[quote=LilAardbei|48940793]Hade min kille blivit kåt på alla lättklädda tjejer så lätt hade jag också tyckt på det sättet, alternativt inte varit med honom.
Men nej, med min kille så har jag inget sådant. Jag brukar kommentera att "jaha, här kom det en naken tjej igen", då det är så typiskt, men att förbjuda? Det är ju löjligt under
normala omständigheter. Som sagt tycker jag inte TS situation är normal om han får stånd så lätt.
Håller med om det, det är inte normalt att en kille får stånd av halvnaket på TV, och absolut inte tillsammans med sin tjej - annat vore om han levde ensam och inte haft sex på länge då duger kanske vad som helst?
Sen kan man tänka på annat sätt också, till TS försvar: Han är tänd på sin tjej och kanske inte så väldigt erfaren.
Sex är något att utforska. TS kanske reagerar sådär "inom ramarna med sin tjej" om du förstår vad jag menar. Han kanske tänder på vad han ser på TV som han kanske vill göra med henne? Eller så oerfaren att bara antydan till sex får igång fantasin men att det hela slutar hos hans tjej.
Måste säga att jag förstår hans tjej! Alla vill ha trygghet i en relation, man har rätt att vilja ha det. Men man måste ju inte överkontrollera för det. Hur ska man kunna lite på sin kille om man lätt får stånd av andra? Då går tanken till "Vad händer sen när han vill ha mer och mer ..?" Kanske han börjar exchatta, blir otrogen osv.
Många tjejer, särskilt oerfarna, lever i tro och känsla av att stånd hör ihop med kärlek / känslor. Att det finns bara mellan två. Det är inget fel i att vara romantisk. Hon har fått en del smällar av att uppleva att TS reagerar sexuellt av tjejer på TV som är lättklädda.
Hon kommer av sig i sin egen roll och vet ine om hon är sexuellt viktig för honom eller inte-
Det där med att förbjuda är väl inget att dramatisera på detta stadium. Något ska hon ju tycka, något säga. Hur ska hon säga då? Hon har säkert redan sagt "Jag blir ledsen" ... och det fortsätter. Då kanske hon låter mer förbjudande efter ett tag. Ett sätt kanske, att säga "Om du är med mig vill jag inte vara med om det här. Det kan bli slut mellan oss då. Jag kanske hittar en annan som reagerar normalt på tjejerna i TV". Vill du vara kvar med mig, lägg av sexfantasierna, tänk om."
Det är sårande att den man är kär i blir så tänd på andra. Om han tänder på en i TV, hur ska han då inte tända på jobbet, på stan, på fest, på flickvännens väninnor? Så går säkert tankarna hos hans tjej, tror jag.
Varför är killar så egotrippade? Vad är en relation värd utan sexfokus på den man är ihop med?
Varför räcker inte en? Finns inga andra intressen för två i en relation än att betrakta omvärlden med sexuella ögon?
Finns annat att fundera på.
Jag är nog den första i denna tråd som känner sympati med TS tjej, så långt - efter den bild jag fått
av situationen.