta en människa styra ditt liv på detta vis? Herregud. Skaffa dig lite pungkulor och säg ifrån. Jag antar att det här är ditt första förhållande och att du således inte har några tidigare erfarenheter som referenspunkter. Du tror säkert att det ska vara så här. Det ska det verkligen inte kan jag säga dig.

Hennes beteende beror på en härlig kombo av:
  1. Svartsjuka
  2. Kontrollbehov
  3. Dåligt självförtroende
  4. Dålig självkänsla

Det här är inget att ha. Dessa punkter är grova varningssignaler. Spring och se dig inte om!
Det finns fler fiskar i sjön. Det finns cirka 7 miljarder människor på denna jord. Grovt räknat (50/50) finns det alltså 3,5 miljarder kvinnor. Varför ska just din tjej vara speciell i detta fall?

Dumpa henne och hitta en mentalt stabil tjej som inte stjäl din energi. Du kommer tacka dig själv i slutändan.

Tack och hej, nästa tjej!
Citera
2014-05-25, 22:44
Medlem
MasketPuppeteers avatar
Byt tjej om du inte kan leva med det. Ifall du kan det bered på att offra dig lite försök få förändring. Ifall hon vägrar ändra på sig så blir det svårt. Har sjukt svårt för svartsjuka tjejer personligen..
Citera
2014-05-25, 23:35
Medlem
Förstår ditt problem, min flickvän var precis likadan. Det enda du kan göra är att sätta ett ultimatum, det var vad jag gjorde. Säg att du inte är okej med att hon håller på så och vill hon att det skall funka mellan er som måste hon lägga ner det
Citera
2017-11-30, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Min tjej vet att jag gillar porr och hon bryr sig inte så mycket om det. Halvnakna brudar i reklam är ju skrattretande att någon öht bryr sig om.

Svar.
Allt beror väl på. Vadå skrattretande? Det handlar ju om hur killen reagerar på reklam. Det finns män som tänder på IKEA -katalogernas modeller, faktiskt även vanlig reklam - om de är utan sex och det "är dags" - så kan det räcka. Låt oss säga att en man varit singel litet för länge ocb vant sig vid att använda reklam som underlag för fantasier. Sen träffar han en tjej och får svårt att ändra vanorna. Vanans makt är stor, större än sexualitetens egentliga behov (grundbehov) kan jag påstå. Vanor går att ändra om det finns motiv.
Men för en man med sådan singel - vana kan det kännas som ett "säkert kort" att fixa med hjälp av bilder, bekvämt också kanske-
Citera
2017-11-30, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikiarian
Har du kanske varit otrogen tidigare ?

Isf så kan man förstå henne men du borde verkligen be henne att skärpa sig

Bra fråga. Mycket har att göra med tidigare erfarenheter och vad TS sagt (vid fel tillfällen?)
eller något annat som sårat djupt.
Hur och varför man tolkar TV - tittar - beteende på ett visst sätt kan bero på så olika saker.
Citera
2017-11-30, 05:31
Medlem
[quote=LilAardbei|48940793]Hade min kille blivit kåt på alla lättklädda tjejer så lätt hade jag också tyckt på det sättet, alternativt inte varit med honom.

Men nej, med min kille så har jag inget sådant. Jag brukar kommentera att "jaha, här kom det en naken tjej igen", då det är så typiskt, men att förbjuda? Det är ju löjligt under normala omständigheter. Som sagt tycker jag inte TS situation är normal om han får stånd så lätt.

Håller med om det, det är inte normalt att en kille får stånd av halvnaket på TV, och absolut inte tillsammans med sin tjej - annat vore om han levde ensam och inte haft sex på länge då duger kanske vad som helst?
Sen kan man tänka på annat sätt också, till TS försvar: Han är tänd på sin tjej och kanske inte så väldigt erfaren.
Sex är något att utforska. TS kanske reagerar sådär "inom ramarna med sin tjej" om du förstår vad jag menar. Han kanske tänder på vad han ser på TV som han kanske vill göra med henne? Eller så oerfaren att bara antydan till sex får igång fantasin men att det hela slutar hos hans tjej.

Måste säga att jag förstår hans tjej! Alla vill ha trygghet i en relation, man har rätt att vilja ha det. Men man måste ju inte överkontrollera för det. Hur ska man kunna lite på sin kille om man lätt får stånd av andra? Då går tanken till "Vad händer sen när han vill ha mer och mer ..?" Kanske han börjar exchatta, blir otrogen osv.
Många tjejer, särskilt oerfarna, lever i tro och känsla av att stånd hör ihop med kärlek / känslor. Att det finns bara mellan två. Det är inget fel i att vara romantisk. Hon har fått en del smällar av att uppleva att TS reagerar sexuellt av tjejer på TV som är lättklädda.
Hon kommer av sig i sin egen roll och vet ine om hon är sexuellt viktig för honom eller inte-
Det där med att förbjuda är väl inget att dramatisera på detta stadium. Något ska hon ju tycka, något säga. Hur ska hon säga då? Hon har säkert redan sagt "Jag blir ledsen" ... och det fortsätter. Då kanske hon låter mer förbjudande efter ett tag. Ett sätt kanske, att säga "Om du är med mig vill jag inte vara med om det här. Det kan bli slut mellan oss då. Jag kanske hittar en annan som reagerar normalt på tjejerna i TV". Vill du vara kvar med mig, lägg av sexfantasierna, tänk om."
Det är sårande att den man är kär i blir så tänd på andra. Om han tänder på en i TV, hur ska han då inte tända på jobbet, på stan, på fest, på flickvännens väninnor? Så går säkert tankarna hos hans tjej, tror jag.
Varför är killar så egotrippade? Vad är en relation värd utan sexfokus på den man är ihop med?
Varför räcker inte en? Finns inga andra intressen för två i en relation än att betrakta omvärlden med sexuella ögon?
Finns annat att fundera på.
Jag är nog den första i denna tråd som känner sympati med TS tjej, så långt - efter den bild jag fått
av situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in