2014-03-18, 19:13
Medlem
benditists avatar
Skulle behöva hjälp med att ta fram/utveckla någon slags av program där man kan jämföra senaste resultaten t ex i fotboll.

Låt oss säga att jag är intresserad av att tippa på en match mellan AIK-Djurgården.
Det jag vill veta är hur dessa lag har spelat innan mot Samma motståndare.

Exempelvis:
Aik- Örgryte 3-0
Djurgården - Örgryte 1-2

Om man nu jämför så ser man att Aik har vunnit mot Örgryte med 3-0 och Djurgården förlorat sin match med 1-2.
Aik leder även plus minus statistik med 3+ mot Djurgårdens -1 mot samma motståndare.

Tänk om man nu kunde jämföra Flera tidigare möten mot samma motståndare. Då kanske man kan pricka in en och annan match.

Hmm, lite luddigt jag vet men jag hoppas det finns någon vänlig själ därute som fattar vad jag menar och kan tänka sig att hjälpa mig.
Inbillar mig att man kan göra "statistikprogram" i excel eller något annat liknande.
Citera
2014-03-18, 23:37
Medlem
Pythoriass avatar
Visst är det möjligt att göra ett sådant program men kontra tiden man måste lägga ner på det så tror jag man tjänar mer på att bara kolla upp några resultat när man blir sugen att spela. Plus så finns det ganska bra sidor som man kan jämföra lag på, t.ex. soccerway.com
Citera
2014-03-20, 11:31
Medlem
benditists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythorias
Visst är det möjligt att göra ett sådant program men kontra tiden man måste lägga ner på det så tror jag man tjänar mer på att bara kolla upp några resultat när man blir sugen att spela. Plus så finns det ganska bra sidor som man kan jämföra lag på, t.ex. soccerway.com

Jo, jag har kollat upp/kollar resultat manuellt men önskar nu att jag kan föra över all statistik i nåt program och göra olika jämförelser, inbördes möten, möten mot samma motståndare, plus minus statistik etc etc.

Vill gärna göra ett sånt program själv men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in